AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #1 Del Skrevet 7. april 2016 Etter at tele2 ble til netcom og videre til Telia, har mobil regningene mine blitt jævlig mye dyrere?Jeg betalte tilvanligvis 199 i måneden, nå er det opptil 600-800kr. Jeg bruker svært sjelden 3g og mobilnett. Bruker kun hjemmenett eller det lokalenettet på biblioteket. Jeg bruker den kun når jeg skal kjøpe billett hjem. Etter at telia ble opprettet har 3g nettet blitt snegle tregt. Har aldri hatt det problemet med tele2 og netcom. Jeg tar bare bussen av og til, betaler med app. Jeg har regnet ut hvor mye jeg bruker i måneden på buss og det er ikke en gang halvparten av det jeg betaler. Jeg mistenker at kanskje telia tar gebyr, siden jeg betaler med mobilregning. Sjekket om bussselskapet gjordet det, men det gjør de ikke. Kan dette klages på eller må jeg bare bite i det sure eple? Skal serr bytte mobilselskap. Anonymkode: 6b657...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #2 Del Skrevet 7. april 2016 Gå inn på Minside, og finn ut hva fakturaen din inneholder av poster du betaler for. Du betaler enten gebyr eller noe ekstra for noe du ikke forstår før du ser det. Alternativt kan du gå inn og se hva abonementet ditt innkluderer. Du beter og gebyr hver gang du bruker bankid, om du har det på telefonen din. Unødvendig, og gratis med de gamle, gode bankidbrikkene. Anonymkode: 7ed3c...609 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 7. april 2016 #3 Del Skrevet 7. april 2016 Be om en spesifisert regning, eller gå inn på minside for å sjekke hva som gjør at du betaler så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #4 Del Skrevet 7. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå inn på Minside, og finn ut hva fakturaen din inneholder av poster du betaler for. Du betaler enten gebyr eller noe ekstra for noe du ikke forstår før du ser det. Alternativt kan du gå inn og se hva abonementet ditt innkluderer. Du beter og gebyr hver gang du bruker bankid, om du har det på telefonen din. Unødvendig, og gratis med de gamle, gode bankidbrikkene. Anonymkode: 7ed3c...609 Nå måtte jeg ta en ekstra titt på siste fakturaen min fra Telia og jeg betaler ikke noe for å bruke bank-id på mobil. Anonymkode: 9893f...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #5 Del Skrevet 7. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå måtte jeg ta en ekstra titt på siste fakturaen min fra Telia og jeg betaler ikke noe for å bruke bank-id på mobil. Anonymkode: 9893f...53e Ok. Da er det Telenor m.fl. som tar 3 eller 5 kroner for hver gang man bruker bank id. Hørte noe om dette for litt siden. Anonymkode: 7ed3c...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #6 Del Skrevet 7. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gå inn på Minside, og finn ut hva fakturaen din inneholder av poster du betaler for. Du betaler enten gebyr eller noe ekstra for noe du ikke forstår før du ser det. Alternativt kan du gå inn og se hva abonementet ditt innkluderer. Du beter og gebyr hver gang du bruker bankid, om du har det på telefonen din. Unødvendig, og gratis med de gamle, gode bankidbrikkene. Anonymkode: 7ed3c...609 Alt ser fint ut der inne, bare "varer og tjenester" har de grusomme siffrene. Har vært inne og sett og bruker ikke ett øre på de andre tingene. Har ikke bankid på mobilen. Betaler fra selve mobilregningen. Anonymkode: 6b657...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #7 Del Skrevet 7. april 2016 1 time siden, stan skrev: Be om en spesifisert regning, eller gå inn på minside for å sjekke hva som gjør at du betaler så mye. tusen takk for tipset Anonymkode: 6b657...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippip Skrevet 8. april 2016 #8 Del Skrevet 8. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Da er det Telenor m.fl. som tar 3 eller 5 kroner for hver gang man bruker bank id. Hørte noe om dette for litt siden. Anonymkode: 7ed3c...609 Det er Telenor og det koster 50øre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 8. april 2016 #9 Del Skrevet 8. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt ser fint ut der inne, bare "varer og tjenester" har de grusomme siffrene. Har vært inne og sett og bruker ikke ett øre på de andre tingene. Har ikke bankid på mobilen. Betaler fra selve mobilregningen. Anonymkode: 6b657...424 Hvis det er "varer og tjenester" som er den kostbare, så er det ikke Telia men noen andre som du betaler til via mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 8. april 2016 #10 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt ser fint ut der inne, bare "varer og tjenester" har de grusomme siffrene. Har vært inne og sett og bruker ikke ett øre på de andre tingene. Har ikke bankid på mobilen. Betaler fra selve mobilregningen. Anonymkode: 6b657...424 Du må se på spesifisert faktura. Der står det hvilke varer og tjenester du har brukt, evt hvilke kortnummer du har sendt sms-er til. Du blir nok ikke kvitt disse selv om du bytter selskap, da det ikke har noe med Telia å gjøre som stan over meg her skriver. Netcom har forresten bare byttet navn til Telia. Endret 8. april 2016 av penny_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 8. april 2016 #11 Del Skrevet 8. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt ser fint ut der inne, bare "varer og tjenester" har de grusomme siffrene. Har vært inne og sett og bruker ikke ett øre på de andre tingene.Anonymkode: 6b657...424 Da har det ikke noe med Telia å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #12 Del Skrevet 8. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Da er det Telenor m.fl. som tar 3 eller 5 kroner for hver gang man bruker bank id. Hørte noe om dette for litt siden. Anonymkode: 7ed3c...609 Telenor tar 50 øre hver gang man bruker bank-id, ikke 3 eller 5 kroner. Anonymkode: 9825d...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #13 Del Skrevet 9. april 2016 Den 8. april 2016 at 7.24, penny_ skrev: Du må se på spesifisert faktura. Der står det hvilke varer og tjenester du har brukt, evt hvilke kortnummer du har sendt sms-er til. Du blir nok ikke kvitt disse selv om du bytter selskap, da det ikke har noe med Telia å gjøre som stan over meg her skriver. Selvsagt er jeg klar over det, er ikke dum heller, jeg skal fra nå av betaler direkte fra min bankkonto, jeg vil bytte selskap på grunn av at 3g'en min er treigere enn internetteet man hadde på på 90-tallet.. ville bare høre om noen viste at telia tok gebyrer Sitat Netcom har forresten bare byttet navn til Telia. Det var bare for å poengtere at jeg ikke har hatt problemer med selskapet før inntill Telia ble navnet... Anonymkode: 6b657...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hecubaa Skrevet 9. april 2016 #14 Del Skrevet 9. april 2016 Jeg syns de er kjempehyggelige på kundeservice hos Telia så jeg ville tatt en telefon og forhørt meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 9. april 2016 #15 Del Skrevet 9. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er jeg klar over det, er ikke dum heller, jeg skal fra nå av betaler direkte fra min bankkonto, jeg vil bytte selskap på grunn av at 3g'en min er treigere enn internetteet man hadde på på 90-tallet.. ville bare høre om noen viste at telia tok gebyrer Det var bare for å poengtere at jeg ikke har hatt problemer med selskapet før inntill Telia ble navnet... Anonymkode: 6b657...424 Varer og tjenester? Vanligvis når jeg får tre ganger så høy telefonregning har jeg vært i Trondheim og betalt bussen med SMS, eller brukt SMS til å betale for brus på automater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 9. april 2016 #16 Del Skrevet 9. april 2016 Den 8.4.2016 at 7.13, stan skrev: Hvis det er "varer og tjenester" som er den kostbare, så er det ikke Telia men noen andre som du betaler til via mobilen. Stemmer som Stan sier. Du har nok tullet deg borti noe som trekker penger fra kontoen din. Ring Telia og få dem til å sjekke hvilket nummer det er fra. De er nok kjent med problemet. Om ikke de kjenner igjen nummeret, googler du det. Som regel får du stoppet trekkene ved å sende "stopp" til nummeret, men noen er litt kjipere. Tror at Telia kan blokkere dem for deg, om jeg ikke husker feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 9. april 2016 #17 Del Skrevet 9. april 2016 Jeg ble for noen år siden, plutselig trukket 129 kr hver måned, for ingenting. Men fikk god hjelp, og fikk nummer jeg kunne ringe for å si opp. Jeg har selv Telia, og er ingen endring for meg, eller mine 2 barn i hastigheten på internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå