Gå til innhold

Har du som gutt/mann opplevd uønsket beføling/tjafsing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og har opplevd det flere ganger under oppveksten. Jeg skulle ønske at jeg dengang visste at jeg kunne gått til politiet med det, men når ingen av de jeg betrodde meg til trodde på meg, hvordan kunne vel noen andre tro på meg? Derfor gjorde jeg det jeg mente var best, la overgriperen for "hat" og unngikk vedkommende så langt det lot seg gjøre. Det sluttet ikke med uønsket seksuell trakassering før jeg sa noe skikkelig stygt til vedkommende. Og jeg har i årene etterpå lurt på om vedkommende bare forgrep seg på meg, eller om det finnes andre ofre.

Når det gjelder gutter og menn, har jeg dessverre blitt vitne til mange som har blitt klådd og tjafset på av kompiser. Oftest på fest, eller hybelhuset vi alle bodde på. Og alltid har overgriperene sagt at det kun var for moro, mens ansiktet til ofrene tydelig fortalte noe helt annet. I dag skulle jeg ønske at jeg hadde reagert med å skjelle dem ut og rapportere dem til politiet. Dessverre tror jeg at jeg var farget av min egen frykt og skam. Jeg ble godt voksen før jeg endelig tok et "oppgjør" med min overgriper, og som ventet ble det ikke rare unnskyldningen tilbake. 

Jeg tror det er viktig at dette kommer fram i lyset nå. Ingen jenter eller gutter skal måtte tåle overgrep. Uansett alder, uansett hva som ligger bak. Og humor, det er dette definitivt ikke.

Kjære dere, ikke la overgriperene få ødelegge din selvfølelse og selvrespekt. ❤

Anonymkode: 71d1d...e0c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg - flere ganger. Men  - det handler om å ta det som en mann, gjør det ikke?

Uansett, det er og blir sjokkerende bagatellisert, selv i verdens såkalt mest likestilte land...... :sukk:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, noen ganger. Nei, jeg tok det ikke spesielt høytydelig. Men er du mann og tar meg på balla så må du regne med å bli knivstukket, da skjærer jeg deg opp som en torskefilet. 

Anonymkode: 22161...d50

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gorgonzola skrev:

Det har jeg - flere ganger. Men  - det handler om å ta det som en mann, gjør det ikke?

Uansett, det er og blir sjokkerende bagatellisert, selv i verdens såkalt mest likestilte land...... :sukk:

Nei, overhode ikke. Det skal ikke tas som en mann. Du er et menneske med følelser. Din kropp. Ditt liv. Legg alt der det hører hjemme, hos overgriperen. Det eneste du skal gjøre, er å la det gå. Men kan du anmelde, så gjør det. For din egen del. Uansett hva du velger, så skal du huske at ingen har rett til å tråkke på deg. Og om det hender ting som får deg til å føle den samme smerten og frykten igjen, så husk å plassere skylden der den hører hjemme. Hos den andre som valgte å gjøre det mot deg. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, overhode ikke. Det skal ikke tas som en mann. Du er et menneske med følelser. Din kropp. Ditt liv. Legg alt der det hører hjemme, hos overgriperen. Det eneste du skal gjøre, er å la det gå. Men kan du anmelde, så gjør det. For din egen del. Uansett hva du velger, så skal du huske at ingen har rett til å tråkke på deg. Og om det hender ting som får deg til å føle den samme smerten og frykten igjen, så husk å plassere skylden der den hører hjemme. Hos den andre som valgte å gjøre det mot deg. 

La det gå? Å nei du, her i gården fordrives ondt med ondt. Om noen lar meg føle smerte og frykt så kommer jeg tilbake og lar de få føle et høyere nivå av smerte og frykt. Jeg går så langt som drap om nødvendig. 

Anonymkode: 22161...d50

AnonymBruker
Skrevet

Ja det har jeg mange ganger. Gamle kjærringer som har klapset meg på rompa når jeg var liten, halvgamle kjærringer som har grafset nedi buksa mi på dansegulvet på byen, osv.

Anonymkode: d94c3...b75

Skrevet

Flere ganger av jenter og kvinner som ikke helt har forstått egne begrensninger og vært brisne. Det har jeg løst ved å fjerne hender å si fra at jeg ikke er interessert, og jeg synes ærlig talt ikke det er så skrekkelig alvorlig. Hvorvidt jeg setter pris på det eller ikke avhenger tross alt helt av jenta og situasjonen, og jeg foretrekker at jenter prøver seg og takler å bli avvist fremfor at sjekking og flørting skal bli for forsiktig og verbalt. Samtidig er det såklart tilfeller der det burde være åpenbart at jeg ikke er interessert. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette var spennende. Høre nesten ut som det er berre for menn enn for damer å bli uønska befølt. :) vel menn er menn og vil alltid tenke mest på seg selv.

Anonymkode: 9ccba...2a6

Skrevet
1 time siden, Gorgonzola skrev:

ÅRH! Du er så suttrete :roll: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...