AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #1 Del Skrevet 6. april 2016 Jeg har et søsken som sliter noe enormt med mindreverdighetskomplekser, takler aldri at noe har noe hn ikke har, og skaffer seg det andre har. Søskenet er svært overvektig, jeg tror det ligger noe der. Dårlig selvbilde etc. Men jeg irriterer meg grønn og klarer ikke å ignorere det, det er så tydelig hva det er som foregår. Dette er også en person som ikke klarer å føre en ordentlig samtale, det blir alltid ledet inn på hvor stygg den og den personen er, hvor teit den og den er, og det starter ofte med "har du sett *sett inn navn* på Facebook?" etterfulgt at noe svært negativt. Det blir panikk og krise hvis noen får seg en ny bil, eller et hus, eller en hund, eller en flott jobb. Da må søskenet ha det samme selv, takler ikke at andre "er bedre" eller har noe som h.n ikke har selv. Det store problemet er jo åpenbart at jeg irriterer meg over det, jeg synes det helt ærlig er kvalmende selvom jeg vet at det er en psykisk lidelse bak. Jeg blir bare så irritert, hvordan kan jeg bare glemme det? Tenke stakkars, og så går jeg videre... Det er så ille at hvis jeg f.eks får meg en ny bil da, som jeg tok som eksempel, så vet jeg 100% sikkert at vedkommende kommer til å skaffe seg en enda nyere bil, om det så må tas opp lån. Det er liksom en konkurranse!? Og jeg synes det er uhyggelig, det behovet for å føle (eller innbille seg...) at man er "over" andre på en eller annen måte. Relasjonen blir ødelagt, vi som hadde det så fint i barndommen.. Anonymkode: 26ea8...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #2 Del Skrevet 6. april 2016 Kutte kontakten? Har vedkommende alltid vært overvektig? Og når begynte "jeg er bedre" tendensen? Tror du må bare distansere deg. Det er ikke all familie det er verdt å bruke tid på. Selv har jeg kuttet kontakt med en bror og noen andre slektninger. Gidder ikke bry meg mere. Anonymkode: 0ee47...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #3 Del Skrevet 6. april 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kutte kontakten? Har vedkommende alltid vært overvektig? Og når begynte "jeg er bedre" tendensen? Tror du må bare distansere deg. Det er ikke all familie det er verdt å bruke tid på. Selv har jeg kuttet kontakt med en bror og noen andre slektninger. Gidder ikke bry meg mere. Anonymkode: 0ee47...911 Kan ikke kutte kontakten, det er jo komplisert som så mye annet familierelatert. Nei, har ikke alltid vært overvektig, vanskelig å si når det startet, men kanskje i 15-17-års alderen. Har kjæreste etc, jeg skjønner ikke hvor den dårlige innflytelsen kommer fra. Mine egne foreldre er riktignok dømmende mot andre, men de har aldri vært slik at de må ha det andre har. Kan ikke ta det opp heller, må bare jobbe med meg selv på en eller annen måte for å ignorere det. Men vet ikke helt hvordan. Anonymkode: 26ea8...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå