Smookiekins Skrevet 8. april 2016 #41 Skrevet 8. april 2016 Jeg har ikke hørt om saken og måtte selvfølgelig google, før jeg leste noen kommentarer her.. Angrer på det nå! Helt forferdelig Skjønner ikke hvordan i all verden slike bilder har kommet på avveie!? 3
Teethgrinding Skrevet 8. april 2016 #42 Skrevet 8. april 2016 16 år i fengsel for en så grusom handling er alt for lite. Slike saker får meg til å revurdere mitt negative synspunkt på dødsstraff. Hvorfor skal han få leve og kose seg etter å ha gjort noe sånt mot den stakkars uskyldige jenta? 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #43 Skrevet 8. april 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir RASENDE!!!!!!!!!!!! at slike bilder kan ligge ute, jeg er rystet!! Anonymkode: 386dd...e3e Er du rasende fordi bildene er av en svensk kvinne? Eller fordi det er lekkede åstedsbilder? Hvis det er det siste, lurer jeg på hvilken stein du har levd under, for politibilder av drapsoffere lekkes daglig over hele verden i tusentall. Anonymkode: 762f0...757 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #44 Skrevet 8. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du rasende fordi bildene er av en svensk kvinne? Eller fordi det er lekkede åstedsbilder? Hvis det er det siste, lurer jeg på hvilken stein du har levd under, for politibilder av drapsoffere lekkes daglig over hele verden i tusentall. Anonymkode: 762f0...757 Tja, si det- synes bare det er helt tragisk og bli blottlagt slik for hele verden, stakkars dame-må hun hvile i fred. Anonymkode: 386dd...e3e 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #45 Skrevet 8. april 2016 Lurer på om det er de samme bildene jeg så for rundt 6 år siden... Forferdelig. Jeg ble sjokkert. Ønsker derfor ikke å se denne gangen... Anonymkode: 8f91c...68d 1
ops2 Skrevet 8. april 2016 #46 Skrevet 8. april 2016 Jeg har lest at originalbildene ble funnet like lett som de uretusjerte bildene av Fotballfruen. Samme fremgangsmåte, man endret et tall i bildeadressen og fikk opp det originale bildet, som ikke var pixelert. Men jeg kan ikke sverge på at det skjedde slik, har ikke tid til å lete etter hvor jeg leste det. Og det spiller ikke så stor rolle, bildene er der. Men det er godt å vite at en politimann ikke solgte bildene for noen tusenlapper?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #47 Skrevet 8. april 2016 11 timer siden, ops2 skrev: Jeg har lest at originalbildene ble funnet like lett som de uretusjerte bildene av Fotballfruen. Samme fremgangsmåte, man endret et tall i bildeadressen og fikk opp det originale bildet, som ikke var pixelert. Men jeg kan ikke sverge på at det skjedde slik, har ikke tid til å lete etter hvor jeg leste det. Og det spiller ikke så stor rolle, bildene er der. Men det er godt å vite at en politimann ikke solgte bildene for noen tusenlapper? Mulig det, men dette er avisene nå klar over, så denne metoden funker ikke lenger. Anonymkode: 86010...c8c
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 8. april 2016 #48 Skrevet 8. april 2016 (endret) Har aldri sett et dødt menneske før, herregud jeg skulle aldri ha googla det der nå. Så grusomt! Stakkars jente, og stakkars pårørende! Hvordan kan noen mennesker være så fæle? Jeg har aldri hvert redd for å dø før, men nå er jeg forferdelig kvalm og for ikke å snakke om redd Endret 8. april 2016 av The Lost Dreamer
TheGirlWhoWaited Skrevet 8. april 2016 #49 Skrevet 8. april 2016 Dette er grusomt og helt forferdelig - det finnes det ingen tvil om. Men jeg er faktisk overrasket over at dere er så sjokkerte over at man finner slik på internett - man finner dette og MYE VERRE ting... I internettets spede ungdom (som jeg husker) var det sufring etter slike bilder som var grunnen til mange logget seg på nettet for første gang.... 5
jabx Skrevet 8. april 2016 #50 Skrevet 8. april 2016 12 timer siden, ops2 skrev: Jeg har lest at originalbildene ble funnet like lett som de uretusjerte bildene av Fotballfruen. Samme fremgangsmåte, man endret et tall i bildeadressen og fikk opp det originale bildet, som ikke var pixelert. Men jeg kan ikke sverge på at det skjedde slik, har ikke tid til å lete etter hvor jeg leste det. Og det spiller ikke så stor rolle, bildene er der. Men det er godt å vite at en politimann ikke solgte bildene for noen tusenlapper? Bildene lå ikke på nett, men i et PDF-dokument. Sensureringen var ikke på selve bildet, men et eget "lag" i dokumentet. Dermed kunne de bare ta bort det laget for å få frem hele bildet. Mener jeg å huske. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #51 Skrevet 8. april 2016 Jeg høyreklikket på navnet og valgte "google det" for å lese om saken og øverst på søkeresultatene så dukket bildene opp så jeg nesten måtte brekke meg. Jeg tror faktisk dette er noe av det verste jeg har sett. Bare tenker på hvis dette hadde vært noen i min familie så hadde jeg ikke klart å leve etter å ha sett bildene. Anonymkode: 796d9...9f1
Antlers Skrevet 8. april 2016 #52 Skrevet 8. april 2016 23 minutter siden, jabx skrev: Bildene lå ikke på nett, men i et PDF-dokument. Sensureringen var ikke på selve bildet, men et eget "lag" i dokumentet. Dermed kunne de bare ta bort det laget for å få frem hele bildet. Mener jeg å huske. Stemmer. De lå i "FUP-en". Hvem som helst kan hente ut förundersökningsprotokoll når siktelse foreligger (i de fleste saker), men de har blitt mye flinkere til å utelate bilder nå. I Lisa Holm-saken var ingen bilder av liket tilgjengelige for utenforstående, kun to eller tre bilder av skapet hun ble funnet i, men der ser man uansett ikke noe pga. haugen med klær. De drøye bildene ble ikke engang delt i sensurert form, og godt er det, for de få bildene som var sensurerte kunne man hente frem på akkurat samme måte som i Elin Krantz-saken... Jeg synes det er veldig synd at slike bilder spres på nett, men når de først ligger der, håper jeg at de setter en real støkk i folk og får dem til å ta overfallsvoldtekt - og ikke minst tiltak for å forhindre det - mer på alvor. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #53 Skrevet 8. april 2016 :)) får mareritt ikveld, måtte absolutt søke det opp Anonymkode: d3c7c...192
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #54 Skrevet 9. april 2016 Bør man ikke heller være rasende på gjerningsmannen og politikerne som slapp ham inn i Sverige? Anonymkode: 87a87...101 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #55 Skrevet 9. april 2016 2 timer siden, Antlers skrev: Jeg synes det er veldig synd at slike bilder spres på nett, men når de først ligger der, håper jeg at de setter en real støkk i folk og får dem til å ta overfallsvoldtekt - og ikke minst tiltak for å forhindre det - mer på alvor. Og hvordan forhindrer man det? Anonymkode: 87a87...101
Antlers Skrevet 9. april 2016 #56 Skrevet 9. april 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan forhindrer man det? Anonymkode: 87a87...101 Det blir litt på siden av trådens tema, men i korte trekk: langt strengere og mer selektiv innvandringspolitikk med grundig bakgrunnssjekk, mindre politisk korrekthet, og mindre feminisering (i mangel av bedre ord) av samfunnet. Strengere straff hadde vært en bonus, men hovedmålet må være å hindre at de som er mest tilbøyelige til å se på kvinner som bruksgjenstander, og som oppfører seg som ville dyr, slipper inn i landet. Ephrem Yohannes fortalte f.eks immigrasjonsmyndighetene at rasisme var årsaken til hans lange rulleblad. Vi ser jo hva som skjedde når man lot tvilen komme tiltalte (eller offeret som han selv ville kalt seg) til gode. 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #57 Skrevet 9. april 2016 8 minutter siden, Antlers skrev: Det blir litt på siden av trådens tema, men i korte trekk: langt strengere og mer selektiv innvandringspolitikk med grundig bakgrunnssjekk, mindre politisk korrekthet, og mindre feminisering (i mangel av bedre ord) av samfunnet. Strengere straff hadde vært en bonus, men hovedmålet må være å hindre at de som er mest tilbøyelige til å se på kvinner som bruksgjenstander, og som oppfører seg som ville dyr, slipper inn i landet. Ephrem Yohannes fortalte f.eks immigrasjonsmyndighetene at rasisme var årsaken til hans lange rulleblad. Vi ser jo hva som skjedde når man lot tvilen komme tiltalte (eller offeret som han selv ville kalt seg) til gode. Helt utrolig ( ond fyr med langt rulleblad blir trodd ) .............at det går an Anonymkode: 386dd...e3e 3
Gjest FruPotter Skrevet 9. april 2016 #58 Skrevet 9. april 2016 Nå vet jeg ikke om jeg tør å søke opp navnet hennes. Jeg blir kvalm bare av beskrivelsen. Men ble veldig nysgjerrig på selve saken... Stakkars menneske.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2016 #59 Skrevet 9. april 2016 2 timer siden, Antlers skrev: Det blir litt på siden av trådens tema, men i korte trekk: langt strengere og mer selektiv innvandringspolitikk med grundig bakgrunnssjekk, mindre politisk korrekthet, og mindre feminisering (i mangel av bedre ord) av samfunnet. Strengere straff hadde vært en bonus, men hovedmålet må være å hindre at de som er mest tilbøyelige til å se på kvinner som bruksgjenstander, og som oppfører seg som ville dyr, slipper inn i landet. Ephrem Yohannes fortalte f.eks immigrasjonsmyndighetene at rasisme var årsaken til hans lange rulleblad. Vi ser jo hva som skjedde når man lot tvilen komme tiltalte (eller offeret som han selv ville kalt seg) til gode. E. Yohsnnes er det han som har drept Krantz? Skjønner ikke hvor naive folk kan være. Jeg er selv utlending, men ikke fra ett muslimsk land. Ja, jeg har blitt utsatt for rasisme, men å synke så lavt som å bli kriminell konmer aldri til å skje! Anonymkode: 32a9c...973 2
Antlers Skrevet 9. april 2016 #60 Skrevet 9. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: E. Yohsnnes er det han som har drept Krantz? Skjønner ikke hvor naive folk kan være. Jeg er selv utlending, men ikke fra ett muslimsk land. Ja, jeg har blitt utsatt for rasisme, men å synke så lavt som å bli kriminell konmer aldri til å skje! Anonymkode: 32a9c...973 Ja, det stemmer. Navnet er offentliggjort: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12874648.ab Anbefaler å søke på navnet hans (eller Elin Krantz) for å finne bedre kilder, for de som er interessert i flere detaljer. Det er dessverre ikke lov å linke til sidene med den beste informasjonen her inne. Leit å høre at du har blitt utsatt for rasisme. Det finnes rasister i Norge, men i de fleste tilfeller dreier det seg nok mer om redsel, oppgitthet og følelsen av å bli fullstendig overkjørt av politikerene - ikke hudfarge. De råtne eplene, som det etterhvert finnes mange av, ødelegger for lovlydige innvandrere. Har man nok negative erfaringer, blir det fort til at man skjærer alle over én kam, i et forsøk på å unngå flere ubehageligheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå