Gå til innhold

Få vekk magefett - hvordan fort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Gutt på 19 år som har fått litt ekstra kg på magen de siste mnd. Dette vil jeg ha vekk fortest mulig, men hvordan? Og treningsenter er uaktuelt.

Kutte ut spisinga? Finnes det noen piller? Løping? Alt tas imot med stor takk. :)

Anonymkode: 0f272...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Styrketrening, spise nok mat og nok proteiner, cardio ved siden av. Nytter ikke å ta av fett om man bare har skinn og bein under, viktig å styrke muskler for helsa :)

Anonymkode: bca1d...1fc

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Gutt på 19 år som har fått litt ekstra kg på magen de siste mnd. Dette vil jeg ha vekk fortest mulig, men hvordan? Og treningsenter er uaktuelt.

Kutte ut spisinga? Finnes det noen piller? Løping? Alt tas imot med stor takk. :)

Du kan ikke punkt forbrenne magefett eller fett noen andre steder. Men ærlig talt 19år og stor mage? det var litt tidlig. Du må hive deg i gymmen fort som f*****. 

Anonymkode: 1f0b0...ad7

• Liker 2
Gjest GulSol
Skrevet

Spis sunt, dropp sukker og brus. Beveg deg. Fett rundt magen er det farligste som finnes og fører til hjerte- og karsykdommer i senere alder. Kjempebra at du tenker på dette allerede. Etter fylte 25 vil kroppen din slutte å produsere like mye testosteron - som vil gjøre at du siger ut om du ikke legger til deg gode vaner allerede nå =) 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke punkt forbrenne magefett eller fett noen andre steder. Men ærlig talt 19år og stor mage? det var litt tidlig. Du må hive deg i gymmen fort som f*****. 

Ikke stor mage akkuratt. Vil si at jeg cirka er som han her: http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=1491111&d=1219311507

Ikke stor mage, men litt fett rundt der. Dessuten har jeg sånne streker på magen, kan det komme av sitting?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, augustmami skrev:

Spis sunt, dropp sukker og brus. Beveg deg. Fett rundt magen er det farligste som finnes og fører til hjerte- og karsykdommer i senere alder. Kjempebra at du tenker på dette allerede. Etter fylte 25 vil kroppen din slutte å produsere like mye testosteron - som vil gjøre at du siger ut om du ikke legger til deg gode vaner allerede nå =) 

Hvor mye fett rundt magen da? Sånn overvektig? Fordi jeg er cirka sånn mer eller mindre, http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=1491111&d=1219311507

Kan disse workouts-programmene på Youtube fungere? Sånn 10 min program som man skal gjøre hver dag.

Gjest GulSol
Skrevet

Det der er jo ikke så veldig mye da, du. :) 

Ja, workoutprogrammer kan fungere, men vil du bli sterkere må du nok bruke vekter. Finn deg en rutine du kan gjøre hver dag på 15-20 minutter, spring en tur på fjellet ukentlig/annenhver, bruk naturen rundt deg for det den er verdt. Du vil bli i bedre form og få lavere fettprosent = mindre mage og mindre av alt annet fett. Vil du bygge muskler og bli sterk/få definerte muskler må du passe maten du spiser og bruke tyngre vekter. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, augustmami skrev:

Det der er jo ikke så veldig mye da, du. :) 

Ja, workoutprogrammer kan fungere, men vil du bli sterkere må du nok bruke vekter. Finn deg en rutine du kan gjøre hver dag på 15-20 minutter, spring en tur på fjellet ukentlig/annenhver, bruk naturen rundt deg for det den er verdt. Du vil bli i bedre form og få lavere fettprosent = mindre mage og mindre av alt annet fett. Vil du bygge muskler og bli sterk/få definerte muskler må du passe maten du spiser og bruke tyngre vekter. 

Jaja. Men har ikke tid til treningstudio nå, men jeg tenker å starte med det for fullt til sommeren av. Men frem til sommeren vil jeg gjerne få vekk noe av fettprosenten ved magen. Tror du at det kan gjøres ved 10 min programmer hver dag, frem til Juni?

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bare vil gå ned noen kilo i vekt er det enkleste er å spise mindre. 

Skrevet (endret)

Her er magen min. Hva tenker dere? 

Endret av Braah
AnonymBruker
Skrevet (endret)
14 timer siden, Braah skrev:

Her er magen min. Hva tenker dere? 

Begynn å tren med tunge vekter ..du trenger bygge masse på brystmusklaturen ..få bredere skuldre samt kraftigere armer.
Da gjør det ikke så mye om det er litt fett på magen. Du må utnytte at du er 19år og har mye naturlig testo å "bygge med"

Endret av Pavilion
Skrevet

Det finnes ingen måte man kan punktslanke seg på, dessverre. Det er nok mange, mange mennesker i verden som ønsker at det hadde gått an, gitt! :-) Men når man trener og slanker seg, trekker kroppen fra fettreserver over hele kroppen, og ikke kun på magen, f.eks. Men noe av det man går ned, vil antageligvis komme derfra også.

Du kan stramme opp magemusklene ved å trene magen, og en strammere mage vil jo automatisk trekkes litt inn, slik at den ikke ser så stor ut. Fast underlag under "fettet" altså.

Kutt ut hovedmengden av smør, olje og fett i lange baner, og bruk så lite som mulig av det under matlaging. Og tenk lavkarbo, dvs kutt kraftig i sukker og spise lite av ting lagd av hvitt mel. Karbohydrater som sukker og hvitt mel legger seg fort på magen og sidene i form av fett.

Visste du at en sprut med ketchup på maten, inneholder en skje sukker? Sukker finnes i de utroligste matvarer, og man vil bli sjokkert om man først begynte å lete og lese bakpå innholdsfortegnelsene på en rekke vanlige matvarer. Tomatsaus til spaghetti for eksempel, enda en synder på sukkerfronten. Youghurt? Masse sukker! Listen er endeløs, nesten "alt" inneholder sukker (karbohydrater står det ofte oppført som).

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynn å tren med tunge vekter ..du trenger bygge masse på brystmusklaturen ..få bredere skuldre samt kraftigere armer.
Da gjør det ikke så mye om det er litt fett på magen. Du må utnytte at du er 19år og har mye naturlig testo å "bygge med"

Skjønner. Men syns du magen min var stor, eller..? Har du sett verre på min alder?

Skrevet
3 minutter siden, Million skrev:

Det finnes ingen måte man kan punktslanke seg på, dessverre. Det er nok mange, mange mennesker i verden som ønsker at det hadde gått an, gitt! :-) Men når man trener og slanker seg, trekker kroppen fra fettreserver over hele kroppen, og ikke kun på magen, f.eks. Men noe av det man går ned, vil antageligvis komme derfra også.

Du kan stramme opp magemusklene ved å trene magen, og en strammere mage vil jo automatisk trekkes litt inn, slik at den ikke ser så stor ut. Fast underlag under "fettet" altså.

Kutt ut hovedmengden av smør, olje og fett i lange baner, og bruk så lite som mulig av det under matlaging. Og tenk lavkarbo, dvs kutt kraftig i sukker og spise lite av ting lagd av hvitt mel. Karbohydrater som sukker og hvitt mel legger seg fort på magen og sidene i form av fett.

Visste du at en sprut med ketchup på maten, inneholder en skje sukker? Sukker finnes i de utroligste matvarer, og man vil bli sjokkert om man først begynte å lete og lese bakpå innholdsfortegnelsene på en rekke vanlige matvarer. Tomatsaus til spaghetti for eksempel, enda en synder på sukkerfronten. Youghurt? Masse sukker! Listen er endeløs, nesten "alt" inneholder sukker (karbohydrater står det ofte oppført som).

Ja, det jeg tenker. Å stramme magemusklene. Kan det da gjøres med sånn hjemme-workout program på 10 min? Som man finner på Youtube? :)

Skrevet

Tja, 10 minutter? Jeg vet ikke helt. Med trening er det jo som regel slik at man får tilbake det man legger i det. 10 minutter høres ut som en sånn "magisk quick-fix" som lover gull og grønne skoger, men som ikke holder løftet sitt.

20-30 minutters trening høres mere sannsynlig ut, når det kommer til resultater.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Tja, 10 minutter? Jeg vet ikke helt. Med trening er det jo som regel slik at man får tilbake det man legger i det. 10 minutter høres ut som en sånn "magisk quick-fix" som lover gull og grønne skoger, men som ikke holder løftet sitt.

20-30 minutters trening høres mere sannsynlig ut, når det kommer til resultater.

Ok :)

Hva tenker du om bildet mitt over? Syns du jeg hadde stor mage? Var det ille etc.

Skrevet (endret)

Vel, du er ikke tjukk, men man ser at du har litt "love handles" rundt livet, det er klart. Men det var ikke så ille som jeg trodde før jeg så bildet :-)

Du får bare sette i gang og trene, men pass samtidig på kostholdet. Sukker er spesielt viktig å kutte ut eller kutte ned på. Husk at alkohol inneholder mye kalorier også, faktisk.

Det er ingen vits å trene hver dag hvis du spiser og drikker i deg masse unødvendige kalorier, som blir mer enn hva du forbruker i treningen. Du vil bare gå ned hvis du BRUKER flere kalorier enn du spiser OG drikker. Enkel matte egentlig.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Vil anbefale deg å sjekke ut Athlean-x på YouTube!! Veldig flink fyr som nesten alltid kommer med alternative forslag når man ikke har tilgang på mye utstyr- selv om han ofte tar utgangspunkt i ting man kan gjøre på treningssenter. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vet at du kanskje ikke vil høre det- men det finnes ikke noen erstatning for hardt arbeid når det kommer til hva som gir resultater! Ikke stress med hvor mye du spiser- men hva :) ville fokusert mer på styrketrening enn cardio- selv om det ikke gjør noe med for eksempel en løpeøkt i uka (lønner seg å trene intensivt- ikke løp i to timer, liksom) .

Anonymkode: 1904b...966

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at du kanskje ikke vil høre det- men det finnes ikke noen erstatning for hardt arbeid når det kommer til hva som gir resultater! Ikke stress med hvor mye du spiser- men hva :) ville fokusert mer på styrketrening enn cardio- selv om det ikke gjør noe med for eksempel en løpeøkt i uka (lønner seg å trene intensivt- ikke løp i to timer, liksom) .

Anonymkode: 1904b...966

Skjønner.

Hva tenker du om home workouts da? Ala this - 

Endret av Braah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...