Gå til innhold

Klamydiatest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta en test for det i morgen. Blir gynekologiske undersøkelse, men gjør det vondt?

Får jeg svar på om jeg er smittet eller ikke i morgen?

Veldig mulig at kjæresten min har hatt det en stund, er jo mange som ikke får symptomer på det. Har det skjedd med noen av dere?

Jeg vet ingen av oss har vært utro, men kan den ene smitte den andre etter å ha hatt sex ukentlig i over 8 mnd og hvorfor skjedde det nå og ikke tidligere?

Jeg er så redd for aldri bli kvitt det og gruer meg veldig til alt som skal skje i forbindelse med dette.

Anonymkode: 7197c...fdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En Chlamydiatest er enten en urinprøve eller en penselprøve fra skjeden/urinrøret. Jeg tror ikke det er spesielt vondt nei. Prøven må sendes til laboratoriet på et sykehus og avhengig av hvor i landet du bor kan det ta alt fra 3-10 dager å få svar. Hvis legen synes det er sterk misstanke om sykdommen bassert på klinikk/symptomer gir dem deg ofte antibiotika før prøvesvaret kommer. Siden du kan ha asymptomatisk infeksjon er det mye mulig du kan ha hatt det lenge og at det merkes mer etter hvert. Det er lite resistent chlamydia, så ikke tenk for mye på at du ikke blir kvitt den. Lykke til! Hilsen ei som jobber me å analysere chlamydiaprøver :)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Ziljenh skrev:

En Chlamydiatest er enten en urinprøve eller en penselprøve fra skjeden/urinrøret. Jeg tror ikke det er spesielt vondt nei. Prøven må sendes til laboratoriet på et sykehus og avhengig av hvor i landet du bor kan det ta alt fra 3-10 dager å få svar. Hvis legen synes det er sterk misstanke om sykdommen bassert på klinikk/symptomer gir dem deg ofte antibiotika før prøvesvaret kommer. Siden du kan ha asymptomatisk infeksjon er det mye mulig du kan ha hatt det lenge og at det merkes mer etter hvert. Det er lite resistent chlamydia, så ikke tenk for mye på at du ikke blir kvitt den. Lykke til! Hilsen ei som jobber me å analysere chlamydiaprøver :)

Tusen takk for svar 😊

Da krysser jeg fingre på at jeg blir kvitt det, hvis jeg har det 😊

Anonymkode: 7197c...fdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...