Gå til innhold

Dilemma!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror faktisk det er litt naivt å tro at dette innlegget er seriøst...

Anonyme innlegg om håpløse, valkete, skjeggete venninner som insisterer på å gifte seg i grusomme kjoler som fremhever alt det heslige ved bruden, har vi sett før! Og de følges som regel opp etter en dag eller tre, hvor vi får høre om hvordan denne historien tar mer og mer av...

En annen ting: hvordan kan en kjole være trang og ettersittende ned til knærne, og samtidig ha splitter som går langt opp på lårene på begge sider?? Knærne sitter da vitterlig lenger ned enn låra...

Nei, jeg tror vi alle kan ta det helt med ro, for denne historien er nok resultatet av noen som kjeder seg litt, og ønsker litt fart på forumet!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

:o Hvis det er så ille som du sier, og at de du har vist bilder til etc. synes det samme, og til og med hennes tillkommende mener hun ser grusom ut i den, da du si rett ut til henne at du synes at hun ser forferdelig ut i den kjolen! Hun vet jo sikkert selv at hun er litt fyldig, så du får si til henne at hun må finne en kjole som passer bedre til kroppsfasongen hennes. Det får ikke hjelpe at hun blir aldri så sur på deg, hun vil jo forstå etterpå. Vis henne bildene. Da må hun jo se det selv.

Tenk så fælt det vil være for henne om hun stiller på sin egen bryllupsdag med en kjole som er så grusom til henne at gjestene ler av henne, tenk for noen minner hun vi sitte igjen med fra dagen sin? Tenk på bildene, filmene som blir tatt?

Er du venninnen hennes, vær ÆRLIG og si det som det er.

Det finnes massevis av enkle, pene kjoler som passer til litt fyldige personer. Hvis hun prøver noen så vil hun sikkert se det selv.!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil legge til her at jeg har sett flere grusomme kjoler her på KG som folk skal gifte seg i, men folk bør i bunn og grunn få velge den kjolen de selv synes er fin. Det er jo da de er fornøyde. Selv er jeg sjeleglad for at jeg ikke skal gifte meg i en amerikansk brudekjole, mens jeg så bilde av en slik kjole og jeg som skulle gifte seg i det. Jeg synes den var noe av det styggeste jeg hadde sett, men hun var sååååå fornøyd og lykkelig. Er ikke det det viktigste tross alt?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, vi har scanner på jobben. Er det noen plass på nettet som jeg kan legge ut bildet så kan dere jo få se? Og hvordan får jeg lagt svart på ansiktet?

Og nei, jeg tuller faktisk ikke, men er ikke registrert på gruppa. Men det kan jeg godt gjøre dersom det gjør at flere tar meg seriøst.

Jo kjolen er trang, veldig trang over magen i og sitter tett til kroppen nedover. Stoffet er ganske tynt med tynt for. Og så er det spitter til godt over knærne og så går den utover igjen fra knærne og ned. Vanskelig å forklare, men dere får jo se på bildet.

Huff, jeg håper ingen vil kunne kjenne henne igjen, ikke hyggelig for henne å se dette. Og det er ikke ment som noen hets mot frodige jenter, for jeg har sett mange flotte bruder blant dem, og er faktisk ingen sylfide selv heller. Men bryllupet er vel en dag vi alle ønsker å føle oss fine og få komplimenter?

Skrevet

Jammen meg glad det ikke er meg som er i denne situasjonen!

Gjest Jellyfish - ikke innlogge
Skrevet

Tenk deg om før du legger ut bildene på nett!!!

Ville det ikke vært innmari dumt å legge ut bildet og så ser hun det selv? Eller noen hun kjenner? Jeg ville selv satt mye mer pris på at ei venninne sa til meg at jeg så jævlig ut selv om jeg selv følte meg fin, enn å plutselig se bilde av meg selv på nettet, og oppdage at fremmede mennesker diskuterte hvor stygg jeg var i den kjolen!

(Bortsett fra det, så er jeg innmari nysgjerrig på hvordan dette ser ut!)

Mvh

Jellyfish

Skrevet

IKKE LEGG BILDENE UT PÅ NETTET.

Hvordan vil hun noen gang kunne tilgi deg det? Det ville jo ikke være så merkelig om hun var her inne og tittet, hun skal jo faktisk gifte seg, og om ikke hun ser det, er det sikkert andre som hun kjenner som ser det.

Jeg var inne på et svenskt diskusjonforum, hvor en kommende brud satt og diskuterte hvor skuffet hun var over en venninne og hennes engasjemang vedr. hennes bryllup. Etter en lang diskusjon kom plutselig venninnen på banen, selvfølgelig veldig skuffet, og så at hun ikke lenger følte seg velkommen i bryllupet. Hvorvidt de fortsatt er venner vet jeg ikke.

Jeg ville heller ikke begynt å sende bildene rundt til folk du ikke vet hvem er. Du har ingen garanti for at bildene ikke kommer på ville veier.

Verden er ikke så stor som man tror (og Norge er enda mindre).

Skrevet

IKKElegg ut bilde på nettet :evil:

Jeg forstår godt din frustrasjon , men løsningen er IKKE å bevise noe her, hadde du vært min venninne og lagt ut bilde av meg på nett ville jeg blitt utrolig sint og ville trolig ikke pratet med deg mer. De som er her inne får heller akseptere hva du sier . Nå er det på tide og prate med henne en gang til. Si at hun er det fineste menneske du kjenner (slik du sier her) at du vil at hun skal se ut som en dronning den dagen, og helt ærlig (uten noe som helst innpakking) hva den kjolen gjør med henne!! Hun vil garantert takke deg senere, selv om det kanskje blir mye bråk nå. Trøst deg med at trolig den første hun vil prate med er sin kommende mann som likevel kan ta din side i saken uten å røpe at han har sett kjolen.

Skrevet

Er nok enig med september 2002 og kiwi, vet ikke om jeg skal ta dette seriøst. Likte kiwis betrakninger om syltrang kjole, med splitt helt opp... :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Synes det er rart at bruden tviholder på sitt... Som regel er man jo veldig motagelig for andres meninger når det gjelder slike ting, man er jo litt sårbar... Rart hun ikke tar hintet....

Nei, vet ikke helt hva jeg skal si til dette... Sladd bildet, og legg det ut da vel????

Vekten

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruden har ikke internettilgang, så faren for at hun skal se dette er vel egentlig minimal. Men jeg skal treffe henne på søndag, og håper vi kan få pratet litt om det da, og velger ut fra innleggene å ikke legge ut bildene.

Bryllupet skal stå 28. september, så det er jo ennå litt tid igjen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du vet vel kanskje hvilke merke/modell kjolen er ? Da går det i det minste an å se den på nettet på en modell, så vi kan få en idé om type kjole.

Men jeg sier som noen av de andre...er dette egentlig seriøst...særlig har jeg problemer med å se for meg at brudgommen har "hørt rykter" om kjolen (fra hvem?) og kommer til deg og gråter ?? :-? Hmmm...

Gjest Anonymous
Skrevet

Brudgommen hadde jo sett bildene som forloveren hadde tatt da. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det i seg selv er jo grunn nok til at hun MÅ snakke med henne ! :o

Skrevet

Først skriver du:

Jeg har tatt noen bilder av henne i salongen, og gråt nesten når jeg lastet de over på PC `en og så hvor fæl hun ble!

Så skriver du:

Ok, vi har scanner på jobben. Er det noen plass på nettet som jeg kan legge ut bildet så kan dere jo få se? Og hvordan får jeg lagt svart på ansiktet?

Hva skal du med scanner hvis du allerede har de på PC? Antar at du tok dem med digitalt kamera... Hvis du tok noen overhode. Tror dette er kødd!

Skrevet

Enig... dette kan jo ikke være seriøst.

Bruden har ikke internettilgang, så faren for at hun skal se dette er vel egentlig minimal.

Alle kan komme seg på internett i dag (cafeer etc). Eller så er det STOR sjans for at noen som kjenner henne kunne se bildene på internett...

Skrevet

:o Hvordan gikk det? Var det virkelig bare tull, eller ?....

Skrevet

Sorry meg altså....men jeg er glad du ikke er min forlover,er gjerne krass nå,men det får heller være!!!! :evil:

Jeg er str 44...og jeg er da ikke diger! Kraftig ja,men fa.. ikke diger. Å jeg blir så forbannet på sånne uttalelser, skjønner jo at du gjerne er frustrert....men å vise kjolen til venninner på den måten? Og så til den kommende ektemann....gosh sier jeg bare!!!

Hvis HUN synes hun er fin i den kjolen,skal faktisk ingen blande seg inn utenom å gi sitt råd,så følger hun det om hun vil....

Klem fra en lettere irritert snart Fru Villemo....

Gjest Anonymous
Skrevet

Først; til deg som gjorde narr fordi jeg må scanne bildene, ja, jeg får ikke kopiert over bildene fra programmet de vises i på PC`en. Skal jeg bruke de på nettet må jeg fremkalle de først (hvilket jeg alltid gjør fordi jeg synes album er koseligere enn PC). Så fotobutikken får minnebrikken og ordner det for meg.

Og jo, hun er faktisk ganske så diger, kort og ganske så stor, men definisjonen på krafig/diger, tykk, etc. varierer vel. Dessuten er hun visst str. 46, ikke 44 som jeg trodde, men det spiller vel ingen rolle.

Uansett, var til henne i helgen, og prøvde å snakke litt med henne da angående kjolen. Men hun er fast bestemt på den. Jeg sa klær signaliserer den du er, og hun som er slik en jordnær, søt, snill kvinne gir helt feil signal når hun stiller i et "vampete" antrekk. Men det er det hun ville, og hadde kjøpt inn hvite nettingstrømper og alt så da blir det den kjolen. Og jeg har heller ingen dårlig samvittighet for å ha vist bildene til en håndfull mennesker fordi jeg var veldig usikker på min egen reaksjon og om den var riktig. Og alle har vært samstemte i så måte.

Vel, uansett, snart er det bryllup, og jeg prøver å fokusere på andre ting enn kjolen, og håper bare hun ikke senere vil angre. Beklager dersom jeg har tråkket andre store/frodige jenter på tærne, det har ikke vært intensjonen.

Sitter nå og planlegger utrikkingslag, og leter etter tips her inne på KG.

Skrevet

Vet du, jeg tror faktisk jeg ville fortalt henne at du måtte vise bildene av henne til brudgommen (være helt ærlig, og forklare at du gjør dette i beste mening osv) og at han ble fortvilet og på gråten.

Uansett om hun tydeligvis ikke bryr seg om hva alle andre syns om kjolen, må hun i allefall bry seg om hva han syns.

Hun kan da vel ikke være så trassig at hun gir blanke i at brudgommen syns hun ser forferdelig ut på bryllupsdagen?

Sånn er det for meg i allefall, det er han jeg skal gifte meg med jeg pynter meg mest for.. :D

Eller har jeg vondt av deg fordi du har havnet i denne kinkige situasjonen :-?

Lykke til med utdrikningslaget!

Frk. Busybody :rodme:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg orker faktisk ikke mer, jeg synes hele saken har vært så vond, og tenker som så at det tross alt blir litt annet med pent oppsatt hår, brudebukett etc. til. Jeg er bare livredd for at folk skal le av henne på dagen også, tror mange blir lange i masken i alle fall når den stille og litt beskjedne jente tropper opp i en slik kjole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...