Gå til innhold

Spise, eller ikke spise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg skriver en skoleoppgave om kosthold og kropp (spiseforstyrrelser), og har et spørsmål. Om vi tenker bort ifra alle skadene man etterhvert får om man ikke spiser (hårvekst, hjerteproblemer osv), hva er mest effektivt for å gå ned i vekt? Spise veldig lite, eller regelmessig, sunt og små porsjoner? Skal sammenligne det, se :)

Anonymkode: dd9fb...bac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Yea right...

Klarer du seriøst ikke å tenke deg hva som dreper deg først?

Anonymkode: 389b0...521

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Yea right...

Klarer du seriøst ikke å tenke deg hva som dreper deg først?

Anonymkode: 389b0...521

Spurte jeg om hva som drepte meg først, da? Jeg spurte hva som er mest effektivt for å gå ned i vekt da jeg har en skoleoppgave og skal bruke det til en problemstilling.

• Liker 1
Skrevet

Gjør leksene dine sjøl! :roll:

AnonymBruker
Skrevet

Har du kommer på problemstillingen selv, eller fått den av noen? Ikke for å være stygg, men jeg synes ikke problemstillingen var særlig god. 

For hvor lang tid snakker vi? Om man ligger i et veldig stort kaloriunderskudd over lang tid, vil kroppen skru ned forbrenningen og gå inn i sultemodus. Så dette blir en håpløs problemstilling. Generelt er det slik at jo større kaloriunderskudd, jo mer går du ned i vekt, men når sultemodus kommer inn i bildet, endrer det ting. Og uansett vil man jo sulte ihjel om man lar være å spise over veldig lang tid. 

Anonymkode: 67287...185

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, MarianneE skrev:

Gjør leksene dine sjøl! :roll:

Jeg gjør jo det? Spør her fordi jeg er usikker.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kommer på problemstillingen selv, eller fått den av noen? Ikke for å være stygg, men jeg synes ikke problemstillingen var særlig god. 

For hvor lang tid snakker vi? Om man ligger i et veldig stort kaloriunderskudd over lang tid, vil kroppen skru ned forbrenningen og gå inn i sultemodus. Så dette blir en håpløs problemstilling. Generelt er det slik at jo større kaloriunderskudd, jo mer går du ned i vekt, men når sultemodus kommer inn i bildet, endrer det ting. Og uansett vil man jo sulte ihjel om man lar være å spise over veldig lang tid. 

Anonymkode: 67287...185

Takk for svar, det var det jeg trengte! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...