Gå til innhold

hvordan å takle bedre å bli avvist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir dessverre relativt ofte avvist av kvinner, som jeg har datet noen ganger. Kommer ofte så langt at det blir seksuell kontakt, men sjeldent lenger. Blir oftest ikke direkte avvist, men merker at de bare er halvveis interessert og på leting etter noe "bedre".

Jeg føler for tiden at jeg ikke er bra  nok for noen der ute og det tærer på livskvaliteten litt. Får en haug av negative tanker om meg selv, som, "kanskje jeg hadde for liten penis?" "Kanskje det er noe "rart" med utseende mitt?" "Kanskje jeg ikke fremstår som intelligent nok?" osv osv. Så vidt jeg vet, så ser jeg ganske så normal ut og er litt veltrent, siden jeg trener en del. Så er ikke så mye mer å "hente" på det området.

Men hvordan skal man komme seg vekk fra disse negative tankene om seg selv og takle å bli avvist bedre? Er det i det hele tatt mulig, når man blir avvist nesten hver eneste gang? 

Anonymkode: ce1d2...c1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et tips kan være å se på "konkurransen". Du kommer lengre og lykkes bedre enn mange menn, også dårligere enn andre. Det høres ut som om du ligger sånn midt på treet.

Mange menn er ikke engang i nærheten av å kjenne lukten av en kvinne. Tenk hvor kjipt de har det.

Det er ikke så kjipt nå?

Anonymkode: db9e3...620

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler deg å jobbe med selvbildet ditt. Har du alltid følt det sånn? Ble du sett som barn, eller har du hele tiden følt at du aldri er god nok? Hvis siste er tilfelle, sitter det dypt i deg, og dette må du jobbe med. Tenke at du er verdifull uansett hvem som evt skulle avvise deg. Kanskje du også skulle bli mer kritisk til hvem du involverer deg i, for det henger ofte sammen. Ha egne personlige grenser. Ikke vær intim med noen før du vet mer hvor du står. Vern om deg selv.

Du skal vite at du er god nok uansett hva andre tenker, mener osv. Aldri sammenligne deg med andre. Skriv ned ting du er takknemlig over i ei bok, hver kveld. Før gjerne dagbok. Ikke vær redd for vonde følelser, skriv dem ned, de er en del av deg, oss alle! Men når du aksepterer de blir de mindre farlige, om du vil. Skriv også kanskje evt nye mål som du kan mestre, men alltid vit innerst inne at du er god nok. Aldri tenk på samfunnets måte å validere noe på, da du er verdifull uansett utdannels evt mangel på utdannelse, jobb, bolig , sivilstatus, utseende osv. 

Bli mer kjent med deg selv. Så blir du mer bevisst på hvorfor du reagerer som du gjør og kanskje du etterhvert ikke blir så nærtagende. Skap deg en indre stamme ( som i et tre ), der du trives i eget selskap og der du skal beskytte deg mot andre som evt kan være avvisende, kjipe etc. Det skal ikke nå din stamme, da den ( du ) vet at ingen skal rokke ved din tro på deg selv, ditt egenverd. Utvid horisonten din.Bli kjent med nye folk som ser verdien i deg. Og husk : når du ser verdien i deg selv, vil andre også se det, nettopp DERFOR er det så viktig å begynne med seg selv!

Anonymkode: 73132...223

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

P.S : Hvis dette sitter dypt i deg, kan det være en idé å snakke med noen ( psykolog, terapeut ). Det kan åpne opp, få deg til å bli mer bevisst, få deg til å se egne mønster på avstand, som du videre kan jobbe med. Men som jeg nevnte lenger opp, tror "hovedproblemet" er selvbildet, og det må du jobbe med. Det kan du også evt jobbe med sammen med en psykolog.

Anonymkode: 73132...223

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og opprettet en lignende tråd for litt siden. Fikk beskjed om å ikke spre beina før jeg var i et forpliktende forhold :P

Uansett, det er nok ikke noe galt med deg (eller penisen din), det er bare sånn at det er en gruppe veldig attraktive menn og kvinner som oftest trekker det lengste strået. Jeg er selv en midt-på-treet dame, så har ikke problemer med å få meg en date, problemet er at mannen alltid ender opp med å finne noe bedre på et eller annet tidspunkt i datingsprossesen.

Anonymkode: 683cd...2b1

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 6.4.2016 den 21.25):

Jeg er kvinne og opprettet en lignende tråd for litt siden. Fikk beskjed om å ikke spre beina før jeg var i et forpliktende forhold :P

Hahahahah. Det er litt snodig at dersom en kvinne har det problemet - dumpet rett etter sex - så får hun dette rådet. Men dersom en mann har det problemet - dumpet rett etter sex - så får han tips om å oppsøke psykolog og denslags.

Hva med å angripe problemet på lik måte for begge kjønn; Dersom man ønsker seg bare sex, fint, sett i gang og pul. Det er ikke noe galt i å ha sex, og dette kan selvfølgelig lede til mer enn sex, men man har virkelig ingen garanti! Dessuten risikerer man å ende opp med et dårlig kroppsbilde når man blir avvist rett etterpå. Dersom man ønsker seg mer enn sex, men ofte blir avvist etter sex, så forsøk å holde igjen litt. Mennesker som må vente og jobbe for å oppnå det de vil, hekter lettere enn mennesker som får det rett i fanget. Dette er en enkel psykologisk mekanisme, det er bare å se på hvor attraktivt man opplever sjeldne saker, og hvor lite man ønsker seg de tingene som mennesker kaster etter en. Det er ingen grunn til å tro at det er noe feil på dem som blir avvist etter sex, annet enn at de muligens ikke er gode nok til å sette pris på seg selv.

Det å sette pris på seg selv er eneste veien til å få andre til å se på en som verdifull. Det å sette pris på seg selv betyr at man gjør de tingene man har lyst til selv, ikke de tingene man tror andre vil at man skal. Det å sette pris på seg selv betyr å zoome ut fra bagateller som kroppslige ting og tilkortkommenhet. Det å få mennesker til å føle seg sett, det å få mennesker til å gape av latter eller smile hele dagen...man finner ikke en eneste kroppslig skavank som overgår den følelsen der!

Endret av a l'orange
  • Liker 4
Skrevet

Avvist og avvist...

Helt ærlig, Jeg var ute for noe liknende for et års tid siden. Vi møttes, møttes igjen og hadde sex, osv. (For ordens skyld: hun var strålende fornøyd med sexen) - men sånn litt utpå kom det fra at hun på tross av alle mine gode egenskaper og bla bla bla. Ikke annet enn å ta til etteretning. Jeg trøstet meg med at jeg i det minste kom et stykke på veg - og at hun begynte å skjelve i knærne fordi at et forhold begynte å fortone seg som en de facto mulighet. Jeg fikk hint om en del bagasje.

La oss se på det her: Du blir ikke bedt om å reise og ryke på første date. Noe har du, som får kvinnene til sengs med deg. Vil du påstå du bli avvist? Du kommer ikke helt i mål, vil jeg si. Det er frustrerende, men ikke håpløst. Ikke godt å si om det er noe relasjonsangst på disse kvinnene dine også.

Man sier gjerne til kvinner at de ikke skal spre beina med en gang. For menn kan det gjerne være en ide (erfarer jeg) å holde forhold litt tilbake. Vise at en ikke er redd for det, men gjerne ikke stresse forholdskortet.

Siste moment: du sier det virker som de er på jakt etter noe bedre. Den triste sannhet er at kvinner er alltid det. På jakt etter noe bedre. Uansett hvem du er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er kjemien med disse damene? Hvis du er 100 % ærlig.

Jeg har datet mange menn, hatt sex med noen av dem, og brukt litt for mye tid på mange. De er kjekke, hyggelige, interessante, men kjemien mangler! Jeg har gitt det noen uker, men innser at det er dødsfødt. Absolutt ingenting galt med dem, men det blir aldri noe særlig mer enn "helt greit".

Hvis du er tøff nok er det jo lov å spørre hvorfor når damene ikke vil ses mer, men du får neppe så mye vettugt til svar. 

Anonymkode: c9228...66d

Skrevet
2 timer siden, draug 75 skrev:

Siste moment: du sier det virker som de er på jakt etter noe bedre. Den triste sannhet er at kvinner er alltid det. På jakt etter noe bedre. Uansett hvem du er.

Du har mange gode innspill men her gikk det litt i ball for meg :P kvinner som i alle? OG det skjer selvsagt ikke med menn osv osv? 

Pft! 

Men sånn ellers er jeg enig i at å ikke sexe før det er gått et stykke tid, man er litt kjent med bagasjen osv er "smart move" samtidig som man godt kan "nafse og småbite" litt i starten uten å gå hele veien for å skape "spenning og tenning" mens ting utvikler seg litt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må vel egentlig endre tankesett litt, samt gjerne finne ut om grunnen til at damene ikke vil noe mer med deg er noe du kan gjøre noe med. 

I bunn og grunn har kvinnene større makt enn menn når det kommer til sex og forhold. De har generelt et større "tilbud" av det motsatte kjønn noe som resulterer i to ting.

1. Kvinner kan tillate seg å være mer kresne

2. Kvinner trenger i mindre grad å endre egen adferd for å finne seg en mann. 

Så lenge man lever i et samfunn hvor kjønnsdynamikken er i favør av kvinner er det menn som må endre adferd for at de skal få bedre resultater. Derfor burde du være litt oppmerksom på ting som om du skaper riktig kjemi osv. 

Anonymkode: 09c4d...72c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må vel egentlig endre tankesett litt, samt gjerne finne ut om grunnen til at damene ikke vil noe mer med deg er noe du kan gjøre noe med. 

I bunn og grunn har kvinnene større makt enn menn når det kommer til sex og forhold. De har generelt et større "tilbud" av det motsatte kjønn noe som resulterer i to ting.

1. Kvinner kan tillate seg å være mer kresne

2. Kvinner trenger i mindre grad å endre egen adferd for å finne seg en mann. 

Så lenge man lever i et samfunn hvor kjønnsdynamikken er i favør av kvinner er det menn som må endre adferd for at de skal få bedre resultater. Derfor burde du være litt oppmerksom på ting som om du skaper riktig kjemi osv. 

Anonymkode: 09c4d...72c

7 timer siden, draug 75 skrev:

Avvist og avvist...

Helt ærlig, Jeg var ute for noe liknende for et års tid siden. Vi møttes, møttes igjen og hadde sex, osv. (For ordens skyld: hun var strålende fornøyd med sexen) - men sånn litt utpå kom det fra at hun på tross av alle mine gode egenskaper og bla bla bla. Ikke annet enn å ta til etteretning. Jeg trøstet meg med at jeg i det minste kom et stykke på veg - og at hun begynte å skjelve i knærne fordi at et forhold begynte å fortone seg som en de facto mulighet. Jeg fikk hint om en del bagasje.

La oss se på det her: Du blir ikke bedt om å reise og ryke på første date. Noe har du, som får kvinnene til sengs med deg. Vil du påstå du bli avvist? Du kommer ikke helt i mål, vil jeg si. Det er frustrerende, men ikke håpløst. Ikke godt å si om det er noe relasjonsangst på disse kvinnene dine også.

Man sier gjerne til kvinner at de ikke skal spre beina med en gang. For menn kan det gjerne være en ide (erfarer jeg) å holde forhold litt tilbake. Vise at en ikke er redd for det, men gjerne ikke stresse forholdskortet.

ja, det jeg også føler, at de alltid er på jakt etter noe bedre.

Nesten alltid slik at jeg må "mase" meg til ny date....eller er det bare slik at mange kvinner forventer at vi menn skal ta kontakt først, selv etter att man har vært intime og hatt sex?

Skrevet
15 timer siden, Carrot skrev:

Du har mange gode innspill men her gikk det litt i ball for meg :P kvinner som i alle? OG det skjer selvsagt ikke med menn osv osv? 

Som i alle. Det heter ambisjoner og ligger et eller annet sted i et lag av bevisstheten. Og det gjelder menn også.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja, det jeg også føler, at de alltid er på jakt etter noe bedre.

Nesten alltid slik at jeg må "mase" meg til ny date....eller er det bare slik at mange kvinner forventer at vi menn skal ta kontakt først, selv etter att man har vært intime og hatt sex?

Da må du overbevise de om at det for dem ikke finnes noe bedre.

Det er nok du som må holde koken gående ja, kontakten først også etter sex, men masing om ny date?!?

Ikke glem nå, jeg vet ikke hvor gammel du er, men på grunn av tiltrekningskraften en del usunne typer har, er det en god del kvinner som har temmelig uggale erfaringer med menn. De utvikler regelrett relasjonsangst...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en del kvinner, klok av skade, som nøler med å nærme seg et forhold. Jo mer følelser involvert, jo verre er det hvis det går galt. Man kan jo si at folk burde satse og gi det en sjanse, men det er vel en slags sperre som det tar tid å gjøre noe med. I og med at du har vært intime med dem, så har du jo noe som de vil ha. Du sier at du ikke blir direkte avvist, men at de bare virker halvveis interessert. Det er jo en mulighet for at de nøler fordi de ikke føler seg helt trygge på hva du ønsker. Jeg vet ikke hvor godt du kommuniserer hva du ønsker? Flørter du videre eller blir du også mer passiv slik at de kanskje sitter igjen med de samme tankene som deg, at du ikke er like interessert som før? 

Anonymkode: d77a3...85e

Skrevet
1 time siden, draug 75 skrev:

Som i alle. Det heter ambisjoner og ligger et eller annet sted i et lag av bevisstheten. Og det gjelder menn også.

Da må du overbevise de om at det for dem ikke finnes noe bedre.

Det er nok du som må holde koken gående ja, kontakten først også etter sex, men masing om ny date?!?

Ikke glem nå, jeg vet ikke hvor gammel du er, men på grunn av tiltrekningskraften en del usunne typer har, er det en god del kvinner som har temmelig uggale erfaringer med menn. De utvikler regelrett relasjonsangst...

Ambisjoner? Reasjonsangst? Seriøst?

Å ha ambisoner har overhode ikke noe med kjemi og tiltrekning å gjøre, og det viser seg i allefall særdeles sjelden i datefasen slik TS beskriver det vil jeg mene.. Og Relasjonsangst? Stiller du diagnoser? For meg mister det noe troverdighet med slike svar.

Greia er TS at du kun får svar ved å spørre den du dater ;) hva ønsker hun? Ikke sånn med første "hei jeg er Per, hva ønsker du?" men litt sånn ut i samtalene.. Vis interesse for henne som person, lytt til det hun sier, les litt kroppsspråk, mellom linjene og ikke bare fokuser på kjemi og sex.. Og ikke minst - at noen velger deg bort er ikke alltid pga deg, prøv å "move on" - ikke la det henge ved deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...