Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2004 #1 Skrevet 23. oktober 2004 Har tenkt til å lage en eplekake, men sambo liker best kaker med masse fyll og sånn og ikke sånn bare tørre liksom. Jeg har en ganske god eplekakeoppskrift hvor eplene er trykket inn øverst og så stekes den, sånn vanlig eplekake. Men så tenkte jeg å eksperementere litt. Går det an å legge vaniljekrem over selve røren og legge epler oppå der igjen for så å strø med sukker og kanel? Blir det godt tror dere? Trenger litt hjelp her, er ike av de flinkeste på kjøkkenet.
Gjest allium Skrevet 23. oktober 2004 #2 Skrevet 23. oktober 2004 Ikke bare går det an - det er den beste eplekaken jeg vet om. Men jeg bruker ikke røre, jeg bruker en mørdeig, som trykkes ut i formen og oppover kantene. Så koker jeg en pose vaniljesaus med 3 dl melk istedenfor 5, og blander eplebitene i denne, heller alt i paien. Du kan gjerne koke eplebitene litt først, ellers blir de lett litt harde. Det fine med denne er at den er enda bedre dagen etter, i motsetning til de fleste eplekaker, som bør spises varme.
Gjest Valkyrie Skrevet 25. oktober 2004 #3 Skrevet 25. oktober 2004 Her har du en eplekakeoppskrift som gjør akkurat det du hadde tenkt til -vaniljekrem oppå røren: http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv...tv/4143653.html Går sikkert fint å bruke den oppskriften du har fra før av også.
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2004 #4 Skrevet 25. oktober 2004 Tusen takk for oppskriften, det var akkurat sånn jeg mente :enig_animasjon:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå