AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #1 Skrevet 7. april 2016 Jeg har sendt en returpakke til Bestseller. Jeg leverte den ved den lokale post i butikk (Bunnpris). Jeg spurte dama i kassa om jeg ikke skulle ha kvittering (slik det står at man skal), men hun sa "nei, det trengtes ikke". Nå har jeg skikkelig kalde føtter, da jeg ikke kan dokumentere at denne pakken er levert. Og en annen ting. Hun sa at i fremtiden trengte jeg ikke å bli hjulpet av en av de ansatte, men at jeg bare skulle legge pakken på innleveringsbåndet (eller hva det heter), siden pakken var ferdig frankert med returlappen. Er dette slik det skal gjøres? Har ikke brukt post i butikk før, men bare vanlig postkontor. Anonymkode: 2a080...629
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #2 Skrevet 7. april 2016 Ba du om kvittering, eller bare spurte du om en "trenger det"? En trenger det strengt tatt ikke, men det er lurt å be om det. Om en ber om det er det alltid noen ansatte som ikke vet hvordan det skal gjøres, men en kan få kvittering for innlevert pakke både for Posten-pakker og for PostNord-pakker. Jeg hadde aldri lagt pakken igjen der pakkene leveres, men ventet til de tok den i mot. Du møtte nok på noen ansatte som helst skulle ha gjort noe annet og som vil ta pakker litt mer som det passer dem. Bare fortsett slik du gjorde i dag. Anonymkode: 2f06a...bc5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #3 Skrevet 7. april 2016 På rimi har jeg opplevd det samme, at de nekter å gi ut kvittering. Men siden det gjaldt et par dyre sko insisterte jeg på å få en. Og da skrev det det ut til slutt. Man har vel krav på kvittering? Ellers er det vanskelig å dokumentere at man har levert pakken om den skulle forsvinne i postgangen. Anonymkode: 6d522...d8a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #4 Skrevet 7. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På rimi har jeg opplevd det samme, at de nekter å gi ut kvittering. Men siden det gjaldt et par dyre sko insisterte jeg på å få en. Og da skrev det det ut til slutt. Man har vel krav på kvittering? Ellers er det vanskelig å dokumentere at man har levert pakken om den skulle forsvinne i postgangen. Anonymkode: 6d522...d8a De vet ofte ikke hvordan de gjør det, siden de aldri har fått opplæring i det, og det er så få som ber om det. Men å lage en kvittering klarer alle, den trenger ikke være på et offisielt skjema av noe slag. Da vi var tom for de skjemaene vi egentlig skal fylle ut (PostNord) stakk jeg bare bak på bakrommet, skrev inn all infoen på dataen, skrev ut, og skrev under. Er ikke verre enn det... Anonymkode: 2f06a...bc5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #5 Skrevet 8. april 2016 Du trenger det strengt tatt ikke, dvs vanligvis skrives det ikke ut kvittering. Pakken skal skannes med en gang man får den inn. Men om du spør etter det så skal de ansatte gi deg kvittering. Har jobbet i butikk med PostNord selv og vet at det kan gis uten problemer. Uansett hva de ansatte sier så ville jeg levert pakken i hånda på dem. Merkelig å si at du bare skal slenge den fra deg.. Da har man jo ingen kontroll hverken som kunde eller ansatt. Anonymkode: e0107...d08
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #6 Skrevet 8. april 2016 Jeg har jobbet i butikk med pakkeutlevering. Jeg hadde ikke peiling på hvordan man skulle lage kvittering på returpakker. Disse kvitteringene må jo skrives for hånd? Og hva skal stå på en slik kvittering? De aller fleste leverte bare pakken og gikk, men jeg var borti en situasjon der en mann absolutt skulle ha kvittering, men jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, og sjefen var ikke på jobb heller. Da jeg spurte sjefen om hvordan jeg skulle gjøre det fikk jeg bare bedskjed om at det ikke gikk an å få kvittering... Anonymkode: 615c0...ed6
FruPære Skrevet 8. april 2016 #7 Skrevet 8. april 2016 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet i butikk med pakkeutlevering. Jeg hadde ikke peiling på hvordan man skulle lage kvittering på returpakker. Disse kvitteringene må jo skrives for hånd? Og hva skal stå på en slik kvittering? De aller fleste leverte bare pakken og gikk, men jeg var borti en situasjon der en mann absolutt skulle ha kvittering, men jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, og sjefen var ikke på jobb heller. Da jeg spurte sjefen om hvordan jeg skulle gjøre det fikk jeg bare bedskjed om at det ikke gikk an å få kvittering... Anonymkode: 615c0...ed6 PostNord har et kvitteringssjema som skal/kan fylles ut. En slags blokk hvor man fyller ut noen få ting, deretter stempler og så signerer. Det skal alle butikker med utlevering ha. Om butikken ikke har fått det så er det jo veldig lett for sjefen din å ringe PostNord for å spørre etter det. Endret 8. april 2016 av FruPære
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #8 Skrevet 8. april 2016 2 timer siden, FruPære skrev: PostNord har et kvitteringssjema som skal/kan fylles ut. En slags blokk hvor man fyller ut noen få ting, deretter stempler og så signerer. Det skal alle butikker med utlevering ha. Om butikken ikke har fått det så er det jo veldig lett for sjefen din å ringe PostNord for å spørre etter det. Dette er riktig. Vi fikk en egen mappe fra PostNord å ha lappene i. Om man får beskjed av sjefen sin at det ikke er mulig å få kvittering så håper jeg de fleste klarer å tenke selv at det ikke kan være riktig - alle skal kunne få kvittering for at de har levert inn noe. Anonymkode: 2f06a...bc5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #9 Skrevet 8. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet i butikk med pakkeutlevering. Jeg hadde ikke peiling på hvordan man skulle lage kvittering på returpakker. Disse kvitteringene må jo skrives for hånd? Og hva skal stå på en slik kvittering? De aller fleste leverte bare pakken og gikk, men jeg var borti en situasjon der en mann absolutt skulle ha kvittering, men jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, og sjefen var ikke på jobb heller. Da jeg spurte sjefen om hvordan jeg skulle gjøre det fikk jeg bare bedskjed om at det ikke gikk an å få kvittering... Anonymkode: 615c0...ed6 En kvittering skal dokumentere hvem som har levert inn, til hvem det er levert inn og hvilken pakke som er levert. Det er jo et referansenr knyttet til pakken. Hvor vanskelig kan det bli? Det burde du uansett fått opplæring i. Anonymkode: 6d522...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå