Gjest Jente 25 Skrevet 23. oktober 2004 #1 Skrevet 23. oktober 2004 Jeg leste for en tid tilbake på Vg nett at det bare skulle være lov å selge pølser i Kristiansand mellom kl 03 og 06 på natten!! Har noen av dere andre hørt dette?? Og hvis det er tilfelle er ikke det noe så utrolig overformynderi???
Chiquita Skrevet 23. oktober 2004 #2 Skrevet 23. oktober 2004 Dette er vel noe som typisk kunne ha kommet i forbindelse med 1.april... Tror ikke du skal legge så mye i det (uten at jeg vet noe mer om saken)
Gjest jente 25 Skrevet 23. oktober 2004 #3 Skrevet 23. oktober 2004 Joda jeg er enig, men det er ca 1 mnd siden jeg leste det, så syns det er litt merkelig.
Chiquita Skrevet 23. oktober 2004 #4 Skrevet 23. oktober 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=245505 De kan selge pølser hele døgnet, men det er også bare pølse de har lov til å selge mellom kl 4 og 6 Jaja, det er mye rart...
Gjest jente 25 Skrevet 23. oktober 2004 #5 Skrevet 23. oktober 2004 Takk.... er ikke det en utrolig lov. Jeg har faktisk ikke hørt på maken. Nå skal folk bestemme hva jeg kan spise også, så sant jeg skal kjøpe det ute da. Heldigvis bor jeg ikke i Kristiansand!!!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2004 #6 Skrevet 23. oktober 2004 Takk.... er ikke det en utrolig lov. Jeg har faktisk ikke hørt på maken. Nå skal folk bestemme hva jeg kan spise også, så sant jeg skal kjøpe det ute da. Heldigvis bor jeg ikke i Kristiansand!!!!!! Sier noe der.
Lillesøster Skrevet 23. oktober 2004 #7 Skrevet 23. oktober 2004 Heldigvis bor jeg ikke i Kristiansand!!!!!! Mange som takker seg glade for det.
Superlammet Skrevet 24. oktober 2004 #8 Skrevet 24. oktober 2004 Vil tippe det er fordi de ser på Oslo, og de som bor der som faen ikke veit hva en søppelbøtte er til engang.. Papir med halvspist bakt potet, eller kebabavfall i gatene er ikke akkurat pent.. Men endog, overformynderi som pokker.. Noen ganger må det til da.. Jeg mener, når "voksne" folk tydligvis ikke helt skjønner at de skal kaste søppel i søppelbøtter..
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #9 Skrevet 24. oktober 2004 Vil tippe det er fordi de ser på Oslo' date=' og de som bor der som faen ikke veit hva en søppelbøtte er til engang.. Papir med halvspist bakt potet, eller kebabavfall i gatene er ikke akkurat pent.. Men endog, overformynderi som pokker.. Noen ganger må det til da.. Jeg mener, når "voksne" folk tydligvis ikke helt skjønner at de skal kaste søppel i søppelbøtter..[/quote'] NEI Fy fa... der er jeg fullstendig uenig med deg!!! Avfall er ikke pent, men for guds skyld skal ingen bestemme hva jeg har lov til å kjøpe mellom et vist tidspunkt!! Overformynderi er ikke noe som må til nei, jeg er dritt lei av at politikere skal bestemme hva de tror er best for folk, er det ikke demokrati i dette landet da??
ps Skrevet 24. oktober 2004 #10 Skrevet 24. oktober 2004 Håper de har mange pølseslag å velge mellom da! Makan til pølsevev! Hvem har bestemt dette? En kebab-motstander? Kan man da ikke få påmmfri til? Eller stappe? Er det Gilde-monopol? (overformynderi er egentlig ikke noe å le av men dette var så strålende teit at jeg må bare!)
Dru Skrevet 24. oktober 2004 #11 Skrevet 24. oktober 2004 (...) er det ikke demokrati i dette landet da?? Jovisst. Det er vi som stemmer inn de folkene som gjør sånne ting. Men i VG stod det ingenting om hvorfor det er sånn...
ps Skrevet 24. oktober 2004 #13 Skrevet 24. oktober 2004 Men da er det vel strengt tatt Oslo som burde få den loven da vel? Eller kanskje de søppla i kristiansand egentlig? Oslo kan ikke få skylda for at de bare får pølser i Kristansand! Da ble det brått ennå mer moro!
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #14 Skrevet 24. oktober 2004 Og uansett så skjønner jeg ikke hva oslo har med saken å gjøre. Jeg bor i oslo selv og har vært en del ute å reist og det er ikke sånn at det er mer søppel her enn andre steder. For å være ærlig så har venner av meg fra utlandet sagt at oslo er en særdeles ren by i forhold til byer i utlandet. Vet dere hva!!! Hovedproblemer her er at noen skal bestemme hva man skal spise mellom et vist klokkeslett og så måtte det bli pølser.... hva slags opplegg er det? hvorfor ikke pizzaslize, boller osv.... Det er jo helt bakvendt!!!! Jeg blir rett og slett forbanna når jeg hører om det.
Superlammet Skrevet 24. oktober 2004 #15 Skrevet 24. oktober 2004 Men da er det vel strengt tatt Oslo som burde få den loven da vel? Eller kanskje de søppla i kristiansand egentlig? Oslo kan ikke få skylda for at de bare får pølser i Kristansand! Da ble det brått ennå mer moro! hehe hvis du leser litt næremre så ser du at jeg skrev "Vil tippe på", dvs at det ejg skriver ikke er en fasit. Men jeg vet at forsøpling har vært og fortsatt er et problem i Oslo. Man behøver igrunn ikke være rakkettforsker for å dra paralleller, ihvertfall trodde jeg ikke at man burde vært det.. Og Oslo ren? Vært ute i Oslo på en lørdagsnatt? ikke så veeeeldig vakkert i gatene akkurat.. og da prater jeg spesielt om tidsrommet mellom da utestedene stenger, 0300, og til folk har kommet seg hjem fra byn, ca 0500-0600. Takke faen for renholdsarbeidere Sammenlign gjerne Oslo med andre byer i Europa, som gjerne er mye større. Har vært i endel byer i Europa selv, og jeg vet at det kommer veldig ann på hvor man befinner seg i byen. Selvsagt er det mer søppel og drit i de mer sleazy delene av byen, men for å dra sammenligningen tilbake til Oslo, skal vi da kalle Karl Johan og Østbanetorget for sleazy områder? Tror nok ikke det er en maktsyk person som vil bestemme hva folk skal få kjøpe seg å spise midt på natta. Den teorien synes jeg er morsom Men skjønner jo selvsagt at de i Kristiansand som pleier å kjøpe seg mat midt på natta, og som ikke liker pølser, blir irriterte..
Gjest Tiller Skrevet 24. oktober 2004 #16 Skrevet 24. oktober 2004 hehe hvis du leser litt næremre så ser du at jeg skrev "Vil tippe på", dvs at det ejg skriver ikke er en fasit. Men jeg vet at forsøpling har vært og fortsatt er et problem i Oslo. Man behøver igrunn ikke være rakkettforsker for å dra paralleller, ihvertfall trodde jeg ikke at man burde vært det.. Og Oslo ren? Vært ute i Oslo på en lørdagsnatt? ikke så veeeeldig vakkert i gatene akkurat.. og da prater jeg spesielt om tidsrommet mellom da utestedene stenger, 0300, og til folk har kommet seg hjem fra byn, ca 0500-0600. Takke faen for renholdsarbeidere Sammenlign gjerne Oslo med andre byer i Europa, som gjerne er mye større. Har vært i endel byer i Europa selv, og jeg vet at det kommer veldig ann på hvor man befinner seg i byen. Selvsagt er det mer søppel og drit i de mer sleazy delene av byen, men for å dra sammenligningen tilbake til Oslo, skal vi da kalle Karl Johan og Østbanetorget for sleazy områder? Tror nok ikke det er en maktsyk person som vil bestemme hva folk skal få kjøpe seg å spise midt på natta. Den teorien synes jeg er morsom Men skjønner jo selvsagt at de i Kristiansand som pleier å kjøpe seg mat midt på natta, og som ikke liker pølser, blir irriterte.. EH??
ps Skrevet 24. oktober 2004 #17 Skrevet 24. oktober 2004 Siden jeg er rakettforsker og bor i Oslo så påstår jeg ikke at det er rent og pent her natt til søndag, og når det gjelder andre byer i verden så er det noen bedre, noen værre. Men dersom de bare får pølser i Kristiansand fordi det er søppel i Oslo så holder ikke den! Dersom kristiansannerne var renslige og kastet papiret der de skulle, så kunne de vel få spise hva de ville? Eller? Jeg tipper nok mer at det var et lokalt problem. Uansett en latterlig lov! Hva gjør de dersom noen har med seg medbrakt matpakke? Får de spise den i drosjekø?
Superlammet Skrevet 24. oktober 2004 #18 Skrevet 24. oktober 2004 Siden jeg er rakettforsker og bor i Oslo så påstår jeg ikke at det er rent og pent her natt til søndag, og når det gjelder andre byer i verden så er det noen bedre, noen værre. Men dersom de bare får pølser i Kristiansand fordi det er søppel i Oslo så holder ikke den! Dersom kristiansannerne var renslige og kastet papiret der de skulle, så kunne de vel få spise hva de ville? Eller? Jeg tipper nok mer at det var et lokalt problem. Uansett en latterlig lov! Hva gjør de dersom noen har med seg medbrakt matpakke? Får de spise den i drosjekø? Hørt om "Bedre føre var enn etter snar"? Oslo kommune har brukt så mye penger på renhold, og jeg forstår hvis andre byer i Norge ikke vil gå på samme smellen
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #19 Skrevet 24. oktober 2004 Men søpler pølser mindre enn en pizzabit? Eller en burger? Har da sett mange pølsepapir rundt omkring...
Superlammet Skrevet 24. oktober 2004 #20 Skrevet 24. oktober 2004 har du sett restene av en halvspist kebab ligge strødd rundt i gågata? har du sett bakt potet med rømme og mais ligge slengt i strødd? eller klint utover et butikkvindu? dette koster samfunnet mye mer enn man skulle tro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå