Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 13 uker på vei, men allerede i uke 8 meldte isjias-smertene sin ankomst. Nå er de så ille at jeg knapt kan legge vekt på foten før den gir etter, og smertene er på grensa til uutholdelige :angry:
Forrige svangerskap hadde jeg det og, men ikke såpass ille som det er nå. Er det noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre? 
Smertene begynner i liksom i rompeballen og suser ned til kneet, som da gir etter. Vil jo ikke risikere å gå på trynet :fnise:

Anonymkode: aa9b6...c06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problem som deg i svangerskapet. Det ble verre hvis jeg stod, gikk eller bøyde meg mye, da slet jeg voldsomt om kvelden, og etterhvert neste dag. 

Jeg har to tips til deg: 

1. Prøv å belaste bekkenet minst mulig statisk i hverdagen, altså hold deg i litt bevegelse, men ikke overbelast det ved å gå eller stå mye og unngå å bøye deg for mye med knekk i hofta.

2. Rett deg godt opp, stram rumpemuskelen og skyv hofta frem når du går, det stabiliserer bekkenet. 

Det ble bedre for meg når jeg tok det mer med ro og kunne jobbe i mitt eget tempo, så håper du kan finne en måte å avlaste på så du blir bedre :) 

Anonymkode: a7496...5dc

Skrevet
Den 7.4.2016 at 16.34, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare 13 uker på vei, men allerede i uke 8 meldte isjias-smertene sin ankomst. Nå er de så ille at jeg knapt kan legge vekt på foten før den gir etter, og smertene er på grensa til uutholdelige :angry:
Forrige svangerskap hadde jeg det og, men ikke såpass ille som det er nå. Er det noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre? 
Smertene begynner i liksom i rompeballen og suser ned til kneet, som da gir etter. Vil jo ikke risikere å gå på trynet :fnise:

Anonymkode: aa9b6...c06

Be om henvisning til fysio !

Skrevet

Jeg hadde samme problem i mitt svangerskap, men ikke så ekstremt som deg. Gikk til fysio som var «ekspert» på graviditet. Jeg fikk beskjed om å låse bekkenet når jeg forflyttet meg og ikke presse over smertegrensen. Det var altså fint lite som kunne gjøres (i mitt tilfelle iallefall). Gikk også til kiropraktor, det hjalp heller ingenting. Kan altså kun bidra med hva som ikke funker her :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...