Ny Bruker Skrevet 7. april 2016 #1 Skrevet 7. april 2016 Dere som har en katt/hund, men kjøper 10 kg sekker, hvordan oppbevarer dere maten? Tar dere daglige porsjoner fra den store sekken? Tar dere over til mindre beholdere som kan vare i et par uker/mnd.?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #2 Skrevet 7. april 2016 Legger over i mindre stablbare lufttette bokser. Hver boks varer i en uke ca. Anonymkode: c2b40...f2f
missdior Skrevet 7. april 2016 #3 Skrevet 7. april 2016 Fyller en boks vi har stående på kjøkkenet, også setter jeg den tette sekken på boden. Fyller på boksen når den blir tom
Veslefrikk Skrevet 7. april 2016 #5 Skrevet 7. april 2016 Har kjøpt en hvit firkantet, litt høy, dunk på Kremmerhuset. Den er i metall og er beregnet på søppel, det står "recycle" på forsiden, men den er kul og se på og er et mye bedre alternativ enn alle stygge plastvarianter. Har snudd den med forsiden inn fordi jeg ikke er så glad i skrift overalt.
Gjest Badebuksa Skrevet 7. april 2016 #6 Skrevet 7. april 2016 Jeg kjøper aldri så mye på én gang, erfaringsmessig blir kvaliteten mye dårligere når du skal bruke opp det siste, med mindre du har en grand danois eller noe som spiser veeeldig mye. Jeg hadde det en gang til to katter på ca 3 kg hver, og det holdt så lenge at jeg ikke ville gi maten til slutt, den var fuktig. Oppbevart i egnet fôrbøtte.
Gjest 82girl Skrevet 7. april 2016 #7 Skrevet 7. april 2016 bruker fordunk til både hundene og kattene
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 Tømmer halve sekken i en bøtte med lokk, og setter sekken på boden. Anonymkode: 745a1...2eb
Anglofil Skrevet 7. april 2016 #9 Skrevet 7. april 2016 Tar ut av sekkene for hver gang vi skal gi mat. Nå står de på kjøkkenet, på kjøkkenbordet, men når vi får nytt kjøkken skal de få eget skap de kan stå i. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 Heller fra sekken hver gang men jeg oppbevarer sekken i en lufttett fordunk. Anonymkode: 4e039...b1e 1
Mis(s)Understood Skrevet 7. april 2016 #11 Skrevet 7. april 2016 Setter sekken i en fôrdunk. Fyller fra sekken oppi en 2 liters boks som står lett tilgjengelig på kjøkkenet.
Million Skrevet 7. april 2016 #12 Skrevet 7. april 2016 (endret) Jeg har to tønner med lokk. En mindre i kjøkkenskapet, og en større som står på kottet. Hunden fôres på kjøkkenet. Den på kottet rommer vel omtrent 10 kg eller noe sånn, og jeg kjøper 12 kilos sekker. Den i kjøkkenskapet har jeg ikke veid eller sjekket hvor mye den tar i kilo, men når den er full, bruker jeg 1½ måned omtrent før den er tom. Når den er tom, tar jeg den med inn på kottet og fyller den fra den store tønna, før den lille settes tilbake i kjøkkenskapet igjen. Fôret holder seg godt da begge tønnene er med lokk. Har kjøpt tønnene på nettbutikker for hundeutstyr. Endret 7. april 2016 av Million
peppermyntete Skrevet 7. april 2016 #13 Skrevet 7. april 2016 Hos foreldrene mine står sekken enten i boden eller på vaskerommet. Hos den ene har vi en bitteliten hund så der tar vi med mat inn i en egnet beholder og så får hun en porsjon hver dag som hun selv velger når hun vil spise av. Hos den andre er det tre DIGRE beist av noen hunder så der tas dagens porsjon rett fra sekken og over i matskålene når det er tid for det. De ulver ned alt på en gang.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #14 Skrevet 7. april 2016 Jeg fyller en mindre boks som står på kjøkkenet, og så teiper jeg igjen sekken så den blir helt tett og setter den i boden. Anonymkode: 7df2c...bed
Ny Bruker Skrevet 7. april 2016 Forfatter #15 Skrevet 7. april 2016 7 timer siden, Yvonne skrev: Tar ut av sekkene for hver gang vi skal gi mat. Nå står de på kjøkkenet, på kjøkkenbordet, men når vi får nytt kjøkken skal de få eget skap de kan stå i. Mvh Yvonne Du har to katter/kattunger. Jeg mener også å huske du får 10 kg sekker levert hjem. Syns du ikke det blir for stor sekk? Vi har en katt"unge" på 7 mnd og hun spiser vel 1,5 kg per mnd. Mannen sier det blir for voldsomt å kjøpe 10 kg, mens jeg vil spare på å kjøpe større pakker av RC.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #16 Skrevet 7. april 2016 Ånei jeg har 12 kg sekk til en hund åpen hele tiden. Er det dumt? Panikk!! Anonymkode: 0a6c5...a4b
Anglofil Skrevet 7. april 2016 #17 Skrevet 7. april 2016 (endret) 7 minutter siden, Ny Bruker skrev: Du har to katter/kattunger. Jeg mener også å huske du får 10 kg sekker levert hjem. Syns du ikke det blir for stor sekk? Vi har en katt"unge" på 7 mnd og hun spiser vel 1,5 kg per mnd. Mannen sier det blir for voldsomt å kjøpe 10 kg, mens jeg vil spare på å kjøpe større pakker av RC. Vi har to katter ja, der begge er over ett år. De er strengt tatt begge voksne, men maine coon-katten vår er ikke ferdigvokst før hun er 3-4 år, så hun vokser stadig og trenger mye mat (tynn, men spiser mer enn han som er en vanlig huskatt, men hun er jo nå større enn det han er). Vi kjøper to 10 kgs sekker med fôr og synes egentlig ikke det er for mye. Vi kjøpte to sekker 1. februar og de er litt under halvveis fulle. Vil kanskje si de varer i 5 måneder, sånn roughly? Vi foretrekker de store sekkene. Det blir billigere, og rett og slett enklere. Mvh Yvonne Endret 7. april 2016 av Yvonne
Anbefalte innlegg