Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest CårderBålli
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, hva ville du tenkt, hvis du hadde en jobb som ga deg 17500.- hver måned, så kommer en person du kjenner og klager over at han får for lite utbetalt.

Hadde du tenkt at: *Ja det er jo helt fair det, jeg jobber jo 100%, har gjort det samme i alle år* Bare ta mere du.

Eller hadde du stillt spørsmål ved hvorfor vedkommende klager over at han får for lite utbetalt når han mener at 20,000 er lite.

Anonymkode: c3c31...a4b

For det første ville jeg ikke sammenlignet min lønn mot en som er ufør. For det andre ville jeg tatt en utdannelse og satset på et yrke der lønna var høyere i stedet for å klage på en bekjent som får 20 000,- utbetalt for å gjøre ingenting.

Jeg hadde antatt at han fikk utbetalt en sum ut i fra det han tjente da han var yrkesaktiv.

AnonymBruker
Skrevet

Jo jeg hatt god uføretrygd ca 24 000 utbetalt,  fra NAV og forsikring, jeg har høy utdannelse og ville tjent mye mer vis jeg var i jobb.Jeg elsket jobben min den var spennende og utfordrende, skulle så gjerne jobbet.

Så uføretrygd er ikke noe positivt for meg , mindre penger hver måned enn hva jeg hadde tjent og ingen mulighet til å jobbe ekstra vis jeg skulle trenge mer penger til noe spesielt. 

Anonymkode: 0214a...5c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jo jeg hatt god uføretrygd ca 24 000 utbetalt,  fra NAV og forsikring, jeg har høy utdannelse og ville tjent mye mer vis jeg var i jobb.Jeg elsket jobben min den var spennende og utfordrende, skulle så gjerne jobbet.

Så uføretrygd er ikke noe positivt for meg , mindre penger hver måned enn hva jeg hadde tjent og ingen mulighet til å jobbe ekstra vis jeg skulle trenge mer penger til noe spesielt. 

Anonymkode: 0214a...5c5

Tusen takk for ett godt svar :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så høy hos noen? En person jeg kjenner har utbetalt 20.000.- for ikke å gjøre noen verdens ting, allikevel så syter han over at han får lite.

Jobber selv 100% Og har utbetalt 17500.- 

Det synes jeg er urettferdig.

Da burde du heller klage på at du ikke har tarifflønn. Sånn 150kr timen er tariff de fleste steder, hvertfall matbutikk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, CårderBålli skrev:

For det første ville jeg ikke sammenlignet min lønn mot en som er ufør. For det andre ville jeg tatt en utdannelse og satset på et yrke der lønna var høyere i stedet for å klage på en bekjent som får 20 000,- utbetalt for å gjøre ingenting.

Jeg hadde antatt at han fikk utbetalt en sum ut i fra det han tjente da han var yrkesaktiv.

Nå har jeg tatt en utdannelse og jobber med det jeg liker, skal høre om det er mulighet for høyere lønn, men det jeg finner merkelig er ønsket om mer for ikke å gjøre noe.

Såklart ønsker vi alle mer, men for å få mer, må man også gjøre noe for å få det, jeg ser ikke helt hvordan vedkommende mener å rettferdiggjøre det.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Roseh skrev:

Da burde du heller klage på at du ikke har tarifflønn. Sånn 150kr timen er tariff de fleste steder, hvertfall matbutikk. 

man kan ikke klage på tarifflønn, hvis bedriften ikke har tariff?

AnonymBruker
Skrevet

unnskyld meg ts men du høres veldig rar ut her, du sier han er sånn og sånn og negativ og ekkel og lager helvete osv og så kommer du og sier at han er grei mot deg og sånt?Tar du dop eller?

Anonymkode: d1733...cee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

unnskyld meg ts men du høres veldig rar ut her, du sier han er sånn og sånn og negativ og ekkel og lager helvete osv og så kommer du og sier at han er grei mot deg og sånt?Tar du dop eller?

Nei, men sist jeg sjekket så kan man oppføre seg forskjellig mot mennesker. For å sette det på spissen så regner jeg ikke med at du spør om dine venner tar dop når de svarer?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare finn frem alle de urøretrygd trådene som finnes på kg siste året å vil du se mønsteret, en ts som oppfører seg like dan som i denne tråden. (I tillegg til innleggene og diskusjonen i trådene - alt er ganske likt.)

Anonymkode: b869f...692

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

man kan ikke klage på tarifflønn, hvis bedriften ikke har tariff?

Jeg mente ikke klage til sjefen over å ikke ha tarifflønn. Men å ikke klage over hvor mye uføre får fordi man selv får mindre. Da er det helle sin egen lønn man burde gjøre noe med.

Ikke at man  skal furte over at man ikke får tariff. Jeg tenkte heller å skaffe seg en jobb som følger tariff som de fleste store matbutikker gjør. Eller å fagorganisere seg. 

• Liker 2
Gjest CårderBålli
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg tatt en utdannelse og jobber med det jeg liker, skal høre om det er mulighet for høyere lønn, men det jeg finner merkelig er ønsket om mer for ikke å gjøre noe.

Såklart ønsker vi alle mer, men for å få mer, må man også gjøre noe for å få det, jeg ser ikke helt hvordan vedkommende mener å rettferdiggjøre det.

Hvorfor må han rettferdiggjøre ønsket/kravet/sytingen overfor deg?  Han får uansett ikke utbetalt mer enn han har krav på og hvis han får mer i trygd er det fordi han faktisk har krav på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts hør her.

1. Du har sjans til å gjøre han grønn av misunnelse ved å jobbe, tjene bra, få bedre inntekt enn han

2. Ikke bruk tiden din på å ergre deg mer over han. Han er om det du skriver er sant, en dust. Duster finner du overalt. Både uføre og føre. Selv duster som tjener 60000,- mnd. Jeg kjenner til en slik selv, han var bare ikke ufør.

3. Nå vet du hvordan det ligger an, at noen får så og så mye, mens andre får mindre. Jeg vet om folk som var på samme tiltak, og som bodde hjemme som fikk utbetalt mer enn meg. Det er også urettferdig. De bodde gratis hjemme, fikk mat, og hadde mer enn meg og barna. Det er dessuten mer urettferdig at vi som har vært syke hele livet og knapt fått til å jobbe blir avspist med 9000 til å dekke alle utgifter, samtidig som de fleste av oss går på nåler under mange av tiltakene vi blir presset ut på. Der vi får beskjed om å ta ekstra medisiner for å presse grensene våre, der vi opplever å bli mistrodd når vi har tårer i øynene fordi vi faktisk ikke klarer mer. Der vi opplever å bli mobbet. Ja faktisk. Mobbet. Og det av våre såkalte hjelpsomme positive tiltaksledere som liksom skal hjelpe og veilede oss i den vanskeligste fasen i livet vårt. Der du føler at hele samfunnet våker over oss, som om vi har gjort noe forferdelig galt med å bli syke. Hele den perioden jeg var på aap, var et sant vondt mareritt. Derfor gleder jeg meg nå, over de pengene jeg har. Det er ikke mye, men det er mer enn den fattigdommen jeg og barna levde under. Derfor sier selv min lege, at jeg og andre uføre skal slutte å skamme oss, og bare nyte livet så godt vi kan. Nå som vi er der. For tro meg, det er mye jeg kjenner på som jeg og syns er urettferdig, men jeg kan virkelig ikke bruke livet mitt på å irritere meg over det.

Og det skal ikke du heller. Du skal glede deg over alt du klarer, alt du får til, alt du kan nyte uten at andre kritiserer deg. Over at du kan si hva du jobber med, uten å bli møtt med kommentarer om at du "naver". Eller går på nav. Noe som mange mennesker er ekstremt flinke til å bruke imot oss som er ufør. Vi som faktisk egentlig IKKE går på nav, men som er pensjonister. For det er det vi er. Vi er ikke navere.

Så prøv å huske dette neste gang du blir frustrert over dustete mennesker. For jeg lover deg, du vil møte mange av dem iløpet av ditt liv. Hev deg over dem. 

Anonymkode: 799ff...7ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst. Bestem deg. Først skriver du mye dritt, og nå bare positivt? Faen, tror du er et troll nå. For noe dustegreier.

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken utdannelse gir deg mindre i lønn enn 150kr i timen? Er det frisør du har utdannet deg til? Eller jobber du med noe som ikke er relevant i forhold til utdannelse. Med tanke på du sa du jobber 100%. 37,5 timer i uken. Utbetalt bare 17 500kr.

Du burde virkelig fagorganisere deg. Eller få deg en annen jobb. Trivsel eller lønn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6 minutter siden, CårderBålli skrev:

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst. Bestem deg. Først skriver du mye dritt, og nå bare positivt? Faen, tror du er et troll nå. For noe dustegreier.

Pc'n klikka så måtte bare poste, hvorfor skulle jeg trolle? Jeg har da ikke skrevet mye dritt, har skrevet det jeg har lurt på, også omstendighetene rundt. Det der kan du holde deg for god til.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Roseh skrev:

Hvilken utdannelse gir deg mindre i lønn enn 150kr i timen? Er det frisør du har utdannet deg til? Eller jobber du med noe som ikke er relevant i forhold til utdannelse. Med tanke på du sa du jobber 100%. 37,5 timer i uken. Utbetalt bare 17 500kr.

Du burde virkelig fagorganisere deg. Eller få deg en annen jobb. Trivsel eller lønn. 

noe âlla frisør ja, jobber med det som er relevant til utdannelsen ja.

AnonymBruker
Skrevet

noe âlla frisør ja, jobber med det som er relevant til utdannelsen ja.

Hvor lang var din utdannelse (etter videregående)?

Anonymkode: f374e...457

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts hør her.

1. Du har sjans til å gjøre han grønn av misunnelse ved å jobbe, tjene bra, få bedre inntekt enn han

Jeg er ikke ute etter og gjøre han grønn av misunnelse, jeg bare lurte på hvorfor han fikk så mye utbetalt i forhold til meg som jobber 100% og allikevel krever mer. Nå har jeg fått svar på det.

2. Ikke bruk tiden din på å ergre deg mer over han. Han er om det du skriver er sant, en dust. Duster finner du overalt. Både uføre og føre. Selv duster som tjener 60000,- mnd. Jeg kjenner til en slik selv, han var bare ikke ufør.

Det eneste jeg ergrer meg over er all den negativiteten mot alt og alle. Du blir sugd tom for livskraft, fordi det eneste de gjør er å klage, skjønner at det er slik mange steder, men dette her tok virkelig kaka.

3. Nå vet du hvordan det ligger an, at noen får så og så mye, mens andre får mindre. Jeg vet om folk som var på samme tiltak, og som bodde hjemme som fikk utbetalt mer enn meg. Det er også urettferdig. De bodde gratis hjemme, fikk mat, og hadde mer enn meg og barna. Det er dessuten mer urettferdig at vi som har vært syke hele livet og knapt fått til å jobbe blir avspist med 9000 til å dekke alle utgifter, samtidig som de fleste av oss går på nåler under mange av tiltakene vi blir presset ut på. Der vi får beskjed om å ta ekstra medisiner for å presse grensene våre, der vi opplever å bli mistrodd når vi har tårer i øynene fordi vi faktisk ikke klarer mer. Der vi opplever å bli mobbet. Ja faktisk. Mobbet. Og det av våre såkalte hjelpsomme positive tiltaksledere som liksom skal hjelpe og veilede oss i den vanskeligste fasen i livet vårt. Der du føler at hele samfunnet våker over oss, som om vi har gjort noe forferdelig galt med å bli syke. Hele den perioden jeg var på aap, var et sant vondt mareritt. Derfor gleder jeg meg nå, over de pengene jeg har. Det er ikke mye, men det er mer enn den fattigdommen jeg og barna levde under. Derfor sier selv min lege, at jeg og andre uføre skal slutte å skamme oss, og bare nyte livet så godt vi kan. Nå som vi er der. For tro meg, det er mye jeg kjenner på som jeg og syns er urettferdig, men jeg kan virkelig ikke bruke livet mitt på å irritere meg over det.

Og det skal ikke du heller. Du skal glede deg over alt du klarer, alt du får til, alt du kan nyte uten at andre kritiserer deg. Over at du kan si hva du jobber med, uten å bli møtt med kommentarer om at du "naver". Eller går på nav. Noe som mange mennesker er ekstremt flinke til å bruke imot oss som er ufør. Vi som faktisk egentlig IKKE går på nav, men som er pensjonister. For det er det vi er. Vi er ikke navere.

Så bra at det endelig går bra for deg og dine

Så prøv å huske dette neste gang du blir frustrert over dustete mennesker. For jeg lover deg, du vil møte mange av dem iløpet av ditt liv. Hev deg over dem. 

Takk for ett godt innlegg forresten.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Roseh skrev:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pc'n klikka så måtte bare poste, hvorfor skulle jeg trolle? Jeg har da ikke skrevet mye dritt, har skrevet det jeg har lurt på, også omstendighetene rundt. Det der kan du holde deg for god til.

Du troller. Først er alt gslt med fyren og så plutselig er han bare grei. Seriøst. Hva lager du tråden for annet enn å syte over dine fattige 17500,-?????? Det er der problemet ditt ligger. At han "får" uten å måtte "gjøre noen ting". 

Irriterer meg over å tro på slike som deg med sine dustetråder. God natt, og tenk på at jeg får 15000 også uten å måtte gjøre noe. Nå. 

Ta deg en bolle forresten. Argh.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...