Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg lurer på er slike dyre butikker som Høyer, ferner jacobsen, louis vuitton og div. Når jeg er der inne får jeg ofte hjelp og de er hyggelige, MEN jeg hører ofte om folk som blir sett stygt på av de i butikkene. Av BUTIKKANSATTE! Hvorfor skal de være så snobbete a? Man er jo ikke superrich av å jobbe i butikk. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: b088f...7df

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest FarDareisMai
Skrevet

Har aldri møtt noen negative snobber i de butikkene du nevner, selv når jeg har gått inn med baggy klær og sliten allværsjakke. Kanskje det har noe med at jeg alltid smiler og hilser høflig på de som jobber der når jeg går inn. Og da får jeg som regel bra service. 

Kanskje de har blitt skremt av sånne historier og tror jeg er en potensiell mystery shopper :P

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke merket det i de butikkene du lister opp, Men butikkene i Bogstadveien har jeg merket sånn holdning. Og det virker som det egentlig er ekstrahjelp/studenter som har en sånn litt hoven holdning.

Anonymkode: 34b5b...a89

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har heller aldri opplevd det, men jeg pleier å kle meg relativt ordentlig og. Det har kanskje ikke så mye i si, jf den personen ovenfor meg, men jeg vet ikke. Er enig i at butikkansatte ikke bør se ned på noen, alle er jo potensielle kunder og man kan ikke se på folk hvor mye penger de har. Det finnes folk med mye penger som ikke eier stil, folk med mye penger som ikke bryr seg om stil, folk med lite penger som kan kle seg pent osv osv. Jeg jobbet i en litt dyr butikk før, og det eneste jeg synes var irriterende var folk som klaget på prisen. Som regel var det folk som kledde seg på en viss måte (altså, ikke hadde noen spesielt bra stil eller stil overhodet for den saks skyld). Så kanskje de har fått tilstrekkelig med slike irriterende kunder som kommer og klager på prisen, og derfor tenker at den neste personen også er sånn? Kommer egentlig ikke på noen god grunn for at de skal oppføre seg hovent altså..

Anonymkode: ae6f1...aff

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at de som har den holdningen enten er studenter på f.eks. BI som jobber deltid, eller barn av rike foreldre.

Har kun støtt på hyggelige folk på det som jeg trodde var en ille butikk: Tatler. Hadde kjøpt en dyr jakke for mange år siden, måtte bytte den til større størrelse, ble bare møtt av et smil og at de trodde en større størrelse ville bli bedre i kulda os.v.

I motsetning til andre butikker som alltid lurer meg til å kjøpe for små størrelser. >:(

Anonymkode: d9054...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke å kjøpe slike over-prisede søppel-produkter, så jeg slipper å møte slike snobbete folk også...

Anonymkode: e756f...88e

• Liker 1
Skrevet

Slike folk og slike holdninger finner man over alt, i alle mulige butikker. Fæle og gode folk finner man over alt altså, ikke bli så sjokkert.

Skrevet

Hvis noen butikkansatte hadde sett stygt på meg fordi jeg ikke hadde vært kledd "bra nok" for butikken, hadde jeg smilt tilbake til de. Kill them with kindness! 

Skrevet

Hvis Olav Thon kom inn da, hvordan hadde de reagert da?

Skrevet

Vel.. jeg jobber I butikk (ikke av de nevnte) men opplever ofte at kunder har en "ovenifra og ned" holdning til meg. Jeg har på en måte null verdi fordi jeg bare jobber i butikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere som opplever at folk ser ned på dere, eller har en ovenfor og ned-holdning, egentlig bare ser ned på dere selv.

Så finner dere bekreftelser på dette i enhver tenkelig situasjon, uten at det egentlig er tilfellet.

Anonymkode: cd52a...a59

• Liker 2
Skrevet
Den 7. april 2016 at 21.59, AnonymBruker skrev:

En ting jeg lurer på er slike dyre butikker som Høyer, ferner jacobsen, louis vuitton og div. Når jeg er der inne får jeg ofte hjelp og de er hyggelige, MEN jeg hører ofte om folk som blir sett stygt på av de i butikkene. Av BUTIKKANSATTE! Hvorfor skal de være så snobbete a? Man er jo ikke superrich av å jobbe i butikk. Hvorfor er det sånn?

Gjør du? Har jeg aldri opplevd. "Ser stygt på"? Hvordan da, mener du?

AnonymBruker
Skrevet
Den 7.4.2016 at 21.59, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i en av disse "dyre" butikkene, og kjenner stort sett til de fleste som jobber I resten av butikkene du nevner. Dessverre er det et kjent fenomen at mange siler ut kunder ved å observere eller rett og slett opptrer svært snobbete ovenfor de fleste, men de er i mindretall. Disse selgerene er noe vi andre bare ler av. Ligg heller unna butikkene dersom det er et problem. 

I de aller fleste tilfellene er det dog kunden som tolker den ansatte feil, og som tidligere nevnt her er det svært mye ovenfra og ned holdninger. De aller fleste klagene på kundeservice, kommer fra kunder som er fryktelig lite hyggelige å ha med å gjøre. Disse situasjonene oppstår rett og slett som oftest på grunn av kunden. Klarer du ikke være høflig eller opptre på en hyggelig måte tilbake ovenfor meg, vil jeg heller ikke bruke tid på deg eller ha deg i butikken jeg jobber i - enkelt og greit. 

Når det gjelder luksusbutikker som LV og lignende så kan en kjølig og snobbete holdning være en del av konseptet. Kunden skal få et ønske om å bli godtatt, og bli en del av dette "eksklusive" miljøet ved å handle. 

Anonymkode: bac5c...cff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...