Gå til innhold

Johannesurt og Depridix

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest angst og depresjoner

Hva er forskjellen på johannesurt og depridix? Jeg har lest litt på internett og ser at det er ganske likt. Finnes begge på apoteket? Er begge mot angst og depresjoner? Er det noen her som har brukt dette? Virker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hillary..

Jeg synes Johannesurt er ok. Jeg er litt usikker på kapslene, som selges på de fleste apotek, men flytende johannesurt har en umiddelbart beroligende virkning på meg. Den skal finnes på apotek (jeg skrev i en annen tråd at den er å få på helsekost, men all johannesurt selges nå kun reseptrfritt på apotek, i følge min lokale helsekost) - spør etter den...jeg har ikke sett den på flere år... (unntatt i utlandet).

I hvilken grad dette er et produkt du bør satse på kommer jo an på hvor store problemer du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen er vel at Johannesurt har en dokumentert virkning på MILDE depresjoner (fordi den inneholder noe av de samme stoffene som "lykkepiller", bare i mye mye mindre grad)

Depredix ville jeg vært veldig skeptisk til. Ikke noe dokumentasjon på virkning, og hvis de vil fremstå som et alternativ til SSRI, hvorfor vil de at navnet skal virke som navnet på skolemedisin-lykkepiller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Sitat fra legen min: 'Johannesurt stiller jeg meg skeptisk til. Noen opplever god virkning, andre opplever ingen virkning i det hele tatt. Depridix virker ok (etter å ha lest bakpå pakken), kjenner ikke noe til det, men skadelig er det i alle fall ikke.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere her som har brukt johannesurt eller deprilix?

Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Kanskje jeg bare kan prøve den ene også prøve den ande senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet i.i

Johannesurt har i flere studier vist seg å være like god som trisykliske antidepressiva og ssri ved milde - moderate depresjoner.

Den er kun å få på apoteker fordi den reagerer med så mange andre legemidler og deres virkning. Det er derfor viktig å lese pakningsvedlegget nøye. De skal heller ikke brukes sammen med andre antidepressiva fordi man kan få for mye serotonin.

Det andre preparatet vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar. Nå har jeg begynt på johannesurt jeg. Siden jeg var på apoteket og det var det første jeg fant. Jeg lurer på om det hjelper på meg. Siden det står mot milde depresjoner, lett nedstemthet ol. Jeg har en alvorlig depresjon jeg. Men jeg får se om de hjelper, selv om jeg egentlig ikke tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ingen dokumentert effekt mot alvorlige depresjoner, ikke for å dempe noe, men....

På den annen side virker antidepressiva forskjellig fra person fra person. Det er derfor noen bruker slike og andre slike. Uansett har du ikke noe å tape på å forsøke. Ingenting er bedre enn om de fungerer.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Nå har jeg begynt på johannesurt jeg. Siden jeg var på apoteket og det var det første jeg fant. Jeg lurer på om det hjelper på meg. Siden det står mot milde depresjoner' date=' lett nedstemthet ol. Jeg har en alvorlig depresjon jeg. Men jeg får se om de hjelper, selv om jeg egentlig ikke tror det.[/quote']

Husk at det tar noen uker før virkningen kommer.

Også er det litt viktig at du bidrar selv, og ikke bare sitter og venter på en virkning som skal komme flyvende på en fjøl. Spis sunt, og gå turer foreksempel, trenger ikke være så langt, 15 - 20 minutter om kvelden er kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Hei...

Sliter forferdelig om dagen. Morgenen er en TUNNELL :cry: Men jeg begynte å trene i går morges ja. les morges..

Det hjalp helt til kvelden.

Bare prøv,, veldig tøft, men varfaktisk verdt det ..

Så nå skal jeg bare dra meg opp .. og trene annen hver morgen..

bare må for det hjelp veldig .

Ha en flott helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angst og depresjoner.

Ja, jeg får bare vente å se om de virker. I en pakke er det 30 kapsler. Tror dere at når den pakken er tom og at jeg ikke har noen virkning så fungerer ikke johannesurt på meg? Eller må jeg prøve enda 30 nye etterpå?

Tar det flere enn 4 uker før det virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...