AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #1 Skrevet 7. april 2016 Jeg har en kamerat jeg har kjent i nærmere femten år nå. Vi har aldri vært mer enn bare venner. Vi har begge vært evig single hele vennskapet. Men nå har jeg fått kjæreste, til og med blitt samboer. Kameraten min har tatt det tungt. Ikke vet jeg hvorfor, om han har hatt følelser for meg, eller om det bare er det at han nå er alene igjen om å være evig singel, og føler seg akterutseilt og ensom. Jeg tror samboeren min synes det er litt rart å ikke ha blitt introdusert for ham ennå. Det har vært et par anledninger hvor jeg har truffet kompisen min i byn, og så hatt en avtale rett etterpå med samboeren, og da har kameraten min fulgt meg nesten bort, men på eget initiativ gått en annen vei før vi kommer helt bort. Nå til helgen skal vi treffes til kaffe om formiddagen, og så skal jeg og samboeren spise lunsj sammen etterpå. Burde jeg bedt samboeren min komme innom der vi drikker kaffe, og introdusert dem? Eller er det å gni salt i såret? Jeg vet samboeren min har veldig lyst til å hilse på ham, han har vært veldig på for å få introdusert meg til sine venner, og han synes det er litt rart å ikke ha truffet mine nærmeste venner. Men jeg er usikker på hva kameraten min vil? Om han vil synes det er lettere å takle når han ser at samboeren min er en hyggelig fyr, eller om han helst vil late som om han ikke finnes.. Anonymkode: 56b27...68c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #2 Skrevet 7. april 2016 Du må snakke med kameraten din. Dersom dette er såpass "sårt" og vanskelig at han ikke vil overhodet, så kan jo ikke vennskapet bestå - da har han følelser for deg. Du får si det som det er, du har samboer nå og deres introduseres for hverandres venner. Enten er han kun en venn og kan komme overens med din samboer, eller så er dette romantisk betinget og må kuttes av nå når du har truffet en annen. Anonymkode: 8e5d3...14b 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #3 Skrevet 7. april 2016 Selvsagt kan vennskapet bestå. Jeg har da ikke tenkt å droppe vennen min bare fordi han ikke har lyst til å treffe samboeren min. Det er fullt mulig å ha egne venner uten å introdusere dem for en kjæreste. Så jeg har ikke tenkt å tvinge ham, eller stille noe ultimatum. Poenget med å introdusere dem var for det første fordi samboeren min har lyst å treffe ham, og for det andre for å se om det kanskje kan føre til at kameraten min ikke synes det er så sårt lenger. Anonymkode: 56b27...68c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #4 Skrevet 7. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt kan vennskapet bestå. Jeg har da ikke tenkt å droppe vennen min bare fordi han ikke har lyst til å treffe samboeren min. Det er fullt mulig å ha egne venner uten å introdusere dem for en kjæreste. Så jeg har ikke tenkt å tvinge ham, eller stille noe ultimatum. Poenget med å introdusere dem var for det første fordi samboeren min har lyst å treffe ham, og for det andre for å se om det kanskje kan føre til at kameraten min ikke synes det er så sårt lenger. Anonymkode: 56b27...68c Poenget her er jo at hvis kameraten din virkelig ikke vil treffe samboeren din, så er det en grunn til det. Og det er en stor sjanse for at den grunnen er at dette "vennskapet" fra hans side er ubetinget kjærlighet. Og det er en uholdbar situasjon både for kameraten (som ikke har det bra, og ikke kommer seg videre og treffer en annen) og samboeren din (som etterhvert forstår at du tilbringer mye av din fritid med en annen mann som er forelsket i deg). Du må jo se på realiteten her. For deg personlig er det ingen ulemper å la ting være som de er - du får "vennskapet" (bekreftelsen) via din kamerat. Men det er flere hensyn å ta. Anonymkode: 8e5d3...14b 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #5 Skrevet 7. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Poenget her er jo at hvis kameraten din virkelig ikke vil treffe samboeren din, så er det en grunn til det. Og det er en stor sjanse for at den grunnen er at dette "vennskapet" fra hans side er ubetinget kjærlighet. Og det er en uholdbar situasjon både for kameraten (som ikke har det bra, og ikke kommer seg videre og treffer en annen) og samboeren din (som etterhvert forstår at du tilbringer mye av din fritid med en annen mann som er forelsket i deg). Du må jo se på realiteten her. For deg personlig er det ingen ulemper å la ting være som de er - du får "vennskapet" (bekreftelsen) via din kamerat. Men det er flere hensyn å ta. Anonymkode: 8e5d3...14b Kameraten min er en godt voksen mann, og er selv i stand til å avslutte vennskapet om han har lyst til det. Om han har følelser for meg, så er han selv i stand til å avgjøre om han har lyst til å fortsette vennskapet eller ei. Jeg har ikke tenkt å dumpe en kamerat bare fordi han har følelser for meg som jeg ikke gjengjelder. Samboeren min er fullstendig klar over situasjonen. Han har ikke noe problem med at kameraten min evt har følelser for meg. Han stoler på meg, og vet at jeg ikke har følelser for kameraten min. Så han vet at kameraten min ikke er en trussel. Han har ikke noe problem med at vi er venner. Spørsmålet er ikke om jeg skal dumpe kameraten min eller ikke, så det temaet kan vi bare droppe. Spørsmålet mitt var om det var en god idé eller ikke å introdusere dem på den måten. Anonymkode: 56b27...68c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #6 Skrevet 7. april 2016 Gjør det, og ikke si noe til han på forhånd. Han trenger en plutselig eksponering for sin innbilte utilstrekkelighet. Når han treffer samboern din blir han tvunget til å forholde seg til virkeligheten og ikke oppkoket han har laget i sitt eget lille hode. Da vil han oppdage at det ikke var så farlig likevel, og dere kan gå videre med normal omgang med hverandre som vanlige voksen folk. For all del, ikke ha medlidenhetssex med kameraten din. Det vil bare forvirre og gjøre ting verre for han. Anonymkode: eaefb...caa
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #7 Skrevet 7. april 2016 Jeg synes ikke du skal 'lure' vennen din til å møte samboeren. Synes heller at du og vennen kan bli enige om på hvilken måte det er best at han treffer samboeren. Du kan kanskje også spørre vennen om hvorfor han eventuelt ikke vil treffe samboer? Hvor gamle er dere sånn ca? Hvor lenge datet du din kjæreste før dere ble samboere? Overfor samboeren din blir det gjerne litt feil og uryddig om du skal ha en kamerat han ikke får møte. Anonymkode: 45ced...ee9 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør det, og ikke si noe til han på forhånd. Han trenger en plutselig eksponering for sin innbilte utilstrekkelighet. Når han treffer samboern din blir han tvunget til å forholde seg til virkeligheten og ikke oppkoket han har laget i sitt eget lille hode. Da vil han oppdage at det ikke var så farlig likevel, og dere kan gå videre med normal omgang med hverandre som vanlige voksen folk. For all del, ikke ha medlidenhetssex med kameraten din. Det vil bare forvirre og gjøre ting verre for han. Anonymkode: eaefb...caa Himmel, hvor i alle dager får du medlidenhetssex fra?! Å ha noen som helst form for sex med ham har ald noen sinne vært aktuelt, ikke da jeg var singel, og ihvertfall ikke nå! Ei heller er det aktuelt å være utro mot samboeren min med noen som helst. Så jeg kan garantere deg: NEI, noe slikt kommer aldri til å skje. Anonymkode: 56b27...68c 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #9 Skrevet 7. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke du skal 'lure' vennen din til å møte samboeren. Synes heller at du og vennen kan bli enige om på hvilken måte det er best at han treffer samboeren. Du kan kanskje også spørre vennen om hvorfor han eventuelt ikke vil treffe samboer? Hvor gamle er dere sånn ca? Hvor lenge datet du din kjæreste før dere ble samboere? Overfor samboeren din blir det gjerne litt feil og uryddig om du skal ha en kamerat han ikke får møte. Anonymkode: 45ced...ee9 Vi er i midten/slutten av trederårene, og jeg har vært sammen med smboeren i halvannet år. Jeg har ikke truffet alle venn(inn)ene til samboeren heller, men jeg har ihvertfall truffet de han har mest kontakt med. Anonymkode: 56b27...68c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 Snakk med kameraten din:) Uavhengig av om det er følelser i bildet eller at han "bare" føler seg akterutseilt siden bestevennen ikke lengre er med-singel. Anonymkode: 0a388...151
jabx Skrevet 7. april 2016 #11 Skrevet 7. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fullt mulig å ha egne venner uten å introdusere dem for en kjæreste. Er du seriøs?
Neket Skrevet 7. april 2016 #12 Skrevet 7. april 2016 Jeg synes det er rart at du på 1.5 år, ikke har introdusert en av dine beste venner(?) for din nåværende samboer! Skulle forstått det om dere bodde langt unna hverandre, eller drev med en felles spesiell interesse, men når det er snakk om kaffedrikking etc? Har du og kompisen din snakket om det? For meg ville det vært naturlig å invitert kompisen min på feks middag, øl, ett eller annet der også den nye typen min var til stede. LENGE før jeg flyttet sammen med ham? 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #13 Skrevet 7. april 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Himmel, hvor i alle dager får du medlidenhetssex fra?! Å ha noen som helst form for sex med ham har ald noen sinne vært aktuelt, ikke da jeg var singel, og ihvertfall ikke nå! Ei heller er det aktuelt å være utro mot samboeren min med noen som helst. Så jeg kan garantere deg: NEI, noe slikt kommer aldri til å skje. Anonymkode: 56b27...68c Ok, my bad! Jeg ser nå at du ikke skrev noe om det. Må ha vært fantasien min som løp løpsk. Jeg synes for øvrig ikke det å lure kameraten din å la han møte samboeren din uten forhåndsvarsel. Det er jo ikke verre enn at han kommer innom kafeen for hente deg på vei til lunsj. Det er helt normal og en veldig vanlig måte å møte venners venner på. Eller samboere. Anonymkode: eaefb...caa
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #14 Skrevet 8. april 2016 13 timer siden, Neket skrev: Jeg synes det er rart at du på 1.5 år, ikke har introdusert en av dine beste venner(?) for din nåværende samboer! Skulle forstått det om dere bodde langt unna hverandre, eller drev med en felles spesiell interesse, men når det er snakk om kaffedrikking etc? Har du og kompisen din snakket om det? For meg ville det vært naturlig å invitert kompisen min på feks middag, øl, ett eller annet der også den nye typen min var til stede. LENGE før jeg flyttet sammen med ham? Ikke for meg. Vi er ikke sånne venner som er på besøk hos hverandre, vi har aldri vært hjemme hos hverandre. For meg er det ikke naturlig å dra kjæresten med alle veier jeg går, og det er da ganske normalt at man har hver sine venner selv om man er i et forhold. Jeg har som sagt ikke truffet alle hans venner heller, selv av dem som bor i byn. Anonymkode: 56b27...68c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #15 Skrevet 8. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, my bad! Jeg ser nå at du ikke skrev noe om det. Må ha vært fantasien min som løp løpsk. Jeg synes for øvrig ikke det å lure kameraten din å la han møte samboeren din uten forhåndsvarsel. Det er jo ikke verre enn at han kommer innom kafeen for hente deg på vei til lunsj. Det er helt normal og en veldig vanlig måte å møte venners venner på. Eller samboere. Anonymkode: eaefb...caa Ja, det var den siste vrien jeg lurte på om var ok og tenkte å gjøre. Det blir for dumt at jeg omtrent skal late som om samboeren min ikke finnes bare fordi kameraten min er vonbroten. Han har visst om ham i godt over et år, så han bør virkelig venne seg til tanken. Anonymkode: 56b27...68c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå