Gå til innhold

System for å tørke/oppbevare yttertøy?

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Dere som bor litt trangt; hvordan tørker dere votter, sko og skittent yttertøy over natta?

Jeg har to barn som kommer hjem med våte/møkkete sko og utetøy hver dag. Pga trangt bad og vaskerom i en annen etasje, henger vi det foran varmepumpa til tørk, men det blir mye grus på stua av det. 

Har et hjørne i gangen som kan brukes til oppbevaring av skittent tøy, og tenker å kjøpe en sånn skotørker, men hva med tøyet og vottene? Finnes det noe tørkesystem for dette, ala sånne håndklevarmere eller noe?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har tørkeskap, det er vel omtrent det jeg elsker mest av duppedingsene vi har i huset, bortsett fra vaskemaskina da. :)
Støvler, dresser, votter og alt annet er tørt på et blunk, på begrenset plass, uten å søle til noe utenfor.

Anonymkode: 726f8...a7b

• Liker 1
Skrevet

Har sett at sønnen min henger opp på tørkestativ foran vedovnen i kjøkkenet når værforholdene er slik at han ikke kan henge ut på klessnoren.  Han sier det går helt greit, men det blir jo en del tøy med tre barn i alder 3-13 år.
Selv er jeg vant til tørketrommel.  Vet det går mye strøm, men vurderer å kjøpe ham en tørketrommel.  Innbiller meg at det vil bli enklere for ham da.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en maskin som tørker klærne våre rimelig raskt ved at den suger til seg vannet som er i nærheten av seg. Husker ikke helt det korrekte navnet på den, men det fungerer veldig fint for oss. :) 

Anonymkode: e6a68...a6d

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes kombinerte sko-og-votte-tørkere, anbefaler å investere i en slik. Vi bare henger vått yttertøy i vindfanget, det tørker som regel over natten likevel. 

Jeg ville ikke hengt ting til tørk på stua. Ikke bare blir det grus og sand der, det blir dårlig innemiljø i tillegg. 

Vi tørker ofte vanlige klær på gjesterommet, og da setter vi inn en luftavfukter. Det gir dobbel gevinst i at klærene tørker mye fortere, og vi slipper fuktskader i rommet siden fukten blir sugd ut av luften. 

Anonymkode: e3e75...f4e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har denne. Fin å tørke sko og mindre plagg på.

Anonymkode: 0e251...2cf

Gjest *kokos*
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har denne. Fin å tørke sko og mindre plagg på.

Anonymkode: 0e251...2cf

Funker denne like greit til skotørking, som det den der maskina med slanger gjør? Evt ha en sånn maskin nederst på veggen, og så den der hylla oppå?

AnonymBruker
Skrevet

Slike hyller er greie, og gjerne i kombinasjon med skotørker med slanger. De er effektive for sko og votter! Men ingenting slår tørkeskap, evt. i kombinasjon med slangeskotørker. :)

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Zienna skrev:

Har sett at sønnen min henger opp på tørkestativ foran vedovnen i kjøkkenet når værforholdene er slik at han ikke kan henge ut på klessnoren.  Han sier det går helt greit, men det blir jo en del tøy med tre barn i alder 3-13 år.
Selv er jeg vant til tørketrommel.  Vet det går mye strøm, men vurderer å kjøpe ham en tørketrommel.  Innbiller meg at det vil bli enklere for ham da.

Men en kan jo ikke tørke sølete uteklær i trommelen. Eller mente du ren klesvask?

Vi har både tørketrommel og tørkeskap, det hjelper utrolig mye på familiehverdagen!! 

Skrevet

Du kan kjøpe deg luftavfukter-maskin. Den har tøytørkings-innstilling. Jeg bruker min til å tørke vasket tøy på badet, og en full vaskemaskin kan tørkes på et par-tre timer. I tillegg blir luften fin og normalt tørr også, det dogger ikke på vinduene pga mye fuktighet i lufta av tøyvasken. Luftavfukteren blåser ut varm luft fra et bevegelig munnstykke, og man kan stille inn hvilken retning munnstykket skal blåse (helst rett mot tøyet).

Min luftavfukter er i omtrent daglig bruk, og jeg har hatt den i 5-6 år, tror jeg. Den kostet rundt 3500,- den gangen jeg kjøpte den (på Expert).

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men en kan jo ikke tørke sølete uteklær i trommelen. Eller mente du ren klesvask?

Vi har både tørketrommel og tørkeskap, det hjelper utrolig mye på familiehverdagen!! 

Det var selvfølgelig rent tøy jeg tenkte på :)  Ser nå at du skrev skittent tøy, og det henger han i en bod hvor han også har skotørker.  Det er tørt til dagen etter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...