Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har vel ikke jeg sagt noe om hvor mye uføretrygdede bør få, jeg har bare spurt hvorfor enkelte får mere utbetalt enn folk som er i 100% jobb, og i tilegg krever mer fordi de mener de får for lite.

Anonymkode: c3c31...a4b

Kanskje de klager fordi det er en stuck situasjon uten noenting variasjon, og de kan ikke reise på ferier og sånt, og feks så i tillegg så må de stemples som late og snyltere døgnet rundt, og så i tillegg så er de bitre fordi livet har fart så hardt med de og mange blir det pga overgrep og traumer pga folk er onde rett og slett.

Anonymkode: d1733...cee

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, OPIgirl skrev:

Veldig bra sagt. Folk som ikke kjenner sannheten kan holde kjeft. Jeg er selv uføretrygdet og har bare 14500 kr i mnd. Er så dritt lei av de som tror at det å være trygdet er en dans på roser.

Skjønner at det til tider ikke kan være en dans på roser, mener du selv at du skal ha like mye utbetalt som en som jobber 100% isåfall hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har vel ikke jeg sagt noe om hvor mye uføretrygdede bør få, jeg har bare spurt hvorfor enkelte får mere utbetalt enn folk som er i 100% jobb, og i tilegg krever mer fordi de mener de får for lite.

Jeg lurer på en sak, hvorfor blir du mer opprørt over at de som er uføre får så "mye", heller enn å bli opprørt over at de som jobber får så lite utbetalt i lønn?

Anonymkode: 07106...d85

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant det. Og vi må ha noe galt med hodet, eller være narkiser også...... 😉

Anonymkode: 799ff...7ae

Det var da veldig i forsvarsmodus du gikk i, du noe vettugt å tilføye denne debatten?

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så høy hos noen? En person jeg kjenner har utbetalt 20.000.- for ikke å gjøre noen verdens ting, allikevel så syter han over at han får lite.

Jobber selv 100% Og har utbetalt 17500.- 

Det synes jeg er urettferdig.

Folk som har vært i godt betalte jobber, har opptjent rettigheter både hos Folketrygden og i pensjonskasser, dermed får de høyere uføretrygd enn dem som ikke har vært i arbeid. De som blir uføretrygdet og får ung uførtillegg får og mer i trygd enn dem som ike får dette tillegget. Uføretrygd er dermed ikke ett likt beløp alle får. 

Og de som er missunnelig fordi andre har mer i trygd enn de/du har i lønn, har du da regulert i forhold til skattetrekk, feriepenger og pensjonstrekk? 

Missunner du og andre menneskers sviktende helse og vil du bytte litt mer penger og arbeidsevnen din mot å være kronisk syk, på uføretrygd og bil sett ned på og hetset og misstenkeliggjort av arbeidsføre mennesker?  Tenk deg om, for dette er vel bare nok en provoserende tråd der uføretrygdede skal omtales i nedsettende ordelag. 

Anonymkode: b869f...692

• Liker 13
Skrevet

Hvis man har vært vant til å ha 40.000 kroner i måneden utbetalt, så oppleves 20.000 selvfølgelig som veldig lite. Tilsvarende er 20.000 rene himmelen for en som har pleid å ha 10.000 utbetalt.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du vet, mennesker er forskjellige. Noen innfinner seg med det de har, andre ikke. Jeg har opplevd at enkelte mener jeg må ta på meg en eller annen form for jobb, til trosd for at jeg faltisk ikke klarer det, fordi det jeg får utbetalt som ufør er altfor lite i deres øyne. Jeg kunne kanskje ønske meg mer, men, når jeg ser at jeg klarer å strekke disse pengene til det nødvendigste pluss noen enkle goder (jeg sparer til det jeg vil ha, om det er en jakke jeg må ha for vinteren, eller om det blir en 2 uker ferie til høsten når andre er tilbake på jobb). 

Så har vi andre da, som kanskje har flere barn, eller andre vaner eller utgifter til bolig, eller bil, eller dyrere medisiner og hjelpemidler. Det kan være så mye bak det ønsket om mer. Tilogmed grådighet. Men hvorfor han vil ha mer, det må du nesten spørre han om, fordi det er ingen av oss som vet. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det til tider ikke kan være en dans på roser, mener du selv at du skal ha like mye utbetalt som en som jobber 100% isåfall hvorfor?

Kan ikke du heller svare på hvorfor du ikke mener det skal være slik? 

Husk at ingen velger å bli syk. Ingen velger å bli ufør. Jeg ville mye heller jobbet hardt og fullført utdanningen min og tjent 500K i året, enn å leve på minstesatsen av uføretrygd. 

Tenk deg også hvilket liv man har som ufør. Man sitter hjemme og stirrer i veggen. Dag ut og dag inn. Går til behandlinger. Møter avsky og fordommer uansett hvem man møter. Må forsvare sykdommen sin og brette ut om ting for at folk ikke skal tro du er en svindler. Og så skal man attpåtil sitte og snu på krona? Jeg skulle gjerne hatt råd til månedskort på svømmehallen her, for det hadde gjort svært mye for smertene mine. Men jeg har ikke råd. Tenk deg hvor frustrerende det er? Jeg sover i den billigste senga jeg har klart å skaffe, som er altfor gammel og altfor dårlig. Helsa mi blir dårligere fordi jeg sover dårlig og våkner med vond rygg. Tenk hvor frustrerende det er at jeg ikke kan kjøpe en seng som hadde gitt meg ekstremt mye mer livskvalitet? Eller gode sko? Skikkelige joggesko som ligger på 1000-2000 kr. Det kan jeg bare drømme om. 

Anonymkode: e777f...96c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du vet, mennesker er forskjellige. Noen innfinner seg med det de har, andre ikke. Jeg har opplevd at enkelte mener jeg må ta på meg en eller annen form for jobb, til trosd for at jeg faltisk ikke klarer det, fordi det jeg får utbetalt som ufør er altfor lite i deres øyne. Jeg kunne kanskje ønske meg mer, men, når jeg ser at jeg klarer å strekke disse pengene til det nødvendigste pluss noen enkle goder (jeg sparer til det jeg vil ha, om det er en jakke jeg må ha for vinteren, eller om det blir en 2 uker ferie til høsten når andre er tilbake på jobb). 

Så har vi andre da, som kanskje har flere barn, eller andre vaner eller utgifter til bolig, eller bil, eller dyrere medisiner og hjelpemidler. Det kan være så mye bak det ønsket om mer. Tilogmed grådighet. Men hvorfor han vil ha mer, det må du nesten spørre han om, fordi det er ingen av oss som vet. 

Altså mener du han i historien nå? Eller snakker du om en annen han? Dette forstod jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som har vært i godt betalte jobber, har opptjent rettigheter både hos Folketrygden og i pensjonskasser, dermed får de høyere uføretrygd enn dem som ikke har vært i arbeid. De som blir uføretrygdet og får ung uførtillegg får og mer i trygd enn dem som ike får dette tillegget. Uføretrygd er dermed ikke ett likt beløp alle får. 

Og de som er missunnelig fordi andre har mer i trygd enn de/du har i lønn, har du da regulert i forhold til skattetrekk, feriepenger og pensjonstrekk? 

Missunner du og andre menneskers sviktende helse og vil du bytte litt mer penger og arbeidsevnen din mot å være kronisk syk, på uføretrygd og bil sett ned på og hetset og misstenkeliggjort av arbeidsføre mennesker?  Tenk deg om, for dette er vel bare nok en provoserende tråd der uføretrygdede skal omtales i nedsettende ordelag. 

Anonymkode: b869f...692

Nei jeg misunner ikke de som går på trygd, har heller ikke skrevet noe nedsettende om noen. Jeg bare stilte ett spørsmål, så gikk folk rett i skyttergravene sine.

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg misunner ikke de som går på trygd, har heller ikke skrevet noe nedsettende om noen. Jeg bare stilte ett spørsmål, så gikk folk rett i skyttergravene sine.

Det er tydelig at du synes det er noe feil med dette, ellers hadde du ganske enkelt spurt hvordan uføretrygd regnes ut. Det er ikke vanskelig å lese mellom linjene at du mener det er feil at du får mindre enn noen som ikke jobber, dvs er kronisk syke. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

jeg er så ekstremt lei de der uføretrygd trådene på kg nå, jeg tror jeg blir skadet av å være på kg snart. jeg tror jeg må oppføre meg grufullt nok til å bli kastet ut igjen. Det er KJEDELIG OG TRIST Å VÆRE UFØR OG ØKONOMISK BEGRENSET syns noen andre får til å trives med det. jeg tror jeg kaster opp hvis jeg leser en uførtråd til her inne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da veldig i forsvarsmodus du gikk i, du noe vettugt å tilføye denne debatten?

Forsvarsmodus? Var bare typisk uførehumor dette. Men det skjønner vel bare uføre visst... 😊

• Liker 2
Gjest CårderBålli
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rart egentlig;

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så høy hos noen? En person jeg kjenner har utbetalt 20.000.- for ikke å gjøre noen verdens ting, allikevel så syter han over at han får lite.

Jobber selv 100% Og har utbetalt 17500.- 

Det synes jeg er urettferdig.

Det du skriver her sier vel sitt og jo, du skriver nedsettende om denne personen og hans situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de tjente 35% mer enn de får utbetalt da skaden oppsto. 

Anonymkode: d5a98...74e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du heller svare på hvorfor du ikke mener det skal være slik? 

Fordi alle kan yte noe, alle kan gjøre noe, jeg har full forståelse for at ikke alle kan yte 100 %men igjen så er det veldig vannskelig å finne noe for alle, og det skjønner jeg. Så hvordan man skal få til det har jeg enda ikke skjønnt.

Husk at ingen velger å bli syk. Ingen velger å bli ufør. Jeg ville mye heller jobbet hardt og fullført utdanningen min og tjent 500K i året, enn å leve på minstesatsen av uføretrygd. 

Det skjønner jeg veldig godt, har all forståelse for det.

Tenk deg også hvilket liv man har som ufør. Man sitter hjemme og stirrer i veggen. Dag ut og dag inn. Går til behandlinger. Møter avsky og fordommer uansett hvem man møter. Må forsvare sykdommen sin og brette ut om ting for at folk ikke skal tro du er en svindler. Og så skal man attpåtil sitte og snu på krona? Jeg skulle gjerne hatt råd til månedskort på svømmehallen her, for det hadde gjort svært mye for smertene mine. Men jeg har ikke råd. Tenk deg hvor frustrerende det er? Jeg sover i den billigste senga jeg har klart å skaffe, vedkommende som jeg kjenner bare fikk en som er altfor gammel og altfor dårlig. Helsa mi blir dårligere fordi jeg sover dårlig og våkner med vond rygg. Tenk hvor frustrerende det er at jeg ikke kan kjøpe en seng som hadde gitt meg ekstremt mye mer livskvalitet? Eller gode sko? Skikkelige joggesko som ligger på 1000-2000 kr. Det kan jeg bare drømme om. 

Det er synd å høre at du har det sånn, det må jeg virkelig si.

Personen jeg snakker om synes at 20,000,- er lite vedkommende skulle gjerne hatt utbetalt mer. Personen bruker all sin tid på og lage faenskap for de andre rundt, er alltid ute etter og sabotere for ett eller annet. Det er bare negativt snakk, det suger livsgnisten fra meg idet jeg går inn døra.

Økonomisk står det jo veldig bra til hos de, de får det de trenger, senest for 3 år siden fikk de en ny bil, den ser nå IKKE UT i måneskinnet (at det er mulig å ha så liten respekt for ting er rett og slett skremmende, men nok om det). Det er alltid snakk om å regelrett tyne penger ut fra folk, ta seg til rette og valse over og lage ett helvete uten like, jeg kan ikke fatte å begripe at man kan være så uhøflig å så frekk mot andre mennesker. Mennesker som ikke har gjort dem noe, de bare er der.

De har gode dager de å, men tydeligvis så er ikke det å ha ett godt naboskap noe de prioriterer med å ha søppel liggende rundt på eiendommen sin.

Sånn oppførsel blir jeg regelrett forbanna over.

Mulig jeg er litt farget over oppførselen beskrevet ovenfor.

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er litt farget over oppførselen beskrevet ovenfor.

Ok, men da er jo ikke problemet st han er ufør og får 20 000,- men rett og slett at han har en råtten personlighet. Det ville selv jeg ha reagert på. ☺

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, CårderBålli skrev:

Ikke så rart egentlig;

Det du skriver her sier vel sitt og jo, du skriver nedsettende om denne personen og hans situasjon. 

Javel, hva ville du tenkt, hvis du hadde en jobb som ga deg 17500.- hver måned, så kommer en person du kjenner og klager over at han får for lite utbetalt.

Hadde du tenkt at: *Ja det er jo helt fair det, jeg jobber jo 100%, har gjort det samme i alle år* Bare ta mere du.

Eller hadde du stillt spørsmål ved hvorfor vedkommende klager over at han får for lite utbetalt når han mener at 20,000 er lite.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, hva ville du tenkt, hvis du hadde en jobb som ga deg 17500.- hver måned, så kommer en person du kjenner og klager over at han får for lite utbetalt.

Hadde du tenkt at: *Ja det er jo helt fair det, jeg jobber jo 100%, har gjort det samme i alle år* Bare ta mere du.

Eller hadde du stillt spørsmål ved hvorfor vedkommende klager over at han får for lite utbetalt når han mener at 20,000 er lite.

jo men da er det jo ikke uføretrygden som er problemet men at han er slem og ekkel og I TILLEGG får mer penger enn deg og at du ikke liker han.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jo men da er det jo ikke uføretrygden som er problemet men at han er slem og ekkel og I TILLEGG får mer penger enn deg og at du ikke liker han.

Jeg har ingenting imot han, faktisk er han veldig real å snill mot meg. Også hjelper jeg han når jeg kan. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor han mener at han har krav på enda mere enn meg som jobber 100% det er det jeg ikke skjønner.

Hvorfor skal han som i motsetning til meg ikke jobber og enda har mer. Jeg skjønner ikke helt den logikken der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...