Gå til innhold

Fire retter - hva kaller du den "uvanlige"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De tre vanlige er jo forrett, hovedrett og dessert. Den fjerde retten, plassert mellom forrett og hovedrett, hva ville du kalt den? I dette tilfellet er det en varm liten pastarett som skal serveres. Mellomrett, hvilerett, andre forrett... eller andre forslag? :)

Anonymkode: 4de06...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marillia

Jeg ville sagt at pastaretten er mellomrett, hvilerett er oftest lette retter som  granitè eller sorbet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville for det første aldri plassert en liten pastarett etter hovedretten og før desserten.

En slik rett passer bedre mellom forrett og hovedrett. For meg selv betrakter jeg slike retter enten som en andre forrett, eller som førsterett (slik pasta faktisk er i Italia). Hvis du skriver meny (?) og derfor lurer på korrekt terminologi er det jo ikke nøye - de fleste tastingmenyer med 5 retter og oppover nå til dags skriver typisk hovedråvaren i hver rett. Type: Kamskjell, blomkål. Kveite, asparges, hollandaise. Osv.

Mellom hovedrett og dessert serverer jeg enten en lett og frisk pre-dessert (som i Frankrike), eller ost. Ikke en salt varmrett som er mindre og lettere enn hovedretten.

Anonymkode: c2264...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville for det første aldri plassert en liten pastarett etter hovedretten og før desserten.

En slik rett passer bedre mellom forrett og hovedrett. For meg selv betrakter jeg slike retter enten som en andre forrett, eller som førsterett (slik pasta faktisk er i Italia). Hvis du skriver meny (?) og derfor lurer på korrekt terminologi er det jo ikke nøye - de fleste tastingmenyer med 5 retter og oppover nå til dags skriver typisk hovedråvaren i hver rett. Type: Kamskjell, blomkål. Kveite, asparges, hollandaise. Osv.

Mellom hovedrett og dessert serverer jeg enten en lett og frisk pre-dessert (som i Frankrike), eller ost. Ikke en salt varmrett som er mindre og lettere enn hovedretten.

Anonymkode: c2264...8f5

Hen sier jo at retten skal serveres mellom forrett og hovedrett.

Anonymkode: 7cc7c...20d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mellomrett. En hvilerett er bare en munnfull eller to. 

Anonymkode: 835bc...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...