AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #1 Skrevet 7. april 2016 Er i en jobb nå der jeg er blitt helt psykisk utslitt. Hele systemet her og enkelte er bare terroriserende. Det har godt hardt ut på meg. Jeg er sliten, sliter og er blitt innelukket, fått tilbakefall og deprimert. Vil ikke gå inn mer på det. Spm er: skal jeg lete etter en annen jobb, eller skal jeg sykemelde meg og ta en pause? For å se åssen det vil fungere? Om eg sier opp nå, har jeg ikke noe jobb å gå til ... Anonymkode: 88658...42f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #2 Skrevet 7. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er i en jobb nå der jeg er blitt helt psykisk utslitt. Hele systemet her og enkelte er bare terroriserende. Det har godt hardt ut på meg. Jeg er sliten, sliter og er blitt innelukket, fått tilbakefall og deprimert. Vil ikke gå inn mer på det. Spm er: skal jeg lete etter en annen jobb, eller skal jeg sykemelde meg og ta en pause? For å se åssen det vil fungere? Om eg sier opp nå, har jeg ikke noe jobb å gå til ... Anonymkode: 88658...42f Har opplevd det samme selv. Er fysisk syk da, og arbeidsgiver oppfører seg utrolig spesielt. Anbefaler ikke å si opp før du har ny jobb iallfall. Anonymkode: a6e9b...22e 3
TheGirlWhoWaited Skrevet 7. april 2016 #3 Skrevet 7. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er i en jobb nå der jeg er blitt helt psykisk utslitt. Hele systemet her og enkelte er bare terroriserende. Det har godt hardt ut på meg. Jeg er sliten, sliter og er blitt innelukket, fått tilbakefall og deprimert. Vil ikke gå inn mer på det. Spm er: skal jeg lete etter en annen jobb, eller skal jeg sykemelde meg og ta en pause? For å se åssen det vil fungere? Om eg sier opp nå, har jeg ikke noe jobb å gå til ... Anonymkode: 88658...42f Først og fremst må du gå til fastlegen. Hvis det er slik at du virkelig blir syk, så bestemmer h*n om du skal sykemeldes. Let etter ny jobb, men ikke si opp før du har fått ny jobb eller mens du er sykmeldt.... 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #4 Skrevet 7. april 2016 Hva sier jeg til kommende jobber da? At jeg er sykemeldt? Det er så utrolig vanskelig å finne seg jobb! Anonymkode: 88658...42f
TheGirlWhoWaited Skrevet 7. april 2016 #5 Skrevet 7. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier jeg til kommende jobber da? At jeg er sykemeldt? Det er så utrolig vanskelig å finne seg jobb! Anonymkode: 88658...42f Siden det er arbeidsmiljøet som gjør deg syk, ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å informere om at det er grunnen til at du evt. er sykmeldt... Ja, det er vanskelig å finne jobber, nettopp derfor jeg ber deg om å ikke si opp jobben din, i hvert fall ikke før du har snakket med fastlegen.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #6 Skrevet 7. april 2016 Hvis du sier opp så mister du retten til dagpenger i 8 eller 12 uker (husker ikke akkurat antallet). Så sykemeld deg heller. Anonymkode: b401b...fc7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #7 Skrevet 7. april 2016 Ja, jeg sliter heftig. Jeg har jobbet "mot" legen og ville stå på. Endte slik ser jeg. MEn det er jo begrensa sikkert hvor lenge jeg kan sykemelde meg? Og den jobben jeg er i er det svært vanskelig med å bytte over til annen plass. Føler så innmari dårlig samvittighet! Anonymkode: 88658...42f
Gjest GulSol Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 Så vidt jeg vet har du ingen rett på penger fra nav om du sier opp jobben din..? Drit i å ha dårlig samvittighet over en arbeidsplass. Du trives ikke, din helse er viktigst for deg - alltid. De finner alltid noen nye som kan gjøre jobben din. Du kan være sykemeldt i 1 år.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #9 Skrevet 7. april 2016 Med full lønn i ett år? Anonymkode: 88658...42f
smilo Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Med full lønn i ett år? Anonymkode: 88658...42f Ja
Torelli Skrevet 7. april 2016 #11 Skrevet 7. april 2016 Ikke si opp før du har ny jobb, da mister du mange rettigheter. 1
Marimba Skrevet 7. april 2016 #12 Skrevet 7. april 2016 Men nå skal det være ganske tungtveiende medisinske grunner for å gå fullt sykemeldt etter åtte uker. Da skal du i samarbeid med arbeidsgiver finne ut hva som kan gjøres for at du kan delta på jobb. Dette har du plikt til å medvirke til, ellers kan du miste retten til sykepenger.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #13 Skrevet 7. april 2016 Sykmeld deg, og få hjelp av kegen til å finne veien videre. Som sykmeldt har du mer trygghet og rettigheter enn om du sier opp. Og er du så utslitt som du sier, kan du være utbrent og mulig slite med depresjon eller lignende. Slikt må tas alvorlig. Derfor, gå til legen og ta det derfra. Anonymkode: 49dcb...a88
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #14 Skrevet 8. april 2016 Ingen jobb er verdt helsen, ingen. Lykke til ts, er i samme situasjon og faktisk sykemeldt pga det. Nekter å jobbe på steder der jeg blir sett på som en trussel, og dermed mobbet. Livet er for kort. Av og til må man lukke en dør for å finne en ny vei. Anonymkode: ec918...e47
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #15 Skrevet 8. april 2016 Sykmeld deg du. Jeg hadde en periode hvor jeg grudde meg for å gå på jobb. Mistrivsel med forskjellige ting og helt utbrent. Jeg var sykmeldt i 9 mnd og både lege og NAV ville ikke friskmelde meg etter de mnd heller, men da holdt jeg på å bli gal av å gå hjemme. Valgte selv å gå tilbake. Ting hadde bedret seg, men dessverre så er jeg på full fart ned i bunnen igjen. Det er komplett umulig å få ny jobb her vi bor og flytting er ikke aktuellt pga barn som går på skole. Får jeg sykemelding igjen, så tar jeg den med god samvittighet. Det er bedre både for meg og firmaet at jeg er langtidssykmeldt enn å bruke egenmeldinger i hytt og pine. De få dagene hjelper meg ikke uansett. Anonymkode: ace42...51f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #16 Skrevet 8. april 2016 TS, hvis du er helt på felgen tar du en tur til legen og forhører deg om muligheten til sykemelding. Det er ingen skam å ta vare på seg selv! Når det er sagt, må jo hovedfokus være å finne et annet sted å jobbe. Sykemeldingen fungerer bare som løsning i en begrenset periode, og starter du opp på samme sted igjen ender du bare opp med mer av det samme. Så du må finne deg et sted du kan trives i, eller i alle fall ikke mistrives. Anonymkode: d269d...80d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #17 Skrevet 8. april 2016 Dere er så gode. Sko ønske noen av dere kunne se meg oppi dette på arbeidsplassen min! Aldri sykemeldt meg før. Kan ikke flytte, ingen jobber å få osv. Er redd for å sykemelde meg i noen mnd, så tilbake igjen. Tenk om arbgiver ikke vil ha meg, sier meg opp. Og der står jeg. Tenk om jeg ikke får full lønn i sykemeld perioden? Er fast stilling nå ja. Men er fersk, første året. Og han truer med masse, bla nedskjæring og at jeg blir tatt først osv.... Han er ond, kan finne på å si til meg at om du tar av deg de siste kiloene så vil du jobbe bedre og masse slikt for å så si hhhhhh tulla bare! Jeg er psykisk ferdig Anonymkode: 88658...42f
Østlandet Skrevet 8. april 2016 #18 Skrevet 8. april 2016 Bare minner om at det er tilnærmet umulig å få ny jobb...fra sykemelding. Altså søknad mens man er sykemeldt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #19 Skrevet 8. april 2016 1 time siden, Østlandet skrev: Bare minner om at det er tilnærmet umulig å få ny jobb...fra sykemelding. Altså søknad mens man er sykemeldt. skal man straffes for det og.... Anonymkode: 88658...42f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #20 Skrevet 8. april 2016 Forstår at det er vanskelig å finne en ny jobb, men jeg synes at hele sykemelding ordningen i Norge er helt på bærtur. Noen har det litt tungt på jobb, sykemeldt. Hvordan vet du at det er ingen andre jobber å få? Har du prøvd? Skjønner at noen steder er det vanskelig å jobbe, men da finner man en ny jobb. Synes det er alt for lett for folk å bare ta seg en sykemelding når faktisk de bør enten finne løsning på en jobb de ikke trives i eller finne en annen jobb, en hva som helst jobb, slik at de kommer unna en jobb de ikke vil ha. Anonymkode: e93c8...c35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå