Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 24 som nettopp har kommet ut av et kjempelangt forhold, har vært sammen med samme mann siden jeg var 17 og han er den eneste jeg har kysset og hatt sex med. Nå er jeg singel, og alt er annerledes enn da jeg var 17 og "barn", så vet ikke helt hvordan dette fungerer.. Jeg dater en mann på 30 år nå, men synes det er veldig skummelt å tenke på å ha sex med han for tidlig, vil gjerne vente.. Men er dette noe voksne menn synes er ok? Eller er det sånn at nå som vi alle er voksne, så har man sex i det man dater hverandre? Kan noen forklare meg hvordan dere gjør det når dere dater voksne menn? Dette er sikkert et merkelig spørsmål. Håper det ikke var veldig rotete formulert:)

Anonymkode: 8b0b2...74e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det virker veldig voksent å være 30 når du selv er 24, men tro meg, det er ikke akkurat alderen det står på. Dette går mest på hva slags type han er. Du skal uansett ikke ha sex før DU er klar, om han ikke har tid til å vente, så er han ikke interessert i utgangspunktet. (Bortsett fra enkelte fuckboys som kan holde ut lenge for å få seg et ligg).

De to siste jeg datet er henholdsvis 37 og 35 år gamle, han på 37 ville ha sex på andre date, han på 35 har ikke presset på med noe og latt det komme mer naturlig. Har også datet en på 23 som ville ta det i rolig tempo og en på 45 som gjerne ville hoppe til køys på første date. Jeg er selv 28. 

Anonymkode: 99851...dbe

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er dette noe voksne menn synes er ok?

Hvis du ikke er klar til å ha sex så er du ikke klar. Da venter du uansett om voksne menn syns det er ok eller ikke. De fleste voksne menn vil ha sex så fort som mulig. Men er du ikke klar så må du jo bare vente.

Og så er det sånn at nå når vi alle er voksne så har vi sex når vi føler for det. Det kan være på første, andre, femte eller tiende date. Sex bør være noe begge to har lyst til å ha, ikke noe man har fordi det er noen uskrevne regler eller mas rundt det. 

• Liker 3
Skrevet

Vil du ikke ha sex så har du ikke sex. Respekterer han ikke det er han neimen ikke mye til voksen mann å være. Hva han ønsker og krever får være opp til han, du skal uansett ikke gjøre noe du ikke er klar for. Så nei, man har ikke sex med en gang man begynner å date noen fordi man er voksen. Ta det i ditt tempo du! Er han verdt å samle på så synes han du er verdt å vente på også :)

• Liker 2
Skrevet

Det er jo helt opp til dere. Vil du vente, så venter dere. Det er ikke noe galt i det. Det er heller ikke noe galt i å ville ha sex tidlig, og hvis dere er uenige på dette punktet så passer dere bare ikke sammen. Hvis fyren er noenlunde ålreit respektere han sikkert at du vil vente en stund. Det kan forsåvidt være greit å vise interesse på andre måter da, som å ta initiativ til ting, si hva du føler og hvor du vil (ikke bare "nei", men hvorfor og når).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Så det er vanlig for voksne mennesker å vente med sex altså? Kan noen fortelle hvor lenge dere har ventet med sex dersom dere har ventet?:)

Skrevet

Ja, det er vanlig hvis omstendighetene krever det. Det burde han ha respekt og forståelse for. Dette er noe du strengt tatt burde prate med ham om, helt åpent. Så venter dere til du føler deg klar til å ta steget.

Var relativt unge da jeg fikk min første kjæreste og hun hadde vært gjennom noen vanskelige perioder. Vi var i avstandsforhold og tok oss 2-3 måneder før hun var klar til å prøve ut ting.  Startet sakte og først etter 5-6 måneder var hun klar til å gå "all in".

Så ta tiden til hjelp. Begynner han å mase, kan du trygt komme med ultimatum.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen! Så det er vanlig for voksne mennesker å vente med sex altså? Kan noen fortelle hvor lenge dere har ventet med sex dersom dere har ventet?:)

Altså, hvis du leser svarene så ser du jo at dette varierer :) det er ikke sånn at alle over 30 har en egen intern avtale på hvor lenge man venter med sex. Jeg har som sagt møtt på mange voksne menn som gjerne vil hoppe til køys med én gang. Fuckboys har du i alle aldre.

Anonymkode: 99851...dbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som venter 3-4 uker. Noe av grunnen er at jeg ønsker de skal bli kjent med meg, og at vi gjør litt andre ting før vi har sex (for av erfaring blir det fort et fokus når man først har begynt).

Med den siste fyren feilberegnet jeg veldig. Ventet 4 uker, enda jeg egentlig ville fra starten av, likte han så godt. Etterpå kom det frem at han syns det hadde vært lenge å vente, men at han respekterte det og likte meg veldig godt. Men uka etter sluttet han å svare på melding og forsvant. Da ble det jo klart at han bare ville ha sex fra meg, og jeg følte meg dum som kastet bort så mye tid. Så det kan være lurt å ikke vente aaaaltfor lenge heller, kjipt å få følelser for en fyr, ha sex med han, få enda flere følelser, også blir man dumpa.

Anonymkode: e3b79...013

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...