Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har pusset tenen men det funker ikke etter ei stund. Noen som har noen tips for å dempe sulten?

Har spist min kvote og kan ikke spise mer, da legger jeg på meg, men jeg er så sulten, så sulten .......

Sliter med at jeg er så sulten hele tiden . Jeg er kun lykkelig når jeg kan skeie ut en dag og spise det jeg vil uten å veie opp og være forsiktig

Anonymkode: 37ca4...0b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis bedre sammensatt mat, spis litt mer, og ellers vent tålmodig på at magen din venner seg til mindre mat. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har pusset tenen men det funker ikke etter ei stund. Noen som har noen tips for å dempe sulten?

Har spist min kvote og kan ikke spise mer, da legger jeg på meg, men jeg er så sulten, så sulten .......

Sliter med at jeg er så sulten hele tiden . Jeg er kun lykkelig når jeg kan skeie ut en dag og spise det jeg vil uten å veie opp og være forsiktig

hva har du spist da siden du er så utrolig sulten allerede. Det blir en lang natt vil jeg tro. 

Forsøk å spis mat som gjør deg mett lenger. 

Skrevet (endret)

Men hvorfor kan du ikke spise da, om du er sulten? Sult er kroppens metode å si ifra at den behøver næring.

Endret av Bond
  • Liker 4
Skrevet

Drikke masse vann eller noe uten kalorier. Tygge tyggis. 

Sørge for å spise mat som holder deg mett lenger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pass på at du ikke spiser FOR lite, for da sprekker man bare og så er man tilbake til start. Man er sjeldent sterkere enn instinktene sine, og det er jo å spise når en er sulten. Spis mat som holder deg mett lengre, mao. mat som frigjør energi langsomt. :) Havregrøt er genialt! Eller kjøleskapsgrøt.

Anonymkode: ad7ee...f50

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går du på medisiner, eller en diett? Husk at alt som har virkning har bivirkning. 

Endret av Bond
Skrevet

Du har jo ikke spist en dritt. Såklart er du sulten. Spis mat. 

• Liker 7
Gjest Egiett
Skrevet

Selvfølgelig er du sulten, det der er jo altfor lite mat! Du må spise mer, kroppen din trenger mer næring en det der. Rapporterer tråden din, da det høres ut som du har et usunt forhold til mat.

Skrevet (endret)

Dette høres ut som alt for lite mat. Hadde jeg spist slik hadde jeg også blitt sulten. Spis nok av sunn og næringsrik mat. Proteiner, fett og fiberrikmat er det som metter aller best. 

Kyllingfilet og grønnsaker gir ikke så mye energi og vil ikke holde deg mett så lenge. Kyllingfilet inneholder for det meste proteiner, og i grønnsaker er det som oftest nokså lite av både karbohydrater, fett og proteiner. Spis gjerne kyllingfilet og grønnsaker, men ikke bare det. Tilsett mer av sunne råvarer som du føler gjør deg mett - for noen vil det være å spise mer fett (f.eks. avocado eller rømme), for noen vil det være å tilsette mer karbohydrater i form av f.eks. bønner, linser, søtpotet eller fullkornspasta.

Ikke vær redd for å spise - mat er kjempeviktig. Det er flott å kutte ut raske karbohydrater og fokusere på å spise mer grønnsaker og bær, men spis for all del nok mat.  

Endret av Bond
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, kisskissbangbang skrev:

Spis bedre sammensatt mat, spis litt mer, og ellers vent tålmodig på at magen din venner seg til mindre mat. 

Hva er sammensatt mat?

Ellers skjønte jeg ikke denne: spis litt mer....vent til at magen venner seg til mindre mat? Den var selvmotsigende.

Anonymkode: 0e775...785

Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sammensatt mat?

Ellers skjønte jeg ikke denne: spis litt mer....vent til at magen venner seg til mindre mat? Den var selvmotsigende.

Anonymkode: 0e775...785

Nei.

Spis nok, men før du ramsa opp matinntaket ditt gikk jeg ut i fra at du var overvektig og ønska deg ned i vekt. 

Dersom du var overvektig var magen din sannsynligvis vant til ganske mye mat. Derfor sa jeg "Spis mindre enn før, men mer enn nå, og spis riktig mat.". Da ville du fortsatt vært litt sulten, men ikke like sulten som nå. 

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet

Og fyll opp med te! Du kan prøve å drikke 6 kopper grønn te om dagen. Det skal visst være sunt pga antioksidanter, og fyller opp en del!

AnonymBruker
Skrevet

Spis et knekkebrød uten noe på. Det er ca 50 kalorier. Eller en gulrot, en bit kålrot eller noe sånt. Du kommer ikke til å få sove i natt når du er så sulten.

Anonymkode: 5f982...017

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Etter å ha lest denne tråden ble jeg så sulten, så nå blir det litt nattmat på meg. Ta deg en skive du og TS :) Du spiser for lite. 

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Dette var like "mye" mat som frokosten min....

Hva er greien med alle sultekurene før sommeren??? Dere får ikke en flott, stram og digg kropp på 2 mnd ved å sulte får dere. Det får man ved varig livsstilsendring, godt kosthold og jevn trening gjennom hele året.

Endret av Runforit
Skrevet (endret)

Tråden ryddet for personangrep og avsporing. 

Tråden er også ryddet for innlegg som bryter med forumets retningslinjer da de beskriver et for lavt matinntak. Les retningslinjene her.

Da utgangspunktet for hele tråden handler om å vedlikeholde et for lavt matinntak, stenges tråden, da dette ikke er noe man bør diskutere her på Kvinneguiden. Anebfaler å ta kontakt med en ernæringsfysiolog for å sette sammen en kostholdsplan.  

Bond, forumansvarlig

Endret av Bond
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...