AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #81 Skrevet 7. april 2016 Jeg var faktisk på kafé for to dager siden... og har ligget på benken siden, uten å orke eller klare noen ting. Må regne med å ligge her noen dager til. Skulle gjerne byttet uføretrygden mot bedre helse og jobb Med mindre utbetalt også egentlig, bare kroppen hadde funket. Inderlig ønsket faktisk. Vær forsiktig med å dømme andre! Anonymkode: 50d6e...4b5 3
KikiEco Skrevet 7. april 2016 #82 Skrevet 7. april 2016 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor er det jeg har påpekt det? Det eneste jeg spurte om er HVORFOR en som ikke jobber kan ha mere utbetalt enn jeg som jobber 100% og likevel krever mer, Du ser vel at det blir feil du og. Har forresten hatt 27 innleggelser. 4 operasjoner, fått påvisst 3 kroniske lidelser som noen ganger kan være veldig smertefulle. Er 28 hvis det skulle ha noen betydning. Bare for å ha nevnt det. Anonymkode: c3c31...a4b Tror du har fått svar på første delen av spørsmålet ditt- det han får utbetalt i dag er et resultat av hvor mye han tjente mens han var i jobb. Det at han syter er hans fulle rett og så kan vi andre mene det er urimelig, men det er noe du kan ta opp med kompisen din, det er ikke noe staten eller samfunnet kan gjøre noe med. Om det irriterer deg så grenseløst og du ikke klarer å snakke med han om det så finn noen andre å henge med :-) Endret 7. april 2016 av KikiEco 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #83 Skrevet 7. april 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: ... jeg har bare spurt hvorfor enkelte får mere utbetalt enn folk som er i 100% jobb, og i tilegg krever mer fordi de mener de får for lite. Anonymkode: c3c31...a4b Du har fått svar på det spørsmålet i tråden allerede. Noen mennesker får utbetalt mer enn andre i uføretrygd, fordi man får en viss prosentsats av lønnen man hadde da man var i jobb. Har man da jobbet i en godt betalt jobb, f.eks. som kontorsjef i et firma, vil man som syk få mer i uføretrygd enn f.eks. vaskehjelpen i samme bedrift får som ufør. Fordi det var sånne forskjeller i lønn mens de var i jobb. Er det 66% man får, tro, i uføretrygd? Mener jeg leste det nylig. Jeg er selv uføretrygdet, har vært det i 10 år, men jeg hadde en grei inntekt den gangen jeg ble uføretrygdet. Det er inntekten de tre beste av de fem siste årene i jobb som er beregningsgrunnlaget for uføretrygden en person får. I tillegg var jeg forsikret gjennom mitt medlemsskap i fagforeningen, så da jeg ble uføretrygdet, fikk jeg i tillegg uføretrygd utbetalt månedlig av livsforsikringsselskapet. Sammen med ordinær uføretrygd fra NAV, så klarer jeg meg, men det er ikke "fett" likevel, når man f.eks. ser hva andre her inne skriver at de tjener....! Jeg har det som betegnes som moderat til beskjeden inntekt, med rundt brutto 400.000 i året. Venninnene mine tjener flere hundre tusen mer enn meg i året i sine jobber. De har også mulighet til å dra inn ekstra penger når som helst ved å jobbe overtid eller jobbe ekstra. Det har ikke jeg, uansett hva som skjer, så har jeg den samme lave inntekten.... trist. Det er forøvrig gørr kjedelig å være uføretrygdet, det kan jeg love. Jeg kjeder meg veldig i blant. Ikke noe å misunne, det å gå hjemme og "ha fri" hver dag. Det blir kjedelig i lengden, og man går glipp av det sosiale i å ha en jobb å gå til, og det å føle seg nyttig. Å føle at man gjør en innsats for levebrødet og føle seg nyttig, det er veldig verdifullt for psyken. Jeg savner den gamle jobben min hver dag. Jeg gråt i to år over tapet da jeg ble uføretrygdet, før jeg omsider slo meg til ro med fakta. Anonymkode: 9a5aa...697 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #84 Skrevet 7. april 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har fått svar på det spørsmålet i tråden allerede. Noen mennesker får utbetalt mer enn andre i uføretrygd, fordi man får en viss prosentsats av lønnen man hadde da man var i jobb. Har man da jobbet i en godt betalt jobb, f.eks. som kontorsjef i et firma, vil man som syk få mer i uføretrygd enn f.eks. vaskehjelpen i samme bedrift får som ufør. Fordi det var sånne forskjeller i lønn mens de var i jobb. Er det 66% man får, tro, i uføretrygd? Mener jeg leste det nylig. Jeg er selv uføretrygdet, har vært det i 10 år, men jeg hadde en grei inntekt den gangen jeg ble uføretrygdet. Det er inntekten de tre beste av de fem siste årene i jobb som er beregningsgrunnlaget for uføretrygden en person får. I tillegg var jeg forsikret gjennom mitt medlemsskap i fagforeningen, så da jeg ble uføretrygdet, fikk jeg i tillegg uføretrygd utbetalt månedlig av livsforsikringsselskapet. Sammen med ordinær uføretrygd fra NAV, så klarer jeg meg, men det er ikke "fett" likevel, når man f.eks. ser hva andre her inne skriver at de tjener....! Jeg har det som betegnes som moderat til beskjeden inntekt, med rundt brutto 400.000 i året. Venninnene mine tjener flere hundre tusen mer enn meg i året i sine jobber. De har også mulighet til å dra inn ekstra penger når som helst ved å jobbe overtid eller jobbe ekstra. Det har ikke jeg, uansett hva som skjer, så har jeg den samme lave inntekten.... trist. Det er forøvrig gørr kjedelig å være uføretrygdet, det kan jeg love. Jeg kjeder meg veldig i blant. Ikke noe å misunne, det å gå hjemme og "ha fri" hver dag. Det blir kjedelig i lengden, og man går glipp av det sosiale i å ha en jobb å gå til, og det å føle seg nyttig. Å føle at man gjør en innsats for levebrødet og føle seg nyttig, det er veldig verdifullt for psyken. Jeg savner den gamle jobben min hver dag. Jeg gråt i to år over tapet da jeg ble uføretrygdet, før jeg omsider slo meg til ro med fakta. Anonymkode: 9a5aa...697 jeg savner også tiden før jeg ble uføretrygdet, da helsa var bra nok til at jeg kunne prøve, tross sterke medikamenter, å ta utdanning og sånt. eneste jeg har å trøste meg med nå som trygdet, etter å ha feilet hele utdanningen og ikke klart mer enn 18 mnd sammenhengende i jobb er NYE KLÆR. jeg elsker klær. elsker de. Anonymkode: d1733...cee
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #85 Skrevet 7. april 2016 Økt grunnstønad tror jeg det heter. Hvis du har utbetalt bare 14500 så trekker du nok for mye skatt. Anonymkode: ae6f1...84a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #86 Skrevet 7. april 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Javel, hva ville du tenkt, hvis du hadde en jobb som ga deg 17500.- hver måned, så kommer en person du kjenner og klager over at han får for lite utbetalt. Hadde du tenkt at: *Ja det er jo helt fair det, jeg jobber jo 100%, har gjort det samme i alle år* Bare ta mere du. Eller hadde du stillt spørsmål ved hvorfor vedkommende klager over at han får for lite utbetalt når han mener at 20,000 er lite. Anonymkode: c3c31...a4b Jeg hadde tenkt at jeg tross alt var heldig. Selv om du ikke tjener mer enn vedkommende som er ufør, så har du muligheten til å få deg en bedre betalt stilling, du vil stige i lønn med årene osv, fordi du er frisk. Vedkommende som får 17500 i mnd, gjør det fordi han er syk. Hvorfor glemmer du syk? Han får det ikke fordi han ikke er i stand til å jobbe og tjene egne penger. Du tenker rett og slett at det er urettferdig at vedkommende bare får 17500 kr, når du må jobbe for de. Hvorfor tenker du ikke, at du er veldig heldig som slipper å være syk? Anonymkode: 65dbb...f03 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #87 Skrevet 7. april 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har vel ikke jeg sagt noe om hvor mye uføretrygdede bør få, jeg har bare spurt hvorfor enkelte får mere utbetalt enn folk som er i 100% jobb, og i tilegg krever mer fordi de mener de får for lite. Anonymkode: c3c31...a4b Nå har ikke jeg lest hele tråden, men hvor gammel er du? Tror du dine foreldre tjener netto 17 000? De gjør ikke det vet du, og uføretrygd har nok vært noe der en finner stort flertall av godt voksne som har en haug belastningsskader, fått kroniske sykdommer, hatt hjerneslag osv, osv, etter et langt arbeidsliv. Jeg tror det er noe av nyere tid at unge folk blir uføretrygdet. Med unntak av handikappede mennesker og mennesker med downs syndrom og andre slike klare uføretrygd saker. Så for oss voksne som må dermed tre ut av arbeidslivet 20-30 år før normal pensjonstid, er det å gå ned i lønn, 66% av tidligere lønn, noe som gjør at en ofte må gjøre store omstillinger i livet for å klare seg på 34% mindre lønn enn forrige år. Anonymkode: 6cd50...4e4 3
Gjest Snuppi Skrevet 7. april 2016 #88 Skrevet 7. april 2016 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Så høy hos noen? En person jeg kjenner har utbetalt 20.000.- for ikke å gjøre noen verdens ting, allikevel så syter han over at han får lite. Jobber selv 100% Og har utbetalt 17500.- Det synes jeg er urettferdig. Anonymkode: c3c31...a4b Satsen for uføretrygd er individuell da det går på prosenter av tidligere inntekt. Vedkommende som du kjenner tjente godt før h*n ble ufør. Jeg synes at du skal ta deg en bolle og sette deg i tenkeboksen. Endret 7. april 2016 av Snuppi
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 7. april 2016 #89 Skrevet 7. april 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Så høy hos noen? En person jeg kjenner har utbetalt 20.000.- for ikke å gjøre noen verdens ting, allikevel så syter han over at han får lite. Jobber selv 100% Og har utbetalt 17500.- Det synes jeg er urettferdig. Anonymkode: c3c31...a4b Nå blar jeg meg ikke gjennom sidene men leser kun hovedinnlegget så vet ikke om dette er sagt før. Jeg vil heller spørre deg om hva du kan gjøre for å forberede din situasjon? Du må ikke se etter hva andre får utbetalt i måneden. Du er frisk, du har alle verdens muligheter til å gjøre noe med din situasjon. En på uføretrygd har ikke mulighet til å gjøre noe med situasjonen sin. De er låst til den situasjonen dag inn og dag ut på grunn av sykdom som for noen kan hindre de letteste gjøremål og på grunn av sykdom som for noen tømmer lommeboken. Jeg har verden for min føtter og i tillegg så er jeg på vei til å bli frisk etter flere år med sykdom. Mange vet ikke hvordan det er å være syk før det treffer dem og jeg skal love deg at det ikke er noe å trakte etter. Når jeg var syk så skal jeg lov deg at jeg satt og syns det var vanvittig urettferdig å være syk, ingen verdens penger kan erstatte det. Lev livet og se heller på muligheten dine, ta litt ansvar for deg selv
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #90 Skrevet 7. april 2016 4 minutter siden, Steve Rogers skrev: Nå blar jeg meg ikke gjennom sidene men leser kun hovedinnlegget så vet ikke om dette er sagt før. Jeg vil heller spørre deg om hva du kan gjøre for å forberede din situasjon? Du må ikke se etter hva andre får utbetalt i måneden. Du er frisk, du har alle verdens muligheter til å gjøre noe med din situasjon. En på uføretrygd har ikke mulighet til å gjøre noe med situasjonen sin. De er låst til den situasjonen dag inn og dag ut på grunn av sykdom som for noen kan hindre de letteste gjøremål og på grunn av sykdom som for noen tømmer lommeboken. Jeg har verden for min føtter og i tillegg så er jeg på vei til å bli frisk etter flere år med sykdom. Mange vet ikke hvordan det er å være syk før det treffer dem og jeg skal love deg at det ikke er noe å trakte etter. Når jeg var syk så skal jeg lov deg at jeg satt og syns det var vanvittig urettferdig å være syk, ingen verdens penger kan erstatte det. Lev livet og se heller på muligheten dine, ta litt ansvar for deg selv Jeg adresserte vel denne typer holdninger i et tidligere innlegg, dette er jo minst like forhåndsømmende som dere anklager de i jobb for å være. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så er det ikke slik at alle som er i jobb er helt friske og kan velge og vrake i muligheter. Det er mange - også i jobb - som har helseutfordringer og/eller som har kommet såpass opp i årene at jobbytte blir vanskelig eller umulig. Er man ca 40-50 er det allerede vrient å bytte karriere om man har en jobb der man ikke tjener godt, da arbeidsgivere helst ønsker yngre nytilsatte. Men det er jo det vanlige argumentet, "ta ansvar for deg selv" som bare serveres som en floskel... Anonymkode: 4cfe9...e3a 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #91 Skrevet 7. april 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Som vanlig tar slike debatter helt av, jeg syntes TS egentlig ikke spør så veldig galt i åpningsinnlegget. Skal man ikke tåle å ha en debatt om offentlige ordninger lenger? Mitt inntrykk er at folk som opplever det urettferdig at folk som står utenfor arbeidslivet av ulike grunner får mer utbetalt enn de som jobber, blir beskyldt for å ikke forstå hvor ille det er å være syk/arbeidsledig/andre grunner eller for å være misunnelige. Det kan for så vidt stemme i noen tilfeller, men jeg syntes det er like mye fravær av forståelse den andre veien også, der det utvises manglende forståelse for at det å ikke være utfør ikke betyr fravær av betydelige plager både i arbeidslivet og livet generelt. Kjenner da mange som egentlig burde ha vært uføretrygdet, men som likevel faller mellom flere stoler og ikke har noe annet valg enn å måtte jobbe, og som følge av nedsatt helse heller ikke kan velge og vrake i jobber og karrierer som gir en god lønn. Har du en eller annen helseplage så må du faktisk ta de jobbene du får, og kan ofte ikke velge en jobb som gir flere goder og bedre lønn. Det andre argumentet som brukes er gjerne at man har "valgt" å tjene så lite, at man kan bytte jobb/karriere eller at man ganske enkelt kan jobbe mer. Men det er mange av disse argumentene som er lite realitetsorienterte, tror dere virkelig at folk i jobb ikke hadde byttet dersom det var så enkelt å få en ny der man tjener bedre? Er du en 40-60 år i dag, så er det gjerne vanskeligere å bytte karriere (arbeidsgivere prioriterer yngre arbeidstakere som kan "formes") og mange i den alderen har i tillegg gjerne familiære forpliktelser som fører til at det er vanskelig å starte med noe helt nytt. Argumenter som "bare å jobbe mer det" syntes jeg også er ganske nedlatende, da det er mange som jobber en hel del allerede. Joda, man kan forsøke å finne seg alskens ekstrajobber, men for mange er det jo faktisk fint å slippe å jobbe syv dager i uka for å oppnå en normal, anstendig lønn. Arbeidsmarkedet i sin helhet er i tillegg i endring som følge av rasjonalisering og automatisering, og det blir stadig færre jobber samtidig som at folketallet øker. Hvordan ser dere utenfor arbeidslivet at dette regnestykket skal gå opp i fremtiden? For det er jo bare å finne seg en ekstra jobb eller to dersom man som arbeidstaker ønsker mer penger, ikke sant? De vokser jo på trær? Anonymkode: 4cfe9...e3a Jeg er ufør og enig i dette. Før jeg ble ufør liknet min situasjon på TS sin. Jeg fikk ikke andre jobber enn lavtlønnede og vikariater, og i likhet med TS hadde jeg vært i gjennom mange operasjoner og hadde betydelige helseplager. Da er det ikke bare å komme seg opp og frem i arbeidslivet. For min del endte det med en skikkelig smell, langvarig sykemelding og etterhvert uføretrygd. Kanskje også TS kjenner på følelsen av urettferdighet som jeg kunne føle. Man sliter for å komme seg i gjennom dagene,mog mange uføre får bedre betalt. Jeg ble selv minstepensjonist som ufør, for jeg hadde hatt så få år i arbeidslivet, vært student og veldig lav lønn. Mens de som før høy lønn og gode forsikringer før de ble uføre ender på lanskje det dobbelte. Så de som har mye fra før, får også mye om de blir syke. Anonymkode: 26948...8f8
Chizue Skrevet 7. april 2016 #92 Skrevet 7. april 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er egentlig like frekt å si som at de som er uføretrygdet pga. psykisk sykdom bare kan skjerpe seg og komme seg i jobb. Det at man er i jobb beviser ikke at man har evne og overskudd til å gjøre alt mulig. Anonymkode: 5294a...40a Haha what? Uføretrygdet kan ikke noe for det. De som er i jobb og er misfornøyd med lønna de har, kan enten ta videre utdannelse, eller få en bedre betalt jobb. Om man ikke gidder det, så bør man ikke være misfornøyd. At noen uføre har høy sats er jo nevnt i tråden nå. 2
Gjest Vinglepetra Skrevet 7. april 2016 #93 Skrevet 7. april 2016 Nå har du fått svar på spørsmålet ditt flere ganger i løper av tråden. Det er inntekten før man blir ufør som avgjør hvor mye du får i uføretrygd, uføretrygdede som har hatt høy lønn de årene de jobbet har en tilsvarende høy trygd. Uføretrygd utgjør normalt 66% av inntekten, så kommer forsikringer og slikt i tillegg. Jeg forstår at du er frustrert og er enig i at argumentene uføre kommer med kan oppfattes som urealistiske. Det er ikke bare å ta seg en deltidsjobb, det er for det første veldig vanskelig å skaffe seg en jobb. Og det er viktig å poengtere at mange ikke har krefter og energi til å jobbe over 100%, selvom de er friske. Selvom jeg er frisk så har jeg ikke krefter og energi til å jobbe mer enn 100%. Jobben jeg har krever mye, jeg har faktisk ikke energi til å trene en gang, så sliten er jeg etter en dag på jobben. Nå tjener jeg heldigvis godt og har ikke behov for mer penger. Men jeg vil understreke at man må vise gjensidig respekt og forståelse for hverandres situasjon. Uføretrygdede er mennesker som ikke er istand til å jobbe og de fortjener den trygden de får. De har gode grunner for at de er uføre. På samme måte er arbeidsføre mennesker ikke noen super mennesker og har ikke all verdens energi, muligheter og arbeidskapasitet. Mange er faktisk "stuck" i den jobben de har og den lønna de får. Selvom mulighetene er der teoretisk sett.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #94 Skrevet 7. april 2016 1 minutt siden, Vinglepetra skrev: Nå har du fått svar på spørsmålet ditt flere ganger i løper av tråden. Det er inntekten før man blir ufør som avgjør hvor mye du får i uføretrygd, uføretrygdede som har hatt høy lønn de årene de jobbet har en tilsvarende høy trygd. Uføretrygd utgjør normalt 66% av inntekten, så kommer forsikringer og slikt i tillegg. Jeg forstår at du er frustrert og er enig i at argumentene uføre kommer med kan oppfattes som urealistiske. Det er ikke bare å ta seg en deltidsjobb, det er for det første veldig vanskelig å skaffe seg en jobb. Og det er viktig å poengtere at mange ikke har krefter og energi til å jobbe over 100%, selvom de er friske. Selvom jeg er frisk så har jeg ikke krefter og energi til å jobbe mer enn 100%. Jobben jeg har krever mye, jeg har faktisk ikke energi til å trene en gang, så sliten er jeg etter en dag på jobben. Nå tjener jeg heldigvis godt og har ikke behov for mer penger. Men jeg vil understreke at man må vise gjensidig respekt og forståelse for hverandres situasjon. Uføretrygdede er mennesker som ikke er istand til å jobbe og de fortjener den trygden de får. De har gode grunner for at de er uføre. På samme måte er arbeidsføre mennesker ikke noen super mennesker og har ikke all verdens energi, muligheter og arbeidskapasitet. Mange er faktisk "stuck" i den jobben de har og den lønna de får. Selvom mulighetene er der teoretisk sett. dette er veldig sant. når jeg begynte å bli dårlig og skulle jobbe måtte jeg spise ekstremt og var helt utslitt. du er ganske storsinnet som unner andre uføretrygd, jeg tror ikke mange som jobber egentlig ønsker dem uføretrygd. jeg tror faktisk ikke man burde si til folk at man er ufør. men folk begynner jo å blande seg og snakke uansett. er det ikke det ene så er det det andre. nei man burde ikke si det. Anonymkode: d1733...cee
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #95 Skrevet 7. april 2016 19 minutter siden, Vinglepetra skrev: Nå har du fått svar på spørsmålet ditt flere ganger i løper av tråden. Det er inntekten før man blir ufør som avgjør hvor mye du får i uføretrygd, uføretrygdede som har hatt høy lønn de årene de jobbet har en tilsvarende høy trygd. Uføretrygd utgjør normalt 66% av inntekten, så kommer forsikringer og slikt i tillegg. Jeg forstår at du er frustrert og er enig i at argumentene uføre kommer med kan oppfattes som urealistiske. Det er ikke bare å ta seg en deltidsjobb, det er for det første veldig vanskelig å skaffe seg en jobb. Og det er viktig å poengtere at mange ikke har krefter og energi til å jobbe over 100%, selvom de er friske. Selvom jeg er frisk så har jeg ikke krefter og energi til å jobbe mer enn 100%. Jobben jeg har krever mye, jeg har faktisk ikke energi til å trene en gang, så sliten er jeg etter en dag på jobben. Nå tjener jeg heldigvis godt og har ikke behov for mer penger. Men jeg vil understreke at man må vise gjensidig respekt og forståelse for hverandres situasjon. Uføretrygdede er mennesker som ikke er istand til å jobbe og de fortjener den trygden de får. De har gode grunner for at de er uføre. På samme måte er arbeidsføre mennesker ikke noen super mennesker og har ikke all verdens energi, muligheter og arbeidskapasitet. Mange er faktisk "stuck" i den jobben de har og den lønna de får. Selvom mulighetene er der teoretisk sett. Og de mulighetene, selv om de er kun teoretisk, har ikke uføre. Anonymkode: e777f...96c
Roseh Skrevet 8. april 2016 #96 Skrevet 8. april 2016 Den 6. april 2016 at 1.37, AnonymBruker skrev: Hvordan burde jeg ha skrevet den setningen for at den skulle blitt korrekt? Ønsker å bli bedre til å skrive Anonymkode: f374e...457 Hahaha, det var ikke derfor jeg lo. Trodde du skrev det på en ironisk måte til ts. Siden ingen utdanninger krever at man går 6 år på videregående. Da er det fordi man har strøket og bruker lang tid på å ta ekstra fag, valgt feil linje og begynner på nytt osv. Liksom som at jeg sier at min eventuelle frisørutdanning/hudpleierutdanning krever at man går 6 år på vgs. Det tar jo egentlig 2 år på vgs + 2 år lære. Eller man kan gjøre hele studiet privat på 1 år. Samme med hudpleie. Om jeg skal bli sykepleier så sier jeg ikke at den utdanningen tar 6 år, bare fordi jeg eventuelt måtte ta opp noen fag fra vgs først, også begynte på feil studie, også strøk og tok første året på sykepleie om igjen. (ikke at jeg mener det er grunnen til at ts trengte 6 år på vgs, men bare eksempler) Så trodde som sagt det var en ironisk kommentar 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #97 Skrevet 8. april 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Og de mulighetene, selv om de er kun teoretisk, har ikke uføre. Anonymkode: e777f...96c Hva slags muligheter man har i praksis varierer jo veldig, og det er her de som står utenfor arbeidslivet overdriver noe så grassalt når det gjelder de i jobb. "Ta en ekstra jobb" eller "Bytt jobb" er påstander som går igjen. Men er man 40-60 år så er det ikke alltid bare bare å få ny jobb, ei har man alltid heller ekstra arbeidskapasitet for å jobbe ennå mer. Anonymkode: 4cfe9...e3a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #98 Skrevet 8. april 2016 13 timer siden, Chibi skrev: Haha what? Uføretrygdet kan ikke noe for det. De som er i jobb og er misfornøyd med lønna de har, kan enten ta videre utdannelse, eller få en bedre betalt jobb. Så enten er man 100% frisk og kan gjøre alt man trenger for å ta ekstrautdannelse og ta jobber som krever mer innsats for å tjene mer, eller så kan man ikke gjøre noen ting? Ser du ikke hvor tåpelig det er å tro det? Man blir ikke så dårlig at man må uføretrygdes over natta. Anonymkode: 5294a...40a
Chizue Skrevet 8. april 2016 #99 Skrevet 8. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så enten er man 100% frisk og kan gjøre alt man trenger for å ta ekstrautdannelse og ta jobber som krever mer innsats for å tjene mer, eller så kan man ikke gjøre noen ting? Ser du ikke hvor tåpelig det er å tro det? Man blir ikke så dårlig at man må uføretrygdes over natta. Anonymkode: 5294a...40a Men da bør man ikke si "Det er så tungt, jeg orker ikke, mye stress...Vil ikke....", så da har man ingenting å klage over.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #100 Skrevet 8. april 2016 31 minutter siden, Chibi skrev: Men da bør man ikke si "Det er så tungt, jeg orker ikke, mye stress...Vil ikke....", så da har man ingenting å klage over. Hvorfor det? Det er jo akkurat derfor mange uføre ikke jobber. Den eneste forskjellen er ofte at de har fått legeerklæring. Anonymkode: 5294a...40a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå