Gå til innhold

Dere som bor i bærum/asker eller vestkanten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg bare lurer på hva alle de på vestkanten og i asker/bærum jobber som siden nesten alle der har så mye penger i og med at det er svindyrt å bo der. Jobber alle som det samme eller? Siden det er sååå mange med penger der

Anonymkode: 05b3c...a30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For den eldre generasjon er det mye forskjellig, rett og slett fordi de som har vært smarte med pengene sine har investert riktig og har hus som nå er verdt mye.

Faren min investerer i eiendom og kommer også fra en velstående familie, men moren min er lærer og har bare klart å spare mye og investere dem riktig.

Mesteparten av deres naboer og omgangskrets har ganske gode inntekter riktignok, i hvert fall en halvdel av paret. Mange er advokater, et par er leger, en del innen økonomi m.m. 

Jeg bor på Frogner men har medium inntekt, men det er fordi jeg har arvet. 

Anonymkode: 0800a...f29

Skrevet

Vestkanten er ikke et homogent samfunn hvor alle er like. Det finnes deler av vestkanten som er for folk med mer normal inntekt, samtidig som det er områder hvor man må tjene/arve mye penger for å kunne kjøpe seg inn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste av naboene mine er aksjemeglere, leger, advokater, skipsredere, investorer og idrettshelter:) Og noen gjør ingenting annet enn å reise, fordi at de lever på gamle penger.

Selv er jeg snart ferdigutdannet som psykiater.

Anonymkode: 8890c...35c

Skrevet

Det er en illusjon at alle boliger er dyrere i Bærum enn i Oslo. Dette gjelder hovedsakelig enebolig og tomannsboliger. Leiligheter derimot er ofte billigere enn tilsvarende i Oslo. 

Jeg bor i Bærum da jeg fant en leilighet på 50 Kvm til under  2,4 MNOK. Da jeg bor veldig sentralt bruker jeg kortere tid til jobb enn kolleger som bor i Oslo. 

Av naboene i mitt område kan jeg nevne jurister, fysioterapeuter, IT-ingeniører, bilselger  og øvrig. Altså veldig heterogent. Og jeg antar at de fleste har en grei gjennomsnittlig lønn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på smestad. Pappa er advokat, mamma er sykepleier. Er mange leger, advokater, aksjefolk og sykepleiere her faktisk. Mange som ikke er rike selv om de har et stort og dyrt hus

AnonymBruker
Skrevet

Her bor det (selvsagt) folk med alle typer yrker. Det er områder i både Bærum, Asker og vestkanten av Oslo som ikke er like dyre som andre, samt at det er mange som nå har råd til en dyrere bolig siden de har kjøpt seg oppover. Jeg har f. eks. en bekjent som i sin tid kjøpte leilighet på Grünerløkka til 800 000,- og har kjøpt og solgt med god fortjeneste flere ganger siden da og som nå har en stor enebolig i Bærum på helt gjennomsnittlig inntekt. 

Anonymkode: 5e908...86f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Bærum i blokk (2-roms) og jobber i helsevesenet :) 

Anonymkode: 332b2...e80

AnonymBruker
Skrevet

Disse trådene må stoppe snart. Det er veldig mange forskjellige folk som bor her på vestkanten, med alle mulige yrker. 

Det er også selvfølgelig mye gamle penger i omløp. 

Sånn. ferdig. ikke lag mer tråder om dette temaet nå

Anonymkode: 8f4d0...179

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎07‎.‎04‎.‎2016 at 15.25, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg bare lurer på hva alle de på vestkanten og i asker/bærum jobber som siden nesten alle der har så mye penger i og med at det er svindyrt å bo der. Jobber alle som det samme eller? Siden det er sååå mange med penger der

De jobber jo ikke, de arver bare masse penger fra forfedrene sine som jobbet og tjente opp masse. Alt handler om arv der borte. Arver hus, arver penger, arver status. Ingen ting er fortjent.

Anonymkode: 5ead7...d25

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet
På ‎07‎.‎04‎.‎2016 den 15.33, AnonymBruker skrev:

De fleste av naboene mine er aksjemeglere, leger, advokater, skipsredere, investorer og idrettshelter:) Og noen gjør ingenting annet enn å reise, fordi at de lever på gamle penger.

Selv er jeg snart ferdigutdannet som psykiater.

Anonymkode: 8890c...35c

Kan jeg spørre hvor i Bærum du bor?

Anonymkode: 849fb...1f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...