Gå til innhold

Dilemma!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan ikke brudgommen si noe da? Han behøver ikke å si at han sett bilde av henne. Men han kan si at han så i et magasin et sted en sånn og sånn kjole og er jammen glad for at hun ikke har den type smak... Bare en sånn tilfeldig bemerkning i forbifarten. Og så bare la det synke inn. Spørs om hun ikke da begynner å tenke at hun kanskje burde se seg om etter en annen modell. :-? For som en sa her, man pynter seg jo først og frems for brudgommen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner det, du trenger i allfall ikke ha dårlig samvittighet, du har prøvd å få henne på bedre tanker..

Det er hennes bryllup, og om hun ser forferdelig ut får hun bare takke seg selv egentlig.

Syns egentlig mer synd på brudgommen.. :roll:

Skjønner ikke hvorfor hun ville ha med seg deg når hun skulle finne kjole når hun ikke hører på råd likevel?

Frk. Busybody :rodme:

Skrevet
Kan ikke brudgommen si noe da?  Han behøver ikke å si at han sett bilde av henne.  Men han kan si at han så i et magasin et sted en sånn og sånn kjole og er jammen glad for at hun ikke har den type smak...  Bare en sånn tilfeldig bemerkning i forbifarten.  

Synes dette var et godt råd jeg. Personlig ville jeg aldri valgt en kjole jeg visste at min forlovede ikke likte, og det har jeg heller ikke gjort. Han kan jo gi noen kommentarer på hvilke type kjoler han liker og hvilke type kjoler han ikke liker ovenfor henne, og legge til tilslutt at han håper virkelig ikke at hun har valgt en slik han ikke liker.

Kanskje litt sleipt ja, men en mulighet...

Skrevet
Først; til deg som gjorde narr fordi jeg må scanne bildene, ja, jeg får ikke kopiert over bildene fra programmet de vises i på PC`en.  Skal jeg bruke de på nettet må jeg fremkalle de først (hvilket jeg alltid gjør fordi jeg synes album er koseligere enn PC). Så fotobutikken får minnebrikken og ordner det for meg.  

Det var slettes ikke meningen å gjøre narr, beklager! :oops: Med jevne mellomrom dukker det opp underlige innlegg her på KG, innlegg som noen legger ut bare for å se hvor lettlurte andre er. Trodde helt ærlig at ditt var et av dem da historien og detaljene virka litt rare. Igjen, beklager!

Hvis du vil kan du sende bildet til meg på e-post hvis du får til det med bildeprogrammet ditt. (Se profilen min). Eller send meg en PM. Hvilket program er det? Jeg kan retusjere bildet så ikke man ser hvem hun er og legge det ut på nett. Men vurder dette i tilfelle veldig nøye, hun kan likevel bli gjenkjent og fryktelig såret.

Jeg forstår at det er en veldig vanskelig situasjon du har havnet i og at du gjør hva du kan for at hun ikke skal bli til latter på dagen sin! Lykke til videre, håper du finner en løsning. Kanskje kjolen sitter penere når den blir tilpassa/sydd til henne?

Ingy

Skrevet

Huff, dette var ingen hyggelig sak.

Det som egentlig til syvende og siste er det kjipeste er at brudgommen har sett disse bildene. Da gruer kanskje han seg, og dette bli en liten "katastrofe" for hans del.

Hadde han ikke visst dette, så kunne han nok lettere "oversett" saken på den store dagen. Men hva kommer til å være i tankene hans når han venter på sin brud?

(Og til alle som reagere på at hun kaller sin venninne for diger, så kan man være det med en størrelse 46. Det er stor forskjell om en person er 160 eller 180 og bruker denne størrelsen. Jeg bruker selv 1-2 størrelser større, men er heldig å ha høyden. Men det er jo ikke poenget i innlegget. Beskrivelsen var jo kun ment for å gi oss andre et bedre bilde av bruden i denne kjolen.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for de siste mailene, de har vært til oppmuntring.

Som sagt, jeg har gjort det jeg har kunnet, og jeg ønsker bare å bli ferdig med dette (griner nå bare jeg skriver dette, saken er litt sår). Orker ikke at det skal bli noe mer bråk. Og bildenen har jeg valgt å la være å legge ut her fordi jeg er livredd at noen skal kunne koble de opp mot henne etter råd fra flere her inne.

Skal event. se om jeg kan finne bilde av noe lignende mht kjolen i alle fall så dere kan få se.

Skrevet

Hvis du vil finne et bilde kan du ringe brudebutikken og spørre om hva merket og modellen heter. Hvis de ikke vil oppgi det kan du spørre hvilke merker de fører. Så kan du søke på merket og evt. modell på Kvasir e.l. eller sjekke ut linkene her på KG (se svart spalte til venstre: Bryllup). Men det er jo egentlig ikke så viktig at vi får se kjolen, du kjenner situasjonen og vi kan gi råd ut fra det du forteller.

Jeg synes det med å be brudgommen om å gi en kommentar, mens han blar i et blad, var lurt. Før vi ble gift snakka jeg med brudgommen om hva slags kjole jeg hadde lyst på. Jeg ville gjerne ha noe utradisjonelt, gjerne i blått eller vinrødt. Da jeg nevnte det for han sa han "Kan ikke du for en gang skyld gjøre som andre?" :lol: Det gjorde at jeg begynte å kikke på vanlige brudekjoler og jeg fant drømmekjolen min hos Kristins på Lillestrøm. Den er hvit, men med svart mønster. Dermed blei både jeg og gubben fornøyde. :lol:

Poenget er: Hans mening avgjorde kjolevalget mitt. Tror det er store sjanser for at din brud også er påvirkelig av kommentarer fra forloveden sin.

Alternativet er å fortelle henne som det er, enten du, brudgommen eller dere to sammen. Han har sett bilder og både du og han er redde for at hun ikke vil se optimal ut! Sannheten er ofte det beste, sjøl om den er tøff!

Kanskje du kan forslå at hun heller prøver ut den "vampete looken" dagen derpå eller nå? :roll:

Er det lenge til bryllupet eller har dere det travelt med å finne en løsning?

Ombestemmer hun seg ikke blir hun uansett helt sikkert finere på bryllupsdagen enn slik hun så ut i butikken.

:)

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm, vanskelig å finne bilde av kjolen. Har sett litt på Ebay.

Den er en kombinasjon av flere liksom.

Den ligner litt på denne, men med splitter på begge sidene og dessuten er det puffermer med trange blondeermer med masse flotte steiner og paljetter.

http://ebay0.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_d...344ea45/i-1.JPG

Stoffet over mangen og nedover er derimot ikke ryket hvis dere skjønner hva jeg mener, det er flortynt mer som denne

http://ebay0.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_4...237606d/i-1.JPG

Vel, moralen er i alle fall; ta med dere noen dere vet dere kan stole på og som vil si sin oppriktige mening mht kjolen. Og hør på de da.

Skrevet

Oi...

Jeg syns ikke de kjolene var noe fine ihvertfall, så jeg kan forstå din skepsis..

Håper bare at venninnen din ikke får noen negative tilbakemeldinger på den store dagen. Hvis hun ikke merker hva folk syns og hun selv er fornøyd, går det kanskje bra... Verre er det jo med brudgommen. Huff, stakkars dere. Dette her er jo umulig å løse!! Du har tydeligvis gjort ditt beste, og mer enn det kan du jo ikke gjøre!

Lykke til ihvertfall :)

Skrevet

Personlig synes ikke jeg kjolene er fine, og en ting er ihvertfall sikkert: De passer ikke til jenter med litt for mye, de passer heller til de med litt for lite.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt det opp med henne engang til, sagt rett ut hva jeg mente, å så fikk hun heller bare være sur.

Tenk på at du gjør henne mere godt ved å være ærlig enn å gå rundt grøten med det, og når den værste skuffelsen hennes har lagt seg så er hun nok blid på deg igjen.

Eller så får du dra henne rundt i forskjellige brudebutikker, å la henne prøve andre kjoler, å fortelle henne hvor mye finere hun er hvis du finner noe du synes er fint der.

Men husk ÆRLIGHET VARER LENGST

Skrevet
Tenk på at du gjør henne mere godt ved å være ærlig enn å gå rundt grøten med det, og når den værste skuffelsen hennes har lagt seg så er hun nok blid på deg igjen.

Eller så får du dra henne rundt i forskjellige brudebutikker, å la henne prøve andre kjoler, å fortelle henne hvor mye finere hun er hvis du finner noe du synes er fint der.

Men husk ÆRLIGHET VARER LENGST

Helt enig i det scorpion 73 sier, men skjønner at dette er vanskelig. Jeg tror bare du som venninne og hun som brud vil vinne på dette i stedet for å la henne gå sånn i bryllupet.. Gi oss tilbakemelding på hvordan det går. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...