Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 30 nå som har vært sykemeldt mestparten av 20 årene mine. På tross av energimangel etc så føler jeg at jeg brenner inne med så vanvittig mye engasjement som jeg har lyst til å bruke. Og fellesskap er et stort mantra for meg og har alltid vært. Jeg føler dypt og hjertlig med andre som er ensomme og opplever å ha dårlige omstendighter i livet sitt, fordi jeg har opplevd det selv på kroppen. Når man er ute av samfunnet en så lang tid så er det en utfordring å finne likesinnede. Jeg har veldig lyst til å lage en facebook gruppe for de som er sykemeldte, arbeidsledige, freelancere, eller bare ensomme og lage eventer, eller bare komme sammen for å snakke om hva vi kan gjøre sammen og hvem som liker hva. Vi som ikke kan jobbe 9-16 hver dag trenger ikke sitte hjemme hver dag fordet. Vi kan jobbe det vi klarer, men har vi noen med de samme drømmene og ambisjonene eller visjonene så blir jobben så mye bedre, gøyere, lettere ;)

Jeg har lyst til at gruppen også skal hjelpe andre i nød, for det er en så innmari fin måte å få det bedre selv på. Som feks hjelpe en gammel som ikke har så mange med hagestell nå som våren er her, eller hjelpe en alene mamma med barnepass så hun kan få litt alene tid etc. Jeg håper at folk som trenger hjelp kan sende oss en melding på facebook og at vi skal danne en slags sivil organisasjon :)

Jeg har supergod oversikt over gratis ting å gjøre i byen, hjelpeorganisasjoner på mange ulike felt, kurser, steder man kan ta med medbrakt, grupper og foreninger. Jeg tror virkelig at jeg kan gjøre en stor forskjell for de mange ensomme i Oslo. Men det som stopper meg er at jeg ikke vil gå ut med mitt navn når jeg lager gruppen på facebook. Jeg er litt redd for stigmatiseringen, og jeg er såklart redd for at ingen skal melde seg inn i gruppen. Dessuten hadde det aller beste vært om jeg ikke var alene om det. Men hvor finner jeg en annen ildsjel? Selvtilliten er ikke på topp etter så mange år som sykemeldt, tror de fleste ville syntes at det var skummelt :)

Noen som har noen forlsag så blir jeg veldig glad? De mest fantastiske ting er gjort i samarbeid, og no woman is an island osv :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir gjerne med i gruppen din :) du kan nok oogså hente mange medlemmer og likesinnede i gruppen "venninder <3" 

Anonymkode: b8805...de8

• Liker 1
Skrevet

Du kan vel opprette en ny Facebook-konto i et annet navn? Jeg ville også tenkt litt på hva gruppen du planlegger skal hete, hvis du kaller den "Ensomme i Oslo" er det nok mange som kunne vært interessert som ikke melder seg inn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...