Gå til innhold

For pen for venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet ikke helt hvor jeg skulle plassere denne, og dette kommer til å høre veldig overfladisk og rart ut, men jeg trenger virkelig råd. :/

Jeg har flyttet en del timer for å studere i en by, og hadde naturligvis ingen venner her da jeg flyttet hit (i høst), jeg er ganske sjenert rundt nye mennesker så har slitt med å få meg venner utenfor skolen. Altså vi er en gjeng på skolen som alltid er sammen, men vi har aldri vært der at vi finner på ting på fritiden da. Men over julen, eller siden november, har jeg fått veldig god kontakt med to jenter, vi har hatt mange koselige middager/vin/spillkvelder sammen osv., dratt på hyttetur sammen, cafe, shopping osv. Vi er alle tre samboere med kjærestene våres, kjæresten min begynte også studiene nå i høst i samme by som meg, så vi flyttet sammen), og jeg syntes vi alle tre er søte pene jenter som passer godt sammen.

De to har pleid å dra ut masse sammen, men jeg har ikke blitt med av diverse grunner, men nå i påsken ble jeg med ut. Jeg ble nærmest overfalt av alt av mannfolk som fantes, til og med kjærestene deres snakket om hvor deilig jeg var og slikt. Kjæresten min var der også, og jeg oppfordret ikke til oppmerksomhet, men om jeg sto alene i tre sekunder så kom det en fyr bort, og om vi i vår gjeng sto å snakket, så overhørte de andre hele tiden guttegjenger rundt som snakket om hvor deilig jeg var. (Uff, dette var utrolig kleint å skrive). Utenom de som direkte kom bort til meg, fikk jeg ikke med meg noe av det andre, men jeg ble fortalt alt underveis av jentene og kjærestene deres. Jeg skal innrømme at jeg syntes det var litt gøy med så mye oppmerksomhet, har ikke vært på byen på flere år, men problemet var at hele kvelden dreide seg (ufrivillig) om meg, og venninnene mine fikk null oppmerksomhet. Mot slutten av kvelden tok de meg til side og sa at dette ikke var gøy mer, og neste gang så inviterer de meg ikke med ut.. Jeg tok det som en spøk, men skjønner jo at det var litt skuffende for dem, hadde jo blitt litt lei meg selv om ingen så meg.

Men ja, siden denne kvelden har egentlig ingen av dem snakket med meg, jeg har prøvd å ts kontakt flere ganger, men får bare korte svar og ingen videre samtale.  Vi hadde avtalt å dra på kino sammen sist lørdag, men da jeg spurte om det ble noe av fikk jeg bare vet ikke til svar, og så ser jeg på instagram at de postet selfie av seg selv i kinosalen med popcorn. :( Jeg skjønner jo st det ikke var så gøy for dem at de nærmest var usynlig, men jeg gjorde ingenting for å få oppmerksomhet, 90% av oppmerksomheten hadde jeg jo ikke visst om om ikke alle hadde fortalt meg det... Og uansett skjønner jeg ikke hvorfor det skulle ødelegge vennskapet vårt. Vi har så og si hvert sammen hver uke, og snakker sammen så og si hver dag, så vil de plutselig ikke ha noe med meg å gjøre lenger. :(

Beklager for langt og rotete innlegg, men er veldig lei meg nå, føler meg så ensom, de har også avtalt en ny hyttetur, de to pluss kjærestene, og jeg og kjæresten min er ikke invitert. :( Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt, eller hva jeg kan gjøre for å rette opp i noe. De er jo også med i den "gjengen" vår på skolen, men føler jeg bare tvinger meg på der nå, for de to snakker ikke med meg, og alle har jo laget sine grupper igjen innad i gruppen...

Før noen kommenterer, jeg vet det er en flåsete tittel, men prøvde å være litt selvironisk oppi det hele. Og nei, jeg gikk ikke noe ekstremt utfordrende, hadde på meg stram jeans, og en topp med litt utringing, og sminket og stelt så klart, men ikke noe extensions eller løsvipper osv.

Beklager igjen for så langt innlegg, men er som sagt veldig lei meg nå, så å skrive kortfattet er tydeligvis min greie når jeg er lei meg. :fnise: Håper noen tar seg tid til å lese  

Anonymkode: 6bb03...294

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det virkelig er grunnen så høres ikke de ut som mennesker det er verdt å vie mer tid på! Det eneste du kan gjøre er å si at du plutselig føler deg eksludert, og spøre om det er en grunn til det. 

Dette hørtes veldig kjedelig ut, og håper det er en logisk forklaring bak det hele :sukk:

Endret av babyblå88
glemte et ord
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan bare si at jeg kjenner meg igjen. Har ofte opplevd dette, var sammen med en gjeng tidligere , men etterhvert oppdaget jeg at de eksluderte meg, spesielt når de dro ut. Jeg var grei å ta kontakt med hvis de hadde problemer, f.eks kunne en av de de ringe søndag kveld etter at hun hadde vært ute den helga ( uten meg selvsagt ) og trengte råd til sine "gutteproblemer"... Husker en kveld jeg var på konsert, ei ukjent dame slengte ølen sin i håret mitt ( kom også litt øl i ansiktet ) fordi typen hennes så så mye på meg...! Nå er jeg voksen, så er mindre ute generelt enn tidligere, men kan ennå kjenne på det når jeg en sjelden gang treffer venninner. Jeg savner venninner jeg kan gå ut med da jeg også er singel, men det er nærmest umulig. Jeg har vært litt ute med en kompis, men det blir noe annet, da jeg treffer sjeldent nye folk da. Jeg vil ikke være med på nettdating da jeg føler ikke det er meg, vil møte en person irl for jeg vet tidlig om det er noe der eller ikke. Så enden på visa er at jeg er mye alene. Jeg trives godt i eget selskap, men håper jeg kan møte nye venninner i voksen alder. Og gjerne en mann en dag, selv om jeg klarer meg godt alene. 

Jeg føler med deg. Anbefaler deg å se om du kan finne andre venner/venninner?

Anonymkode: b3bd1...c10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor du i Oslo?

Jeg kan identifisere meg til en viss grad, og sannheten her er at det ER vanskeligere for pene jenter å etablere kvinnelige vennskap. Det betyr ikke at jenter er forferdelige, men at menn er veldig visuelle, og ingen liker vel egentlig å bli stilt i skyggen. Jeg hadde en venninne som sa rett ut at hun ikke syntes det var moro å dra på byen med meg da hun alltid var andrevalget.

Som resultat må man anstrenge seg litt mer i vennskapene sine, og akseptere at den negative siden av medaljen er at man ikke har samme valgmulighetene på "venninnemarkedet". Du må nok utvide din sosiale sirkel litt - når man er ny student er det fristende å klamre seg til de få man får kontakt med, men det er naturlig å ha en omgangskrets større enn to andre jenter. Antakeligvis har det noe å si at du (og de) har samboere, da er man litt mer "satt" enn de single studentene. 

Utover det lurer jeg faktisk litt på din situasjon...jeg er en jente fra Oslo vest, som har bodd mesteparten av mitt liv her, utenom utenlands. Jeg er godt over snittet utseendemessig - smaken varierer jo, men jeg har vært undertøysmodell så har jo en look som går 'hjem' hos de fleste. Jeg får ofte oppmerksomhet fra menn ute, og på byen. Likevel virker din situasjon ekstrem for meg. At du ikke kan stå alene i tre sekunder uten å bli sjekket opp er unormalt, selv for en pen jente. Skandinaviske menn er ikke ekstremt frempå, og dersom en jente er veldig pen vil tvert imot flere holde igjen ettersom de blir nervøse mht. avvisning. Kvinner blir ikke sjekket opp mer proporsjonalt med hvor pene de er, men attraktivitet kombinert med hvor åpne de er for kontakt. Bekledning, kroppsspråk, om de er beruset m.m. Du sier du ikke har "invitert" til oppmerksomhet, men dersom hele kvelden "dreide seg om deg", så ligger det jo noe mer her...Hva slags utested var dere på? Hva slags menn var dette?

Som sagt - jeg har erfart din situasjon, men jeg synes graden av oppmerksomhet ligger i overkant av det man kan forvente bare fordi man er pen. Det er vanlig at bartenderen serverer deg først, at menn i rommet stirrer på deg, at noen sjekker deg opp og at flere vil ha kontakt. Men at man knapt blir latt i fred og at "kvelden handler om deg" tilsier at det er noe mer enn bare penhet som var 'issue' her. 

Anonymkode: f8dda...72a

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leste alt og fikk litt vondt inni meg.

Men det høres litt rart ut å droppe deg helt på det grunnlaget. Én ting er å ikke ville dra ut på diskotek med deg, men hyttetur og kino? Merkelig.

Er dette noe du har hørt om fra andre venninnegjenger? Er dette noe kan skje blant jenter? I så fall så finnes det vel en kjent løsning?

Anonymkode: b85d9...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke la være å tenke på Samantha Brick når problemstillinger som denne kommer opp.

Utrolig leit at du føler deg, eller blir, utstøtt av noen du har sett på som venninner. Det er ikke godt å vite hva årsaken er, men det er ikke noen vits i å samle på folk som vil en det beste. I det minste burde de kunne gi deg en forklaring på hvorfor de trekker seg unna.

Men, jeg vil også oppfordre deg til å se på egen fremtoning. Det er mulig du utstråler noe du ikke er klar over, for det å være pen i seg selv gjør hverken at "gutta" kommer flyvende etter en på byen, og gjør heller ikke automatisk at man støter bort kvinnelige venninner.

Anonymkode: e746d...6bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Disse to venninnene dine har åpenbart snakket sammen om deg etter den kvelden. Å finne ut hva de snakket om vil være avgjørende for hvordan du skal forholde deg til dette. Men tviler på at det er noe ved deg som du må forandre, sånne ting oppstår ikke plutselig i løpet av en kveld.

Anonymkode: 2ac62...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gamle er dere? Jeg er selv en helt gjennomsnittlig dame, altså midt på treet, men vet at jeg er snill, raus og omgjengelig. Det koster meg ingenting å gi damer som er finere enn meg komplimenter,  noe jeg merke at enkelte av mine venninner har problemer med å gjøre. Du skal være akkurat som du pleier å være, for du virker, som jeg klarer å tolke ut fra teksten, både grei og litt uskyldig. Jeg tror du bare må finne deg nye venner som tåler at du har en utstråling som overskygger deres. Når du blir eldre kommer du til å oppdage at flere rundt deg unner andre mer godt. Forstår at du sitter igjen med en ubehagelig følelse, men det er ikke deg, det er faktisk dem.  Man skal være stor på ting, ikke smålig! 

Anonymkode: 8a145...ab7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar alle sammen, har ikke tid til å svare mer i kveld, men svarer dere i morgen tidlig en gang :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det høres merkelig ut, men merkelige ting skjer. Jeg er mer på andre siden av skalaen, er aldri den pene. Såklart er det kjipt å bli oversett, men jeg er vant til det og er ikke så glad i oppmerksomhet heller, så jeg gjør aldri noe mer utav det enn å være litt sur og skuffa på vei hjem. Håper de tar seg sammen og slutter med den oppførselen, men kanskje du skal se deg om etter flere venner? Og kanskje ikke bare jenter som er "nest penest", men også noen mindre pene/nerdete jenter. Jeg har inntrykk av at venninner (i hvert fall som man får etter barndommen) ofte er ganske like i utseende, ikke bare interesser og at i pene-gjengen er det mer drama enn i ikke-så-pene-gjengen.

Anonymkode: 6f421...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eeeeeh? Selv jessica alba har venner. 

Anonymkode: 9c73f...d94

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver : " til om med kjærestene deres sa hvor deilig du var", og at dette kan være vesentlig her?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke jeg, kanskje passe på at man ikke er nedlatende om man er veldig pen da? for å få venner?

Anonymkode: b92de...859

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i Oslo?

Jeg kan identifisere meg til en viss grad, og sannheten her er at det ER vanskeligere for pene jenter å etablere kvinnelige vennskap. Det betyr ikke at jenter er forferdelige, men at menn er veldig visuelle, og ingen liker vel egentlig å bli stilt i skyggen. Jeg hadde en venninne som sa rett ut at hun ikke syntes det var moro å dra på byen med meg da hun alltid var andrevalget.

Som resultat må man anstrenge seg litt mer i vennskapene sine, og akseptere at den negative siden av medaljen er at man ikke har samme valgmulighetene på "venninnemarkedet". Du må nok utvide din sosiale sirkel litt - når man er ny student er det fristende å klamre seg til de få man får kontakt med, men det er naturlig å ha en omgangskrets større enn to andre jenter. Antakeligvis har det noe å si at du (og de) har samboere, da er man litt mer "satt" enn de single studentene. 

Utover det lurer jeg faktisk litt på din situasjon...jeg er en jente fra Oslo vest, som har bodd mesteparten av mitt liv her, utenom utenlands. Jeg er godt over snittet utseendemessig - smaken varierer jo, men jeg har vært undertøysmodell så har jo en look som går 'hjem' hos de fleste. Jeg får ofte oppmerksomhet fra menn ute, og på byen. Likevel virker din situasjon ekstrem for meg. At du ikke kan stå alene i tre sekunder uten å bli sjekket opp er unormalt, selv for en pen jente. Skandinaviske menn er ikke ekstremt frempå, og dersom en jente er veldig pen vil tvert imot flere holde igjen ettersom de blir nervøse mht. avvisning. Kvinner blir ikke sjekket opp mer proporsjonalt med hvor pene de er, men attraktivitet kombinert med hvor åpne de er for kontakt. Bekledning, kroppsspråk, om de er beruset m.m. Du sier du ikke har "invitert" til oppmerksomhet, men dersom hele kvelden "dreide seg om deg", så ligger det jo noe mer her...Hva slags utested var dere på? Hva slags menn var dette?

Som sagt - jeg har erfart din situasjon, men jeg synes graden av oppmerksomhet ligger i overkant av det man kan forvente bare fordi man er pen. Det er vanlig at bartenderen serverer deg først, at menn i rommet stirrer på deg, at noen sjekker deg opp og at flere vil ha kontakt. Men at man knapt blir latt i fred og at "kvelden handler om deg" tilsier at det er noe mer enn bare penhet som var 'issue' her. 

Bor i Oslo nå ja, men bare som student. Der jeg er fra har jeg jo gode venninner sommer aldri har vært noe problem med, vi har vært venninner siden barneskolen og VGS. Men syntes det blir litt tåpelig av deg å spinat det er normalt å ha en omgangskrets på mer enn et par gode venninner, dette er veldig individuelt. Jeg har alltid hatt få gode venner, og orker ikke å måtte forholde meg til mange forskjellige, fra der jeg er fra har jeg tre veldig gode venninner, og det holder mer enn nok for meg :) 

Jeg sier jo selv at det ble helt ekstremt, jeg er vant til å få oppmerksomhet, men ikke i så stor grad. Jeg skriver også at mesteparten av oppmerksomheten var oppmerksomhet som jeg ikke visste om, altså folk som "baksnakket" meg som ble overhørt av de jeg var med, som så videreformidlet det til meg. Jeg sto ikke mye alene, men de gangene jeg var alene kom noen bort, den ene gangen sto jeg for eksempel å danset med kjæresten min, så skulle han på toalettet, og mens jeg ser etter han så kommer det plutselig en fyr opp bak meg og spør hva jeg drikker osv. 

Vet ikke helt hva slags utested det var, første gang jeg er ute i Oslo, men var først en bar, på Solli tror jeg, også et utested langt unna der igjen. Var vel normale folk, rundt min alder for det mest, noen eldre, noen ekkelt eldre :fnise: . Bekledning står i hi, var ikke spesielt beruset, litt småbrisen bare, jeg tror ikke fremtoningen min er noe spesiell, mesteparten av folk som sa ting var jo ting jeg ikke hørte selv, som de sa mens jeg sto med kjæresten, snakket med jentene, danset med kjæresten eller jentene osv. Står jo så klart ikke henslengt og ser slapp ut liksom, men det gjør jeg jo aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leste alt og fikk litt vondt inni meg.

Men det høres litt rart ut å droppe deg helt på det grunnlaget. Én ting er å ikke ville dra ut på diskotek med deg, men hyttetur og kino? Merkelig.

Er dette noe du har hørt om fra andre venninnegjenger? Er dette noe kan skje blant jenter? I så fall så finnes det vel en kjent løsning?

Anonymkode: b85d9...0c7

Skjønner ikke jeg heller :( Har ikke hørt noe fra noen av dem, utover det lille jeg har prøvd å ta kontakt, men jeg får vel spørre dem :/ Jeg har ikke hørt om lignende før hvert fall, men har sikkert skjedd...

Kan ikke la være å tenke på Samantha Brick når problemstillinger som denne kommer opp.

Utrolig leit at du føler deg, eller blir, utstøtt av noen du har sett på som venninner. Det er ikke godt å vite hva årsaken er, men det er ikke noen vits i å samle på folk som vil en det beste. I det minste burde de kunne gi deg en forklaring på hvorfor de trekker seg unna.

Men, jeg vil også oppfordre deg til å se på egen fremtoning. Det er mulig du utstråler noe du ikke er klar over, for det å være pen i seg selv gjør hverken at "gutta" kommer flyvende etter en på byen, og gjør heller ikke automatisk at man støter bort kvinnelige venninner.

Anonymkode: e746d...6bf

Har aldri vært et problem før heller, så skjønner ikke hva som skjedde denne kvelden, pleier jo å få en del oppmerksomhet, men har aldri fått så mye før. Jeg sa til og med til kjæresten min i løpet av kvelden at det her begynte å bli helt latterlig. Eneste gangen i løpet av kvelden jeg vet at jeg gjorde noe "galt" var da jeg smilte til en fyr da jeg sto alene, jeg er vant til å alltid smile til folk jeg dår øyenkontakt med, altså om man går forbi hverandre på gaten, står i kø sammen osv., men det skal man tydeligvis ikke gjøre på utesteder da :P 

Disse to venninnene dine har åpenbart snakket sammen om deg etter den kvelden. Å finne ut hva de snakket om vil være avgjørende for hvordan du skal forholde deg til dette. Men tviler på at det er noe ved deg som du må forandre, sånne ting oppstår ikke plutselig i løpet av en kveld.

Anonymkode: 2ac62...611

Alt var kjempebra og normalt før kvelden :/ morgenen etter skrev jeg i felles chattet vår at det var kjempekoselig å være med dem i går, og at jeg gledet meg veldig til kinoen. (Var kvelden før vi hadde avtalt å dra på kino). Vi pleier alltid å gjøre det etter vi har vært sammen, men denne gangen svarte de bare "ja :) ". Jeg dro hjem før de, og de dro videre på nach etterpå, er vel her de må ha snakket sammen eller noe har skjedd?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det høres merkelig ut, men merkelige ting skjer. Jeg er mer på andre siden av skalaen, er aldri den pene. Såklart er det kjipt å bli oversett, men jeg er vant til det og er ikke så glad i oppmerksomhet heller, så jeg gjør aldri noe mer utav det enn å være litt sur og skuffa på vei hjem. Håper de tar seg sammen og slutter med den oppførselen, men kanskje du skal se deg om etter flere venner? Og kanskje ikke bare jenter som er "nest penest", men også noen mindre pene/nerdete jenter. Jeg har inntrykk av at venninner (i hvert fall som man får etter barndommen) ofte er ganske like i utseende, ikke bare interesser og at i pene-gjengen er det mer drama enn i ikke-så-pene-gjengen.

Anonymkode: 6f421...586

:( Jeg ble litt trist av det du skrev her, jeg syntes ingen mennesker ee stygge, og jeg er helt sikker på at du ikke er det heller. Jeg er egentlig ganske sikker på at du er penere enn du tror, men siden du ikke føler det sånn er det vanskelig for andre å se deg slik? Skjønner jo at det var ubehagelig for de andre jentene, en ting hadde jo vært om der var litt mer fordelt, men de følte seg helt usynlige liksom...  Tror ikke jeg skaffer meg venninner etter utseende, jeg er selv ganske nerdete (syntes vitenskap generelt er kjempespennende, elsker verdensrommet, dinosaurer, hvordan ting fungerer, biologi, ser for dt meste bare på dokumentarer på TV, gjerne om dyr og natur, spiller spill, både konsoll og PC, leser fagbøker osv.) og bryr meg veldig lite om sminke og slike ting (selv om jeg sminker meg osv.), leser aldri blogger og vet ikke hvem noen av de personene som alle går å snakker om er. De to jentene jeg har vært med er jo ikke helt min type jente sånn egentlig, selv om vi har det veldig gøy sammen. Har egentlig aldri skjønt det med at det er så mye drama i jentegjenger, for jeg har aldri kjent meg igjen i det noen gang, før nå da så klart, men det er kanskje fordi jeg alltid bare har hatt noen få gode venninner. Og ikke vært i noen gjeng.

Eeeeeh? Selv jessica alba har venner. 

Anonymkode: 9c73f...d94

Overskriften var selvironisk, og jeg mener så klart ikke at spørsmålet stemmer.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke jeg, kanskje passe på at man ikke er nedlatende om man er veldig pen da? for å få venner?

Anonymkode: b92de...859

Har alltid fått høre at jeg er pen, men syntes ikke jeg er noe helt ekstremt pen akkurat, har et veldig vanlig utseende føler jeg, og går aldri rundt og tenker på hvor pen jeg er... Er aldri nedlatende mot andre. Jeg ble mobbet og utestengt en del på barneskolen, så har slitt en del med dårlig selvtillit og dømmer aldri noen før jeg har blitt kjent med dem.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver : " til om med kjærestene deres sa hvor deilig du var", og at dette kan være vesentlig her?

Vesentlig i forhold til hvordan venninnene mine følte det. Det var de som kom bort til meg, og sa at dette er skikkelig urettferdig, er ikke noe gøy i det hele tatt, du får all oppmerksomheten og alle bare snakker om deg, til og med kjæreste1 og kjæreste2 snakker om hvor deilig du er i kveld. Dette var før den samtalen senere på kvelden, ble sagt mer i sånn tulle lei seg stemme. Personlig tror jeg hun misforsto det med kjærestene, og at de egentlig snakket om at jeg fikk mye oppmerksomhet, ikke at de personlig snakket om meg. 

Dette ble mange siteringer, beklager om jeg glemte å svare på noe. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? Jeg er selv en helt gjennomsnittlig dame, altså midt på treet, men vet at jeg er snill, raus og omgjengelig. Det koster meg ingenting å gi damer som er finere enn meg komplimenter,  noe jeg merke at enkelte av mine venninner har problemer med å gjøre. Du skal være akkurat som du pleier å være, for du virker, som jeg klarer å tolke ut fra teksten, både grei og litt uskyldig. Jeg tror du bare må finne deg nye venner som tåler at du har en utstråling som overskygger deres. Når du blir eldre kommer du til å oppdage at flere rundt deg unner andre mer godt. Forstår at du sitter igjen med en ubehagelig følelse, men det er ikke deg, det er faktisk dem.  Man skal være stor på ting, ikke smålig! 

Anonymkode: 8a145...ab7

Vi er mellom 24-22 år.

Tusen takk for kjempekoselig svar :) Vet ikke helt hvorfor, men jeg følte meg faktisk mye bedre etter å ha lest det. Du høres ut som en veldig fin person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men syntes det blir litt tåpelig av deg å spinat det er normalt å ha en omgangskrets på mer enn et par gode venninner, dette er veldig individuelt. Jeg har alltid hatt få gode venner, og orker ikke å måtte forholde meg til mange forskjellige, fra der jeg er fra har jeg tre veldig gode venninner, og det holder mer enn nok for meg :) 

Jada, vi er alle forskjellige. Tror ikke du forstod poenget mitt.

Jeg har selv få gode venner. Poenget her er at det å treffe en ny god venninne, potensielt bestevenninne, er jo noe som tar litt tid. Det er jo som å treffe en kjæreste - dersom man tenker kvalitet over kvantitet så er det ikke "den første og beste". Nettopp derfor må man være åpen for alt og alle når man først begynner å studere et nytt sted, komme i prat med så mange som mulig, delta på alle studentarrangement osv. Da øker man sjansen for at noen av dem er en "match". 

Jeg sliter selv med å komme i kontakt med nye mennesker, så utfordringen er jeg helt med på. Men jeg har innsett over tid at det er en utfordring som må tas - spesielt da jeg har opplevd scenario som det du har nå, der venninner har falt fra. Man må rett og slett ha flere ben å stå på. 

Uansett, hvis en av disse jentene står litt nærmere deg, ville jeg spurt rett ut. Kanskje invitert hjem på et glass vin (bare dere to) og hvis samtalen får god flyt så kan du spørre rett ut om det var noe problematisk som skjedde den kvelden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i Oslo?

Syntes det er litt morsomt hvordan TS klarer å høres ydmyk ut, selv om hun helt tydelig er veldig pen, og du nesten høres sjalu ut? Du forteller at du er undertøysmodell og derfor helt klart er typen til de fleste, og når du ikke får så mye oppmerksomhet så kan umulig Ts få det? Videre sier du at så pene jenter som deg får mindre oppmerksomhet enn mer åpne normale jenter fordi du er så pen at folk ikke tør å ta kontakt. Altså hevder du deg selv over Ts.

La oss si dere to er like pene da, kanskje du ser veldig løs ut og åpenbart spiller på utseende og at du er pen, mens TS som er like pen er mer uskyldig og ikke ser ned på andre grunnet utseendet osv. Som gutt hadde jeg helt klart valgt å gå bort tip Ts fremfor deg. Så klart går jeg bort til den peneste jenta om hun i tillegg ser ut til å ha andre kvaliteter, og du kan rask se på en person om hun er ydmyk og snill (forholdmateriale) eller om hun trenger masse oppmerksomhet (typisk undertøysmodell).

Utifra det TS skriver, både i startinnlegget og videre, så virker jo hun som drømmedama. Hun har mange spennene interesser, virker veldig snill og omsorgsfull, virker ikke som en person som poster tusen Selfies og undertøysbilder på instagram for oppmerksomhet og trenger godkjennelse vært sekund, og i tillegg har hun utseende. Jeg kan helt klart skjønne hvorfor TS får mer oppmerksomhet på byen enn en såkalt undertøysmodell.

Dette ble kanskje litt off topic, men syntes det blir tåpelig å gå inn i en tråd for å hevde seg selv i skjul av at man skal støtte og later som man forstår personen...

Meg rett over her forresten, var ikke meningen å sende, prøvde å sitere, men det nye systemet til kg er helt rart. 

Anonymkode: 6dc99...63b

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...