Gå til innhold

hundemat

Anbefalte innlegg

Gjest Klaveret
Skrevet

Etter at hunden min ble syk har han fått kun spesialfor fra veterinær. Bl.a skal han ha lav fettprosent i foret. Pga dette har jeg lest nøye innholdet i mange ulike fortyper. Det jeg er kommet fram til er at en god del av foret fra f.eks Rema er minst like bra som det veterinæren anbefaler! også til min som delvis er på diett. Jeg tenker umiddelbart at her .å det være noe jeg ikke vet eller forstår. Men hva? Innholdslistene er jo detaljert. Driver veterinærene bare å selger kamuflert overpriset Remafor?

Videoannonse
Annonse
Gjest 1anonym2
Skrevet

Vi, og flere i vår familie, har kommet fram til det samme: Hundeforet fra pedigree er som oftest minst like bra som de hos veterinær! Bare at prisen på dette foret gjør at man kan unne hunden litt andre ting også ☺️

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hva mener du, at korn og annet vomfyll er bra? Det kan være bra, om hunden skal ha lite proteiner.

Min hund var slik, ble syk av proteiner (sære greier). Orijen var det verste han kunne få.

Skrevet
Den 7.4.2016 at 20.48, Klaveret skrev:

Etter at hunden min ble syk har han fått kun spesialfor fra veterinær. Bl.a skal han ha lav fettprosent i foret. Pga dette har jeg lest nøye innholdet i mange ulike fortyper. Det jeg er kommet fram til er at en god del av foret fra f.eks Rema er minst like bra som det veterinæren anbefaler! også til min som delvis er på diett. Jeg tenker umiddelbart at her .å det være noe jeg ikke vet eller forstår. Men hva? Innholdslistene er jo detaljert. Driver veterinærene bare å selger kamuflert overpriset Remafor?

Du kan ikke se på innholdsfortegnelsen hvilket for som fungerer best på din hund - det ser man på hunden etter bruk over tid, på pels, klør, og tredeputer f eks. Det er heller ikke et godt tegn om det er mye avføring, det er et tegn på at hunden ikke tar til seg næringen i foret skikkelig.

Men generelt så har billigfor mye høyere andel av billig fyllstoff, som korn, mais osv. Dette er råvarer som hunden nyttiggjør seg dårlig, grønnsaker er en bedre karbohydratkilde. Se på innholdsfortegnelsen - hva er listet opp først? Hva er proteinkilden? 

• Liker 3
Skrevet

Du må jo ikke bare se på innholdet av protein, fett og karbohydrater, men også på hvor de kommer fra og kvaliteten. Skosåler inneholder for eksempel en stor andel protein.  

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Et godt "diettfor" er lakseforet fra Vom og Hundemat. Veterinærer er komersielle til tusen og misbruker mye av makten på å fortelle at deres diettfor til 50kr kiloen eller noe, er det eneste rette. Og det er det virkelig ikke. Mange veterinærer vet lite om for og foring desverre. Men jeg er fullstendig uenig at Pedigree eller Rema 1000 mat er bra fôr, da bør du regne pris per foring og ikke per kg, for sånn kaller jeg dritefor med absolutt ingen proteinverdi. Ja, bortsett fra at Europris har tatt inn Pro Plan, det er ok :). Det er veldig mye bra for på markedet nå, men også veldig mye dårlig. Men husk at bikkjene er kjøttetere, og derfor trenger de først og fremst kjøtt. Alt tørrfor har en foringet verdi og mangler Omega 3, som gjør at bikkjene får kløe og fremstilte alergier, som igjen gjør sitt til at veterinærer kan tjene en haug av penger på diettfor.

Anonymkode: 47880...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...