Gå til innhold

For tidlig oppvåkning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våkner hver morgen klokken fire, uansett om jeg er våken til klokka 21 eller 01 på kvelden. Hvis jeg en perode legger meg sent, så blir jeg selvfølgelig utslitt av søvnmangel, men sover uansett ikke noe lengere.

Så nå legger jeg meg klokka ni - halv ti, for å få nok søvn rett og slett, men synes dette er kipt. Blir jo så usosial.

Når jeg våkner klokka fire, føler jeg meg uthvilt, klar for en ny dag og full av energi. På kvelden, etter klokka seks er jeg helt utslitt.

Slik som dette har det vært nå i snart ett år, og nå vil gjerne ha tilbake nattesøvnen min 😏

Jeg får rikelig med mosjon og dagslys, er lykkelig og sliter ikke på noen måte psykisk. Jeg grubler skjelden over ting, og har livet på stell.

Er det noen som har en ide om hva dette skyldes, og hva jeg kan gjøre for å få søvnen på rett kjør igjen?

Anonymkode: dba2a...200

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det på samme måte, men jeg føler meg ikke våken og opplagt, men jeg får bare ikke til å sove lenger. Blir liggende og vri meg til jeg enten står opp eller sovner igjen, selvfølgelig rett før jeg skal stå opp.

Har ingen gode råd, men savner årene hvor jeg kunne sove til langt på dag når jeg hadde fri. Nå er jeg så trøtt på kveldene og holder meg våken til 11 på trass. 

Anonymkode: 627d4...943

AnonymBruker
Skrevet

Sovetabletter eller allergitabletter? Jeg tar allergitablett hvis jeg går fra senvakt til tidligvakt. Da sovner jeg fort og sover natta gjennom fordi bivirkningen er trøtthet :P 

Anonymkode: fc182...790

• Liker 1
Gjest MissMa
Skrevet

Kan også bare være at du er et menneske som bare er en morgenperson :) Ellers kan evt medisiner gjøre at man får dårligere søvn, stress- selv om det virker som det ikke var noe som plaget deg. 

Er slik selv, men jeg har dog også problemer med søvn ellers. Prøver å tenke litt at det kan være positivt- da jeg er ganske produktiv om dagen, og sjelden like trøtt som mine studiekamerater på forelesninger eller i praksis :)

AnonymBruker
Skrevet

Du venner jo kroppen til det når du står opp. Du må nesten bare legge deg til å sove igjen, selv om du er våken, om du har lyst å endre døgnrytmen

Anonymkode: cacc6...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...