Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har tjent godt og har som alle andre betalt mye skatt( de som tjener mye betaler skatt deretter) i tiden før han ble uføretrygded, så hvorfor bry seg? Det du tjener er vel en jobb du ikke trenger utdannelse for å ha ( ser av lønnensutbetalingen) Ta deg en utdannelse så vil du tjene mer! Er du opptatt av å tjene penger så ta deg en utdannelse som sikrer god lønn. Det er faktisk ikke verre en det!

Beklager, men slutt og syt og gjør noe med din økonomiske situasjon!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Chibi skrev:

Men da bør man ikke si "Det er så tungt, jeg orker ikke, mye stress...Vil ikke....", så da har man ingenting å klage over.

Jeg er selv ufør, men har da forståelse for at det er et klassedelt arbeidsmarked. Det er ikke bare bare for alle å jobbe seg opp og frem. Vi har også et inkluderende arbeidsliv, som gjør at mange med sykdom faktisk er i jobb. Kanskje blir de uføre en dag, men per dags dato er de såkalte slitere. Som ufør burde man ha forståelse for akkurat den gruppen. Blir litt flau av holdningene til enkelte uføre, jeg.

Anonymkode: 26948...8f8

AnonymBruker
Skrevet
Den Wednesday, April 06, 2016 at 23.31, OPIgirl skrev:

Veldig bra sagt. Folk som ikke kjenner sannheten kan holde kjeft. Jeg er selv uføretrygdet og har bare 14500 kr i mnd. Er så dritt lei av de som tror at det å være trygdet er en dans på roser.

De er bare misunnelig og tror vi er for late til å jobbe. Vi lever jo i sus og dus vi.  Dere uførehatere, dere kan gjerne bytte liv med meg og bli uføre, MEN da følger kroniske smerter i kropp, migrene, svimmelhet, utmattelse og depresjon med.  Dere kommer til å ha et liv uten nettverk og være lenket til senga. Vil dere ha et sånt liv? Nei, så slutt å syt og tro vi uføre har det så forbanna enkelt. Slutt å hver så jævlig bitre og misunnelig. 

Anonymkode: ed352...987

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv ufør, men har da forståelse for at det er et klassedelt arbeidsmarked. Det er ikke bare bare for alle å jobbe seg opp og frem. Vi har også et inkluderende arbeidsliv, som gjør at mange med sykdom faktisk er i jobb. Kanskje blir de uføre en dag, men per dags dato er de såkalte slitere. Som ufør burde man ha forståelse for akkurat den gruppen. Blir litt flau av holdningene til enkelte uføre, jeg.

Anonymkode: 26948...8f8

Det var absolutt ikke en holdning for uføre, eller folk som sliter!

Det jeg mente var...
Si for eksempel; en ung jente, spiller sport, driver med hester eller what-not...Men hun er ikke utdannet og har en ringevikar jobb og klager over livet hennes. Men når spørsmålet om utdanning kommer opp så er svaret f.eks:

"Nei, det gidder jeg ikke/ det tar så lang tid/ Orker ikke å ta utdanning/Du trenger ikke utdanning!/ Utdanning er ikke så viktig som alle skal ha det til.../Vil ikke!" 

Når man da klager over at man har lite penger, så bør man egentlig bare være fornøyd, fordi det er så mange mennesker der ute som sliter og skulle ønske de kunne ta utdanning.

Det samme er det med lønn også, er du ikke fornøyd få ræva i gir og gjør noe med det. Om ikke, vær fornøyd med det du har.
Nå pinpointer jeg ikke mot de som er syke. Men friske mennesker som bare ikke gidder å gjøre noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...