Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hvilke bøker jeg burde lese? Jeg er interessert i personutvikling, suksess, hvordan samfunn fungerer(sosiale media osv) og kanskje litt psykologiske(håper dere skjønner hvor jeg vinkler i mot). I tillegg er jeg interessert i fotografi og kinematografi. Jeg er ikke sikker hvilke sjanger de går under. Så lurer på om dere har noe gode anbefalinger? Jeg liker ikke fiksjon bøker sånn som Narnia og Harry Potter.  I tillegg kan dere gjerne legge ut deres favoritt bok?

P.S de kan være på engelsk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av mine favoritter de siste årene er "En tid for alt" av Knausgård. Spennende og litt komplisert,

Skrevet
1 time siden, stan skrev:

En av mine favoritter de siste årene er "En tid for alt" av Knausgård. Spennende og litt komplisert,

Kan du fortelle litt om boken? 

Skrevet
6 timer siden, deima skrev:

Kan du fortelle litt om boken? 

Det er jo en svær bok. Hoved tema er engler. Men på en helt annen måte enn det prinsessa holder på med. Ordentlige engler. Med det som tema spinner det seg ut flere historier. Uavhengig av hverandre, men som  likevel hører sammen. 

Denne boka var den første av Knausgård jeg leste, og etterhvert har jeg lest alt av ham. 

Knausgård er flink til å fortelle, men han stiller også krav til leseren. Boken inneholder en del overraskelser, så jeg kan ikke si for mye uten at disse ødelegges. 

Skrevet
12 timer siden, stan skrev:

Det er jo en svær bok. Hoved tema er engler. Men på en helt annen måte enn det prinsessa holder på med. Ordentlige engler. Med det som tema spinner det seg ut flere historier. Uavhengig av hverandre, men som  likevel hører sammen. 

Denne boka var den første av Knausgård jeg leste, og etterhvert har jeg lest alt av ham. 

Knausgård er flink til å fortelle, men han stiller også krav til leseren. Boken inneholder en del overraskelser, så jeg kan ikke si for mye uten at disse ødelegges. 

OK. Høres interessant ut. Skal sjekke boken ut. Tusen takk for svar

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte boken " et helt halvt år" veldig godt :) 

Anonymkode: 2bc0b...caa

Skrevet

Min favoritt bok er Mengele Zoo, som er en del av Mino triologien, alle bøkene er fantastiske. De er skrevet av Gert Nygårdshaug, handler om regnskogen, miljøvern, samfunn, økonomi, men skrevet på en måte, så det tar deg med på et helt fantastisk eventyr. Boken Chimera som han har skrevet, er og veldig bra. Er en krim bok, om miljøvern og samfunnet.

Skrevet
Den 8.4.2016 at 7.03, stan skrev:

... Knausgård er flink til å fortelle, men han stiller også krav til leseren. ..

Knausgård er helt ufattelig kjedelig spør du meg. Eneste kravet jeg følte han stilte var en ekstrem utholdenhet når det gjaldt dårlig og langtekkelig skriving som stort sett bare var syting :P Men, det gjelder ikke nevnte bok da, jeg har bare prøvd meg på "Min kamp"..

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Ginny skrev:

Knausgård er helt ufattelig kjedelig spør du meg. Eneste kravet jeg følte han stilte var en ekstrem utholdenhet når det gjaldt dårlig og langtekkelig skriving som stort sett bare var syting :P Men, det gjelder ikke nevnte bok da, jeg har bare prøvd meg på "Min kamp"..

Jeg synes ikke" Min kamp " var så dårlig, men "En tid for alt" er etter min mening mye bedre. Det viktigste er vel at han ikke skriver om seg selv. 

Skrevet

"The rise and fall of the third reich" av William r. Shirer 

Den handler om andre verdenskrig, men er en utrolig god fremstilling av menneskene bak, intriger, media og makt. Fantastisk bok.

Skrevet

How to Spend $50 Billion to Make the World a Better Place av Bjørn Lomborg 

Tar for seg flere globale dagsaktuelle tema og er svært interessant dersom du liker å tenke løsningsorientert :) 

Skrevet

Markens Grøde av Knut Hamsun.💐

• Liker 1
Skrevet

Alt av Kurt Vonnegut. Bøkene er veldig varierte, så om du mot formodning ikke skulle like den første bør du prøve en annen. 

Cats cradle kan være en fin bok å starte med. (Husker ikke den norske tittelen) 

Skrevet

Freakonomics bøkene er forresten kjempefine angående hvordan ting i samfunnet fungerer.

Skrevet

Sult av Knut Hamsun. Et fantastisk litterært verk! 

AnonymBruker
Skrevet

The Glass Castle: A Memoir av Jeannette Walls.

Anonymkode: 2663a...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...