Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan stopper jeg avtalegiroer? I nettbanken eller må jeg ta direkte kontakt med selskapene?

Ønsker å gå over fra avtalegiro til e-faktura, regner med jeg først må stoppe avtalegiro?

Anonymkode: 29180...e22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta kontakt med selskapene først, også kan du gå inn i nettbanken og si opp avtalegiroen. Du har ikke sagt opp avtalen/endret avtale bare fordi du sier opp avtalegiroen. 

Anonymkode: bfc8b...589

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ta kontakt med selskapene først, også kan du gå inn i nettbanken og si opp avtalegiroen. Du har ikke sagt opp avtalen/endret avtale bare fordi du sier opp avtalegiroen. 

Takk. Det var det jeg egentlig trodde, men håpet det bare var noen klikk i nettbanken ☺

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil. TS skal ikke si opp avtalen med selskapet, han/hun skal endre betalingsmåte på avtalen.

Både å si opp AvtaleGiro-avtale og inngå eFaktura-avtale gjør du i nettbanken din. Dette genererer nemlig automatisk filer til selskapene, som de skal lese inn hos seg igjen. På den måten får de merket deg med at du har sagt opp avtalegiro-avtalen, og inngått eFaktura-avtale i stedet.

Du skal ikke ha behov for å kontakte selskapene her, det skal de automatiske filene ta seg av

Anonymkode: f1e15...e36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha både og ? E-faktura kommer alltid først i mailen din. Der kontrollerer du beløpet. Er du ikke enig, tar du kontakt med selskapet, og påpeker feil i regningen. Er et ingenting å utsette på fakturaen, betales beløpet via avtalegiro uten at du trenger å knote med KID osv.

Anonymkode: 51426...5ff

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke ha både og ? E-faktura kommer alltid først i mailen din. Der kontrollerer du beløpet. Er du ikke enig, tar du kontakt med selskapet, og påpeker feil i regningen. Er et ingenting å utsette på fakturaen, betales beløpet via avtalegiro uten at du trenger å knote med KID osv.

Med kun e-faktura knoter en da heller ikke med kid. På en e-faktura godkjenner en bare, uten å måtte skrive noe som helst selv. 

Anonymkode: 93fe2...b9c

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med kun e-faktura knoter en da heller ikke med kid. På en e-faktura godkjenner en bare, uten å måtte skrive noe som helst selv. 

Anonymkode: 93fe2...b9c

Ja, det er riktig. Har selv for det meste en kombinasjon, for som hovedregel ser jeg på e-faktura som erstatning for papiret i postkassen. Og med avtalegiro tilknyttet, slipper jeg å godkjenne, det bare går sin gang. Har kun ren e-fakura på kredittkort. Der liker jeg å se igjennom før jeg godkjenner.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke jeg bare få ha bare e-faktura hvis det er det jeg ønsker? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke jeg bare få ha bare e-faktura hvis det er det jeg ønsker? 

Vær så god. Ha hva du vil for min del. Men når du poster et innlegg, kommer det gjerne flere meninger, og kanskje noen, som jeg ser, ser det annerledes enn deg og gir uttrykk for det. Hva er vitsen med et forum hvis en helst bare vil at folk skal si "Ja, gjør det. Jeg er helt enig med deg".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...