Gå til innhold

SUPERUNDERTØY til kalde vinterdager!!


Liv Berit

Anbefalte innlegg

Noen som har noen sikre anbefalinger om topp superundertøy?

Jeg skal være ute for det meste de kommende månedene, enten på vidda eller uansett kalde strøk.

Og det er jo utrolig mange forskjellige typer av superundertøy her til lands, så hva skal man velge uten at man blir ruinert? ( Har forøvrig Bavac tempo som blir for tynn når det blir kaldt, og Ulvang frotte som jeg blir fort klam av når man blir svett )

Jeg har sett på "Devold active" ( merino ull og polyamid) og "Arctic" ( med brynje innenfor ull). Og med disse to er det 2 vidt forskjellige priser, som da Arctic som den dyreste. Er det noen av dere som har prøvd disse to eller har noen andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Heisann!

Jeg sverger til ullundertøy, ikke superundertøy. Når du skriver at du skal tilbringe mye tid på vidda, antar jeg at det er over lengre tid, og da er ren ull det aller beste. Ull lukter nemlig ikke like vondt når du har gått i det i dagesvis, det isolerer godt selv når det blir skittent, det er en herlig naturfiber og blablablablabla :Hehe:

Men du spør om Devold: Jeg bruker selv utelukkende ullprodukter fra Devold, og er veldig fornøyd. Jeg foretrekker Aquaduct som undertøy, men dersom det er super du vil ha, og ikke ull, skal også "active" være veldig bra ifølge mine sikre informanter som ikke er like ullne som meg.

NB: Husk at du ikke må bruke skyllemiddel når du vasker ulltøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Devold Active - det er riktignok på trening (løping).

Litt vanskelig å anbefale noe når du ikke sier mer om type aktivitet.

Da jeg gikk lange turer med oppakning brukte jeg helsetrøye under tykk jakke, og ingenting fancy. Det fungerte veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være mye i aktivitet? Hva slags aktivitet (lange turer, kort men intensivt osv.)?

For å bare være ute, trenger du helt annet utstyr enn du trenger mens du er i bevegelse. Litt info om dette, så kanskje jeg har noe mer å tilføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brynje har selv sett på (hørt mye skryt), men så fant jeg ut de kun lager herreundertøy..

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye positivt om Brynje, uten å ha prøvd det selv. Det fungerer som en helsetrøye, luft og varme i hvert hull. Om de lkager herre- eller dame undertøy, spiller da vel ingen rolle, en trøye eller en genser er da vel unisex?

Selv har jeg god erfaring med Ullvang - både ullfrottéen og merinoull. Jeg har brukt både genser og bukser og det er det eneste jeg bruker når jeg er på vinterøvelse.

Kun Ullvang under feltjakke og feltbukse i 20 kalde på fjellet holdt fint for meg og jeg gidder IKKE å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk også gjennom hva slags bruk du trenger det til - det er forskjell på om du skal løpe på ski og trenger noe som kan transportere fuktighet, eller om du skal ha så du holder deg varm på en tur ute med niste og kakao.

Uansett, blir du svett så skift med en gang, om du ikke bruker ull. Ellers blir du kald uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har ingenting å si, men når man er 159 cm høy og slank så er det ikke alltid størrelse S passer dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...