Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på hva som skjer om man mottar AAP over fire år. Mottar APP på andre året nå. Var sykemeldt fra jobben i ett år, lå på sykehus i over ett år etter dette, og nå er jeg hjemme, men mottar behandling. Er ikke frisk nok til å forsøke meg i aktivitet som er jobbrelatert enda. Jeg har høy utdannelse og brenner for jobben min. Hva skjer om jeg ikke blir frisk nok etter fire år? Får man forlenget AAP uten at det er noe problem, eller blir det anbefalt at man søker ufør? Jeg får angst ved tanken på dette her. Noen som har vært i lignende situasjon og kan fortelle litt rundt dette her? 

Anonymkode: 87382...85a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! :) Så lenge det er utsikt til bedring, er det mulig å søke om å få forlenget AAP. etter de fire årene er gått. Jeg søkte om det i sin tid,var i aktiv behandling/ulike tiltak og hadde hyppig kontakt med saksbehandleren min. I mitt tilfelle var det ikke noe problem, men jeg husker jeg hadde den samme type angstfølelsen som deg før alt var i boks. Har du en god dialog med saksbehandleren din? Kanskje du kan lufte disse tankene med ham/henne? I og med at du bare mottar AAP på andre året nå, så har du jo fortsatt god tid på deg. Håper det ordner seg for deg :)

Anonymkode: 662f7...5fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! :) Så lenge det er utsikt til bedring, er det mulig å søke om å få forlenget AAP. etter de fire årene er gått. Jeg søkte om det i sin tid,var i aktiv behandling/ulike tiltak og hadde hyppig kontakt med saksbehandleren min. I mitt tilfelle var det ikke noe problem, men jeg husker jeg hadde den samme type angstfølelsen som deg før alt var i boks. Har du en god dialog med saksbehandleren din? Kanskje du kan lufte disse tankene med ham/henne? I og med at du bare mottar AAP på andre året nå, så har du jo fortsatt god tid på deg. Håper det ordner seg for deg :)

Anonymkode: 662f7...5fd

Hvor lang tid ekstra fikk du? Kan man få et/flere år? Er det saksbehandler som bestemmer dette? Regner med det må være en slags plan rundt det, og at det handler om at vedkommende må bygge seg opp, kanskje via tiltak som praksisplass, omskolering osv så h*n til slutt er klar for arbeidsmarkedet både med helsa intakt og at de har brukt tiden litt så de ikke står helt nederst i søknadsbunkene når de skal søke jobber igjen?

Anonymkode: 2116c...3a7

AnonymBruker
Skrevet

Åh, tusen takk for svar! 
Så fint at det ordnet seg i ditt tilfelle! Blir glad for å høre om slike erfaringer :) Ja, har god tid, men i følge leger og behandler så sier de at dette vil ta tid. Så blir stresset på grunn av det. 

Jeg fikk en ny saksbehandler nå dette halvåret. Jeg vet selv hvordan det er å være nyutdannet og være god i jobben, men jeg opplever at hun/han kanskje ikke hjelper meg nok. Den forrige jeg hadde både purret på nevrolog og sånt. Og samtidig så meg fra første gang vi møttes (hvor jeg ikke klarte å stå oppreist engang) til nå hvor jeg klarte å stå oppreist. Opplevde at hun så meg fra veldig syk til å være mye mindre syk. 

Uff... jeg håper det ordner seg. Er så utrolig lei av å være syk!!! :(

Anonymkode: 87382...85a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mottatt aap siden 2010. Har kun møtt saksbehandler 3 ganger. Og nesten ikke vært i arbeidspraksis ,kun noen måndter i 2013. Vært mye innlagt på psykiatrisk. Føler nav ikke følger ordentlig opp fordi de tenker at det er psykiatrien som følger meg opp, mens psykiatrien ikke fokuserer på dette med jobb, ( vært rimelig dårlig) . men nå virker det som psykiatrien skal hjelpe meg litt med og se på hva jeg kan gjøre. (Nav har trukket seg helt ut føler jeg). Får forlenget aap 1 år om gangen. Vi diskuterer ikke og uføre meg selvom jeg har ung ufør tillegg siden jeg har gitt utrykk for at jeg har så stort ønske om å jobbe.

Anonymkode: 1e13f...56e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk i over fire år. De første årene visste jeg knapt hvem saksbehandleren min var, byttet tre ganger i forbindelse med flytting ut av kommunen og flytting tilbake. Det siste året ble det mye møtevirksomhet, hver tredje måned ca. Gruet meg alltid som en hund.... Første to årene ventet jeg på operasjon, også måtte jeg operere en gang til, men da hadde jeg privat helseforsikring og slapp å hyle og skrike i et år før jeg ble hørt....

Jeg kom inn på et yrkesrettet kurs etter litt utsettelser, og etter det har jeg ikke hatt noe med NAV å gjøre, heldigvis. 

Så lenge man får utarbeidet en aktivitetsplan i samråd med lege og saksbehandler er det ingenting i veien for at man kan bruke mer enn 4 år, såvidt jeg forstod.

Anonymkode: 84bfe...c84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...