Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har vært langtidssykemeldt? Hvor lenge og hvordan gikk det etter du kom på jobb? Hva gjaldt det og fikk du beholde jobben eller ble det sure miner?

Anonymkode: 5b36f...da8

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har gått langtidssykemeldt. Det var helt pyton og komme tilbake da jeg skulle prøve igjen etter 6 mnd. Var mange sure miner. Jobbet ikke full dag bare noen timer. Ble helt fryst ut. Etter noen uker fikk jeg tilbakefall på sykdommen min og ble fullt sykmeldt igjen. Det endte med jeg ble sagt opp etter 1 år. hadde hele tiden håp om og komme tilbake men sjefen sa nei. Hadde jobbet der i mange år. Har hørt flere som har opplevd det samme når de har vært syk lenge. Det er jo ikke min feil og Nav har sett at jeg gjorde alt for og bli bra igjen. De sier jeg har gjort alt riktig og bedriften har gjort alt galt. 

Anonymkode: 16fee...44f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa opp jobben selv etter ca 6mnd med sykemelding. Det var ganske klart allerede da at jeg ikke ville komme tilbake i jobb. Jeg er nå ufør. Det ble ikke sure miner, men jeg tror de var litt oppgitt i starten fordi jeg var mye av og på med sykemelding en stund før jeg ble langtidssykemeldt. De fikk heldigvis fort inn vikar.

Jeg ble møtt med forståelse hele veien og mye sympati når jeg var innom for å pakke tingene mine og si hade til dem.

Anonymkode: 3fa78...b49

AnonymBruker
Skrevet

Har vært langtidssykemeldt to ganger så langt i arbeidslivet.
Første gangen var pga arbeidsulykke. Jeg gikk mesteparten av tiden i det som da var aktiv sykemelding, men det lot seg ikke gjøre å komme tilbake i full jobb. Måtte derfor omskoleres.

På jobb var det ingen sure miner, og ble fulgt opp av arbeidsgiver og med en god dialog var i grunn alle så fornøyd som vi kunne være i en slik situasjon.

Andre gang er nå nylig. Begynte å gå tilbake på jobb etter 3-4 måneder. Snakket mye med min nærmeste leder med tanke på tilrettelegging. Dette hjalp veldig, spesielt i forhold til Nav. I dialogmøtene med Nav sa vi bare hva vi hadde kommet til enighet og da var alt bare bra. Det var en jevn øking i min tilstedeværelse.

Mine kollegaer har ikke uttrykt noe negativt i forhold til min sykemelding. De vet alle hva som feiler meg, og dem har også sett effekten av sykdommen og medisinene jeg har tatt.

Åpenhet har hjulpet meg masse.

Anonymkode: 5bee7...95a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, var sykemeldt i 10 mnd, så startet jeg på jobb igjen først 30%, så 50%, så 80%, så 100%. Ingen sure miner og alle var glade for at jeg var tilbake :)

Anonymkode: cc962...cb6

AnonymBruker
Skrevet

Er det 12mnd og man kan bli sagt opp?

AnonymBruker
Skrevet

*

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det 12mnd og man kan bli sagt opp?

Ja, i prinsippet kan man det, men det må fremdeles være en gyldig grunn for oppsigelsen. Men er det slik at du ikke kan utføre jobben lengre grunnet sykdom, så skulle en tro at det holder som gyldig grunn.

Anonymkode: cc962...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...