Gå til innhold

Legen melde meg til fylkesmannen, sykmeldte seg og slutta deretter i jobben

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble meldt inn til fylkesmann av en psykiater pga mani med noe rusmisbuk ved juletider. ble fratatt lappen, pålagt urinprøver. har nå fått tilsendt epikrisen, full av faktafeil,og det som star der danner jo grunnlaget for at politiet valgte å inndra serifikatet. nå har legen SLUTTAi jobben sin. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 502c5...f60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt advokat, eller om du er medlem av NAF så har de advokater. Om du skal kunne komme noen vei, så må faktafeilene være av betydning for saken og ikke "pirkefeil". 

Anonymkode: 85f60...54b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Naf hjelper kun med advokat i biltvistsaker. 

Anonymkode: 612e7...884

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags faktafeil? 

Anonymkode: b1e2f...616

AnonymBruker
Skrevet

Få en ny psykiater? Det trenger du vel kanskje uansett? Og så sjekker du med fylkesmannen hvilke muligheter du har for å klage på vedtaket, og hva slags dokumentasjon du må legge frem. 

Anonymkode: aa5df...695

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan nok ikke forstå at en psykiater skulle finne opp ting, hva slags motivasjon skulle psykiateren ha for det.Sikker på at det ikke er faktafeil da, men at du heller husker feil?

Anonymkode: c50a0...089

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde med meg av andre grunner basert på løgn.

Jeg jobber med det men kommer ingen vei.

Ikke for å være pessimistisk men tviler sterkt på at du får lappen tilbake.

Siste avslag gjelder for 10 år. Jeg prøver selvsagt og anke til ingen nytte.

Anonymkode: 24762...204

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du blitt dømt for noe? Kan du si litt mer spesifikt hva saken gjelder?

ts

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du blitt dømt for noe? Kan du si litt mer spesifikt hva saken gjelder?

ts

Har ikke blitt dømt for noe som helst. Har plettfritt rulleblad. Men det gjelder atferd.

De sier jeg er dumme og frekkere enn andre. Og har utviklet meg seinere. Derfor får jeg ikke lov å ta sertfikatet.

Jeg syns naturligvis det er utrolig deprimerendet og urettferdig. Jeg er som alle andre og frisk. :murvegg:

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke blitt dømt for noe som helst. Har plettfritt rulleblad. Men det gjelder atferd.

De sier jeg er dumme og frekkere enn andre. Og har utviklet meg seinere. Derfor får jeg ikke lov å ta sertfikatet.

Jeg syns naturligvis det er utrolig deprimerendet og urettferdig. Jeg er som alle andre og frisk. :murvegg:

Hvem er det som sier at du er senere utviklet? Er det virkelig sånn I Norge at ikke alle mennesker har like rettigheter? Skjønner ingenting, jeg. De som sier du ikke får ha lappen må da ha noen tester eller lignende å vise til som viser at du liksom ikke er "egnet" til å ha lappen? Skummelt land. POLITISTAT. Jeg har kjørt skadefritt I elleve år, ikke så mye som en ripe I lakken mens jeg lbir sanksjonert for å ha en psykisk lidelse. Sykt opplegg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange tilstander som ikke er forenlige med å ha førerkort, og da har helsepersonell meldeplikt.

Felles for nesten alle disse sakene er at pasienten nekter å akseptere vedtaket, og påberoper seg at det er galt. Vi kan ikke kommentere en sak vi ikke kjenner.

Anonymkode: cfe03...309

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange tilstander som ikke er forenlige med å ha førerkort, og da har helsepersonell meldeplikt.

Felles for nesten alle disse sakene er at pasienten nekter å akseptere vedtaket, og påberoper seg at det er galt. Vi kan ikke kommentere en sak vi ikke kjenner.

Anonymkode: cfe03...309

For oss uvitende, hva slags tilstander kan det være snakk om?

Anonymkode: 55116...172

• Liker 1
Gjest Mythic
Skrevet

Det er ingen menneskerett å få kjøre bil, og legen har nok gjort sin vurdering på grunnlag av noe. Alle som er i samme situasjon som TS vil selvfølgelig hevde at dette er feil og urettferdig, men ingen her kan si om legen har feilvurdert eller ikke. Vi får bare en side av saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...