AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #1 Skrevet 7. april 2016 Litt teit tittel, men jeg bare lurer på om det er noen som har det likedan. Nå er det en god stund siden bikkja har fått seg en vask, og samboer og folk som kommer på besøk kommenterer at "hoi, her lukter det bikkje!", og det er tydelig at "bikkje" ikke er positivt i så måte. Jeg for min del syns hunden lukter godt, jeg syns han lukter.. Hva skal jeg si, det høres jo ganske cheesy ut, men jeg syns han lukter kjærlighet, hehe. Jeg elsker å lukte på han, og syns han lukter utrolig koselig, selv om alle andre syns det kanskje er på tide med en ordentlig, parfymert vask. Er det noen her som har det likedan? Eller er det bare jeg som er sær? Anonymkode: 44fbe...029 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #2 Skrevet 7. april 2016 Takler ikke den fæle lukten av bikkje. Rett og slett ekkelt å komme hjem til folk eller sitte i en bil hvor det er masse hundehår og stinker... er det selve pelsen/mangel på vask, tannstein eller hva skaper denne fæle lukta? 😷 Er glad i hunder jeg altså, men jeg syntes du høres temmelig merkelig ut... Anonymkode: 568ea...582 4
Gjest Badebuksa Skrevet 7. april 2016 #3 Skrevet 7. april 2016 Vel, du er nok bare vant til lukten. Kan hende at om du kom til noen med "din hund" og du ikke hadde hund fra før så hadde du merket det. Nesen venner seg til lukt den blir utsatt for over tid (trenger ikke være lang tid heller, jeg er nesten dritt lei maten før jeg spiser den når jeg lager mat (og det er hver dag) siden jeg har stått i lukta). Jeg lukter det når folk har katter og, jeg (særlig om de har dokasse inne heehee). Men det lukter hund. De fleste hunder lukter noe, og det er sjeldent en god lukt. Skjønner dog ikke hvorfor folk må påpeke det når de kommer på besøk til deg, mener de at du må kvitte deg med hunden?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #4 Skrevet 7. april 2016 Synes det er stor forskjell på om det ''lukter hund'' eller om det ''stinker hund''. Har selv labrador retriever og mange mener at det er en av de rasene som lukter mye hund, samme med golden retriever. Min dusjes ganske ofte, med shampoo pga allergi, og den lukter ''friskt'' av hund. Merker at han stinker ''sur hund'' hvis han blir fuktig pga regnvær, gjørme o.l Aldri fått bemerkninger eller klager på at det lukter hund hos oss, og det tror jeg er fordi at han ikke ''stinker hund'' Anonymkode: e6a93...e63
Gjest Badebuksa Skrevet 7. april 2016 #5 Skrevet 7. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takler ikke den fæle lukten av bikkje. Rett og slett ekkelt å komme hjem til folk eller sitte i en bil hvor det er masse hundehår og stinker... er det selve pelsen/mangel på vask, tannstein eller hva skaper denne fæle lukta? 😷 Er glad i hunder jeg altså, men jeg syntes du høres temmelig merkelig ut... Anonymkode: 568ea...582 Det virker ikke som at du er glad i hunder.
Tabris Skrevet 7. april 2016 #6 Skrevet 7. april 2016 Jeg elsker hunder, men er heller ikke særlig begeistret for intens hundelukt. Jeg har heldigvis en rase nå som lukter svært lite.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #7 Skrevet 7. april 2016 Ja altså jeg tenker ikke på lukten av våt hund eller nytømte analkjertler, om det var noen av dere som trodde det, hehe men hode/hals/nakke-området lukter litt søtt, som honning (som kommer fra ørene antar jeg), hele han luktet sterkt av det da han var liten, og jef syntes han lukter kjempegodt. Samboer har derimot alltid blitt kvalm av den lukten. Hvorfor folk kommenterer det er jeg ikke sikker på. Har blitt mer nå i vinter, ettersom jeg ikke har vasket han pga kulda, så da blir det selvsagt mer lukt. Og jeg syns jo ikke andres hunder lukter særlig godt. Det er bare lukten av min egen hund som føles så trygt og kjært, på en måte Anonymkode: 44fbe...029 1
Sweet77 Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 Det er jo ikke noe rart at folk reagerer på lukten hvis det er uker siden du har vasket ham? Det setter seg jo overalt hvor han ligger i tillegg, pluss sitter i hårene han slipper. Nyvasket hund lukter ikke direkte godt det heller, men absolutt ikke det samme som uvasket hund! Når folk reagerer såpass at de sier det så er det nok mye strammere enn du greier å oppfatte som går oppi lukten hele tiden. Folk som går lenge nok i sin egen svettelukt kjenner den ikke de heller, selv om andre syns det stinker så de brekker seg. Det sitter ganske langt inne å si noe om lukten hjemme hos folk, så når andre reagerer så sterkt så burde du egentlig ta signalet. Jevnlig hundevask og husvask, inkludert støvsuging av sofa og tøystoler løser nok problemet. Det finnes vel hundesjampoer som ikke er parfymert også vil jeg tro? 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #9 Skrevet 7. april 2016 4 minutter siden, Flair skrev: Det er jo ikke noe rart at folk reagerer på lukten hvis det er uker siden du har vasket ham? Det setter seg jo overalt hvor han ligger i tillegg, pluss sitter i hårene han slipper. Nyvasket hund lukter ikke direkte godt det heller, men absolutt ikke det samme som uvasket hund! Når folk reagerer såpass at de sier det så er det nok mye strammere enn du greier å oppfatte som går oppi lukten hele tiden. Folk som går lenge nok i sin egen svettelukt kjenner den ikke de heller, selv om andre syns det stinker så de brekker seg. Det sitter ganske langt inne å si noe om lukten hjemme hos folk, så når andre reagerer så sterkt så burde du egentlig ta signalet. Jevnlig hundevask og husvask, inkludert støvsuging av sofa og tøystoler løser nok problemet. Det finnes vel hundesjampoer som ikke er parfymert også vil jeg tro? Man vasker ikke hunden så ofte hvis du tror det er normalt. Da mister de fettlaget i huden og blir mer utsatt for eksem eller andre ting, de fryser også mye mer når fettlaget forsvinner. Det er mange som bader hunden et par ganger i året og det holder faktisk, hunder skal ikke lukte mye selv om de ikke blir badet så ofte. Man grer jo pelsen ofte og av og til spyler man av pels og labber for søle og dette holder faktisk. Hunder svetter som kjent ut av munnen og ikke ut gjennom huden. Du får kjøpt hundeshampo som tar bort lukt, men det er ganske tydelig at du ikke har spesielt greie på hund med dette innlegget ditt. Hvis en hund lukter direkte vondt er det som regel på grunn av betennelse i feks ørene og dette må selvfølgelig sjekkes. Anonymkode: cc70c...058 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 Nei altså han lukter ikke unormalt mye hund, han lukter ikke særlig stramt sånn sett, og lukter hverken mer eller mindre enn andre hunder jeg har truffet. De som kommenterer det er stort sett folk uten dyr, og samboeren min har ekstremt sensitiv nese (kan omtrent sammenlignes med en gravid dame). Bikkja er frisk og fin, så det er ikke noe sur lukt. Det er bare vanlig hundelukt, rett og slett. Han lukter litt mer akkurat nå, som sagt, ettersom jeg ikke har vasket han i vinter, men han skal få seg en skikkelig vask til helgen. Når han er gjørmete etter tur skyller jeg han, så det er ikke slik at han går og marinerer i skitt. Anonymkode: 44fbe...029
Sweet77 Skrevet 7. april 2016 #11 Skrevet 7. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vasker ikke hunden så ofte hvis du tror det er normalt. Da mister de fettlaget i huden og blir mer utsatt for eksem eller andre ting, de fryser også mye mer når fettlaget forsvinner. Det er mange som bader hunden et par ganger i året og det holder faktisk, hunder skal ikke lukte mye selv om de ikke blir badet så ofte. Man grer jo pelsen ofte og av og til spyler man av pels og labber for søle og dette holder faktisk. Hunder svetter som kjent ut av munnen og ikke ut gjennom huden. Du får kjøpt hundeshampo som tar bort lukt, men det er ganske tydelig at du ikke har spesielt greie på hund med dette innlegget ditt. Hvis en hund lukter direkte vondt er det som regel på grunn av betennelse i feks ørene og dette må selvfølgelig sjekkes. Anonymkode: cc70c...058 Jeg skrev jevnlig - ikke ofte. TS skriver at det er "en god stund" siden hunden har fått seg en vask, og at hun ikke har vasket ham vinter. Da tolker jeg det som at det er sjeldnere enn hun pleier. Dessuten så gjør riktig husvask veldig mye for lukta, selv om man er på slutten av en periode uten hundevask. Lukter det fælt kan mye ligge der, som jeg påpekte. Nei jeg har ikke hund selv, men har vokst opp med hunder nært rundt meg (tanter, onkler besteforeldre). Så helt uten kunnskap er jeg ikke.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. april 2016 #12 Skrevet 7. april 2016 Er hunden din våt når de kommenterer det? Våt hund kan lukte forferdelig. Finnes vel såper for hunder uten parfyme? Jeg vasket min en gang i måneden, noen ganger hver andre måned. Kom an på hvor skitten hunden ble
peppermyntete Skrevet 7. april 2016 #13 Skrevet 7. april 2016 Det er forskjell på at det lukter hund og at det STINKER hund. Hvis folk kommenterer at din hund lukter ubehagelig så er nok denne i siste kategori og kunne trengt et bad. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #14 Skrevet 8. april 2016 Ja, jeg synes boxeren min lukter godt, også noen uker etter vask. Særlig labbene og hodet lukter godt Men det er enkelte hunderaser som labradorer som kan få en litt harsk lukt etter noen uker, for de har så mye fett i pelsen. Anonymkode: 0fc91...d61
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #15 Skrevet 8. april 2016 Men de som lukter aller best er valper. De har en veldig god lukt på seg, kan ikke beskrive den. Anonymkode: 0fc91...d61
Cuntzilla Skrevet 8. april 2016 #16 Skrevet 8. april 2016 Hundelukt er helt grusomt, jeg hater å være hos folk hvor det lukter bikkje, føler ikke for å sette meg i sofaen engang. Det lukter stramt, skittent og bare uhygienisk. Når det er sagt så pleier jeg ikke legge merke til sterk hundelukt om jeg er hos folk med hund. Det har kun vært i hjem som man ser er skitne, typ den innrøyka hybelen til tante og den tusen år gamle siklebikkja hennes. Jeg er ikke akkurat en hundeperson da, om det skulle være noen tvil om det. Jeg klapper aldri hunder heller for jeg blir helt kvalm når hånda mi lukter hund. Men likevel, jeg har vært i mange hjem med hunder uten å ha tenkt på lukt engang, det må jo være litt ekstremt når gjester driver og utbryter at det lukter skikkelig bikkje med en gang de kommer inn døra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå