AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #1 Del Skrevet 7. april 2016 De tre vanlige er jo forrett, hovedrett og dessert. Den fjerde retten, plassert mellom forrett og hovedrett, hva ville du kalt den? I dette tilfellet er det en varm liten pastarett som skal serveres. Mellomrett, hvilerett, andre forrett... eller andre forslag? Anonymkode: 4de06...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 7. april 2016 #2 Del Skrevet 7. april 2016 Jeg ville sagt at pastaretten er mellomrett, hvilerett er oftest lette retter som granitè eller sorbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #3 Del Skrevet 7. april 2016 Jeg ville for det første aldri plassert en liten pastarett etter hovedretten og før desserten. En slik rett passer bedre mellom forrett og hovedrett. For meg selv betrakter jeg slike retter enten som en andre forrett, eller som førsterett (slik pasta faktisk er i Italia). Hvis du skriver meny (?) og derfor lurer på korrekt terminologi er det jo ikke nøye - de fleste tastingmenyer med 5 retter og oppover nå til dags skriver typisk hovedråvaren i hver rett. Type: Kamskjell, blomkål. Kveite, asparges, hollandaise. Osv. Mellom hovedrett og dessert serverer jeg enten en lett og frisk pre-dessert (som i Frankrike), eller ost. Ikke en salt varmrett som er mindre og lettere enn hovedretten. Anonymkode: c2264...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #4 Del Skrevet 7. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville for det første aldri plassert en liten pastarett etter hovedretten og før desserten. En slik rett passer bedre mellom forrett og hovedrett. For meg selv betrakter jeg slike retter enten som en andre forrett, eller som førsterett (slik pasta faktisk er i Italia). Hvis du skriver meny (?) og derfor lurer på korrekt terminologi er det jo ikke nøye - de fleste tastingmenyer med 5 retter og oppover nå til dags skriver typisk hovedråvaren i hver rett. Type: Kamskjell, blomkål. Kveite, asparges, hollandaise. Osv. Mellom hovedrett og dessert serverer jeg enten en lett og frisk pre-dessert (som i Frankrike), eller ost. Ikke en salt varmrett som er mindre og lettere enn hovedretten. Anonymkode: c2264...8f5 Hen sier jo at retten skal serveres mellom forrett og hovedrett. Anonymkode: 7cc7c...20d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #5 Del Skrevet 7. april 2016 Mellomrett. En hvilerett er bare en munnfull eller to. Anonymkode: 835bc...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå