AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #1 Skrevet 7. april 2016 Jeg kan ikke ta abort, da dreper alle meg. Men vurderer å gi barnet bort når det blir født. Noen som har gjort det? Var det evt andre åsaker til det? Er det mulig å gi bort et barn i Norge? Anonymkode: 86aef...2d6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #2 Skrevet 7. april 2016 I Norge kan man adoptere bort barnet, ikke gi det bort. Anonymkode: 30047...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #3 Skrevet 7. april 2016 Håper dette kan være nyttig informasjon. Ønsker deg og barnet alt godt. http://www.bufdir.no/Adopsjon/Foreldre_som_vurderer_a_adoptere_bort_barnet_sitt_samtykkeadopsjon/ Anonymkode: 30b94...7b8
Gjest Klopp Skrevet 7. april 2016 #4 Skrevet 7. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke ta abort, da dreper alle meg. Men vurderer å gi barnet bort når det blir født. Noen som har gjort det? Var det evt andre åsaker til det? Er det mulig å gi bort et barn i Norge? Anonymkode: 86aef...2d6 Seriøst! Gi faen i hva andre mener om abort! Din kropp! Ikke la andre styre deg.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #5 Skrevet 7. april 2016 Hva synes andre her inne om å adoptere bort barnet sitt? Ville dere sett ned på et menneske som gjorde det? Anonymkode: 86aef...2d6
estrella Skrevet 7. april 2016 #6 Skrevet 7. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes andre her inne om å adoptere bort barnet sitt? Ville dere sett ned på et menneske som gjorde det? Anonymkode: 86aef...2d6 Nei. Det gjelder forøvrig abort og, det er tross alt ikke mitt liv, min kropp eller noe som helst. Jeg tenker at adopsjon er et bedre alternativ hvis mor ikke ønsker å ta abort (ikke fordi hun blir nektet, men fordi hun selv ikke ønsket), men heller ikke kan ta vare på et barn. Da får barnet foreldre som ønsker barnet og biologisk mor "slipper" byrden meg å ta vare på et barn som ikke er ønsket/ikke har mulighet til å forsørge. Men til syvende og sist så er det ikke hva andre mener som avgjør noe som helst i slike situasjoner. Det er du som kvinne og mor (+ evt hvis det er en far med i bildet). 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #7 Skrevet 7. april 2016 Ville ikke sett ned på noen som adopterte bort barnet sitt istedenfor å ta abort, nei. Når det er sagt, hvis du vil ta abort, så gjør du det. Ikke la noen bestemme hvordan du skal leve livet ditt eller hva du skal gjøre med kroppen din! Personlig hadde jeg ikke gitt bort barnet mitt dersom jeg ikke fikk ta abort, men det er fordi jeg er på et sted i livet hvor jeg ikke ønsker barn, men hadde hatt gode forutsetninger for å gi det et godt liv dersom jeg først skulle havne der (er i et fast forhold som har vart i flere år, snart ferdig med master, har et stabilt sted å bo, familie som ville hjulpet osv). Anonymkode: 5bbe4...121 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes andre her inne om å adoptere bort barnet sitt? Ville dere sett ned på et menneske som gjorde det? Anonymkode: 86aef...2d6 Nei. Det ville jeg ikke. Jeg tenker at om mor gjør det, har hun sine grunner. Anonymkode: cab67...e6b 3
melatonin Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 Er du såppas ung at foreldrene må involveres hvis du ville ha abort? For ellers er det ingen som behøver å vite noe.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #11 Skrevet 7. april 2016 Jeg skulle gjerne adoptert barnet ditt Anonymkode: b361a...401 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #12 Skrevet 7. april 2016 Er dette en reel sitausjon TS? Jeg ser du svarer ikke sælig mye her. Eller er dette en "hvis" sitausjon? Anonymkode: 9937d...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #13 Skrevet 7. april 2016 Nei, aldri aldri i verden. Anonymkode: 3498f...7d5
sjøhest Skrevet 8. april 2016 #14 Skrevet 8. april 2016 Er sikkert hu dama som er helt psykotisk på å få barn med downs, og vurderer å "gi bort" ungen hvis det skjer.
Mrs.Under Skrevet 8. april 2016 #16 Skrevet 8. april 2016 Det er ingen som kommer til å drepe deg om du tar abort. Det er ditt valg, og er du over 16 år er det ingen som har krav på å vite at du tar abort. Det er en sak mellom deg og legen. Om du av egne religiøse eller andre årsaker ikke ønsker abort, så les linken om adopsjon tidligere i tråden. Du bør i tillegg snakke med lege/jordmor om dette så snart som mulig.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #17 Skrevet 8. april 2016 Jeg synes det er feil å få et barn bare for man ble gravid. Du kan søke hjelp om du vil beholde det selv! Om du virkelig ikke vil og eller klarer oppdra et barn er det selvfølgelig riktig å enten adoptere barnet bort eller ta abort. Familien din bestemmer ingenting, du må ta valget selv og valget gjør deg på ingen måte til en dårlig person!:) Anonymkode: 50044...91a
Outlander Skrevet 8. april 2016 #18 Skrevet 8. april 2016 Det er mange mange mange der ute som klarer ikke å få sine egne barn som ville ha sikkert adopterte og gitt mye kjærlighet til barnet ditt. Men, i forhold til abort, det er ingen andre som kan "drepe" deg fordi du tar abort. Må du si det til noen (untatt faren selvfølgelig)? Uansett er det ikke DEM som må bare frem fosteret og føde. Det er ikke dem som må ta den tungt emosjonelle biten du barer resten av livet ved at du har et barn der ute som andre oppdrar. Det blir tungt uansett hva du bestemmer. Ønsker deg lykke til!
GammelKaktus Skrevet 8. april 2016 #19 Skrevet 8. april 2016 Jeg kunne aldri gitt fra meg barnet mitt. Hadde ikke tatt abort heller uten at det var noe galt med fosteret. Når det er sagt, så hadde jeg selvfølgelig tatt abort hvis det var et barn jeg ikke ville ha, man lar seg ikke presse til å gå gravid i 2016. Uansett årsak.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #20 Skrevet 8. april 2016 Hvorfor skal noen vite noe om du tar abort? Dersom du har fortalt om graviditeten kan du si at du mistet. Anonymkode: 6e4b7...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå