Jegundres Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 (endret) Hei. Jeg er ei jente som er i slutten av 20-årene og alltid har hatt et veldig oppmerksomhetsbehov fra gutter. Tenkt det før, men nå har jeg virkelig innsett det. (Ikke snakk om sex og sånn oppmerksomhet altså). Jeg takler ekstremt dårlig å bli avvist og faller i grus og får angstanfall om jeg blir det ..og er høy på livet ved oppmerksomhet fra noen jeg synes er ålreit. Jeg har nå bestemt meg for å slette alle datingapper og ikke søke noe som helst av den type oppmerksomhet for å avvenne meg med dette og få bedre selvfølelse rett og slett. Jeg trenger derfor tips for å få bra selvbilde/selvtillit og hva dere som trives som single synes er deilig med det. Endret 6. april 2016 av Jegundres 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Dyrk en eller anne hobby. Språk, idrett iosv. Bli flink i noe. Anonymkode: 516a8...ccb 1
Jegundres Skrevet 6. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2016 Ja, men har en fin jobb og tar master ved siden av. Har hobby.. Og venner.. Men allikevel blir det sånn!
Knirke Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Du har sikkert hørt på de som sier at "kjærligheten kommer når du minst venter det" Den gjør ikke det. 5
Jegundres Skrevet 6. april 2016 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2016 5 minutter siden, Knirke skrev: Du har sikkert hørt på de som sier at "kjærligheten kommer når du minst venter det" Den gjør ikke det. Hehe..nei det kan nok hende:) men poenget mitt nå er å bli klar for å møte noen! 1
Knirke Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 Et øyeblikk siden, Jegundres skrev: Hehe..nei det kan nok hende:) men poenget mitt nå er å bli klar for å møte noen! Hvis du finner det ut, si ifra Jeg er evig singel (30+), og jeg har flere ganger fått det brilliante rådet om at jeg må lære å trives med meg selv før jeg kan møte noen. Høres kanskje ut som et godt råd, og det er jo godt ment, men det er likevel bare piss! Jeg kjenner jo meg selv ut og inn, og jeg tusler rundt alene i mitt eget selskap fordi jeg ikke har noen alternativer. Det betyr jo ikke at jeg er misfornøyd med meg selv, bare fordi jeg har et ønske om en partner. Jeg tror og mener kjærlighet kun handler om flaks: Møte noen man er gjensidig tiltrukket av, på riktig tidspunkt. Den eneste måten å øke oddsene sine på er å møte flere mennesker, og det betyr enten at man må gå mer ut på byen, eller man må bruke internett. Drit i de der "finne seg sjæl"- greiene... Mest sannsynlig finner du bare ut at du ikke blir noe mer attraktiv på markedet av å sitte hjemme og tenne telys 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 17 minutter siden, Knirke skrev: Hvis du finner det ut, si ifra Jeg er evig singel (30+), og jeg har flere ganger fått det brilliante rådet om at jeg må lære å trives med meg selv før jeg kan møte noen. Høres kanskje ut som et godt råd, og det er jo godt ment, men det er likevel bare piss! Jeg kjenner jo meg selv ut og inn, og jeg tusler rundt alene i mitt eget selskap fordi jeg ikke har noen alternativer. Det betyr jo ikke at jeg er misfornøyd med meg selv, bare fordi jeg har et ønske om en partner. Jeg tror og mener kjærlighet kun handler om flaks: Møte noen man er gjensidig tiltrukket av, på riktig tidspunkt. Den eneste måten å øke oddsene sine på er å møte flere mennesker, og det betyr enten at man må gå mer ut på byen, eller man må bruke internett. Drit i de der "finne seg sjæl"- greiene... Mest sannsynlig finner du bare ut at du ikke blir noe mer attraktiv på markedet av å sitte hjemme og tenne telys Det handler vel mer om at TS trenger å bruke litt tid på å bli litt tryggere på seg selv og ikke ta det så personlig og tungt når hun blir avvist. Anonymkode: 6720c...57f 1
Jegundres Skrevet 6. april 2016 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler vel mer om at TS trenger å bruke litt tid på å bli litt tryggere på seg selv og ikke ta det så personlig og tungt når hun blir avvist. Anonymkode: 6720c...57f Ja det stemmer 😊 Og ikke tolke alt som avvisning.. Kjærligheten tror jeg finnes der ute og er positiv til det!
Sialove Skrevet 6. april 2016 #9 Skrevet 6. april 2016 3 timer siden, Jegundres skrev: Ja, men har en fin jobb og tar master ved siden av. Har hobby.. Og venner.. Men allikevel blir det sånn! Da blir det sånn da
Baron La Croix Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 5 timer siden, Jegundres skrev: Hei. Jeg er ei jente som er i slutten av 20-årene og alltid har hatt et veldig oppmerksomhetsbehov fra gutter. Tenkt det før, men nå har jeg virkelig innsett det. (Ikke snakk om sex og sånn oppmerksomhet altså). Jeg takler ekstremt dårlig å bli avvist og faller i grus og får angstanfall om jeg blir det ..og er høy på livet ved oppmerksomhet fra noen jeg synes er ålreit. Jeg har nå bestemt meg for å slette alle datingapper og ikke søke noe som helst av den type oppmerksomhet for å avvenne meg med dette og få bedre selvfølelse rett og slett. Jeg trenger derfor tips for å få bra selvbilde/selvtillit og hva dere som trives som single synes er deilig med det. Man må alltid starte med seg selv. Det er bra du ihvertfall har skjønt det. Det kan bli hardt, det kan bli vanskelig. Men kommer du over den kneiken er du på rett vei og en ny sti vil åpne seg. Begynn med trening, jobb med deg selv dag etter dag, ta en om gangen. Ellers er det vell viktig å holde seg opptatt og ikke la en små flørt eller behovet vippe deg av pinnen. Vær sterk og målbevisst så klarer du dette helt fint^^. 1
Teethgrinding Skrevet 7. april 2016 #11 Skrevet 7. april 2016 Det er en skummel sti å tråkke på å være avhengig av oppmerksomhet fra beilere. Det gjør det vrient å slå seg til ro. Det er alltid et nytt kompliment eller langt blikk rundt hjørnet. Jeg syns det er bra at du har innsett at det kan bli for mye. Når det gjelder å finne kjærlighet tror jeg man må tenke minst mulig forelskelse og mest mulig personlig connection. Hvem kommer du over ens med? Hva vil du ha, ha ser du etter i et forhold? Start der, også blir man ordentlig kjent med mennesket bak sceneteppet. 1
Jegundres Skrevet 7. april 2016 Forfatter #12 Skrevet 7. april 2016 7 timer siden, Baron La Croix skrev: Man må alltid starte med seg selv. Det er bra du ihvertfall har skjønt det. Det kan bli hardt, det kan bli vanskelig. Men kommer du over den kneiken er du på rett vei og en ny sti vil åpne seg. Begynn med trening, jobb med deg selv dag etter dag, ta en om gangen. Ellers er det vell viktig å holde seg opptatt og ikke la en små flørt eller behovet vippe deg av pinnen. Vær sterk og målbevisst så klarer du dette helt fint^^. Takk ja er helt sikker på at jeg klarer det jeg også! Og tenkte at det å lufte her var lurt for å litt innspill trening er jeg i gang med og har jo egentlig mer enn nok å drive med! Må nevnes at jeg har kjærlighetssorg nå også, og det gjør ting litt verre 4 timer siden, Arcturus skrev: Det er en skummel sti å tråkke på å være avhengig av oppmerksomhet fra beilere. Det gjør det vrient å slå seg til ro. Det er alltid et nytt kompliment eller langt blikk rundt hjørnet. Jeg syns det er bra at du har innsett at det kan bli for mye. Når det gjelder å finne kjærlighet tror jeg man må tenke minst mulig forelskelse og mest mulig personlig connection. Hvem kommer du over ens med? Hva vil du ha, ha ser du etter i et forhold? Start der, også blir man ordentlig kjent med mennesket bak sceneteppet. Ja, det er det jeg har behov for! Veldig klisje, men trenger å finne ut hvem jeg selv er uten oppmerksomheten.. Jeg er stolt av meg selv på så mange måter, men det hjelper liksom så lite om jeg ikke har noen som validerer det! Synes jo det er helt sykt selv, men ikke klart å gjøre noe med det og havner i samme mønster som alltid! Vært sånn siden jeg var 14 år i hvertfall! Ja det er vanskelig å engasjere seg i et forhold også, for med en gang ting har "roet seg" så blir det kjedelig og jeg kan begynne å se meg rundt! Det er jo ikke sånn jeg vil leve livet mitt
Knirke Skrevet 7. april 2016 #13 Skrevet 7. april 2016 13 timer siden, Jegundres skrev: Ja det stemmer 😊 Og ikke tolke alt som avvisning.. Kjærligheten tror jeg finnes der ute og er positiv til det! Det hjelper ihvertfall ikke å prøve å skjerme seg selv fra avvisninger ved å slutte å treffe menn.. Man må heller ta tyren ved hornene og lære seg å takle dem når de kommer. Du kan jo også trene på å sile ut den oppmerksomheten som er genuin, fremfor den som visse menn masseproduserer og teppebomber alle jenter med. 2
Jegundres Skrevet 7. april 2016 Forfatter #14 Skrevet 7. april 2016 1 time siden, Knirke skrev: Det hjelper ihvertfall ikke å prøve å skjerme seg selv fra avvisninger ved å slutte å treffe menn.. Man må heller ta tyren ved hornene og lære seg å takle dem når de kommer. Du kan jo også trene på å sile ut den oppmerksomheten som er genuin, fremfor den som visse menn masseproduserer og teppebomber alle jenter med. Joda, men de siler jeg jo ut! Har prøvd den taktikken og wr på ingen måte desperat .. Men blir fort avhengig om det er noen jeg synes om, og det blir altoppslukende! Jeg tenker det har mye med selvtillit å gjøre, for tankene jeg får om meg selv er ikke snille!
MarkusHoAr Skrevet 7. april 2016 #15 Skrevet 7. april 2016 Det å ta mindre kontakt med gutter gjør ikke at du får bedre selvtillit/selvbilde, det gjør gjerne at den blir verre. Ta mer kontakt, bli mer avvist, det er sånn du lærer, og når du lærer får du bedre selvtillit. Selvtillit er jo hvor kompitabel du føler deg. Det virker også som om du tenker veldig mye. Prøv å unngå å tenke så mye på fortid og fremtid, og heller fokuser på det som skjer akkurat nå, da vil du takle avvisninger bedre og få bedre livskvalitet generelt. 1
Knirke Skrevet 7. april 2016 #16 Skrevet 7. april 2016 4 timer siden, Jegundres skrev: Joda, men de siler jeg jo ut! Har prøvd den taktikken og wr på ingen måte desperat .. Men blir fort avhengig om det er noen jeg synes om, og det blir altoppslukende! Jeg tenker det har mye med selvtillit å gjøre, for tankene jeg får om meg selv er ikke snille! Hmmm... Det du sier er at du får masse oppmerksomhet. Og det får deg til å få.. dårlig selvtillit? Hva er disse fæle tankene du får om deg selv? Er det en slags skyldfølelse?
Jegundres Skrevet 7. april 2016 Forfatter #17 Skrevet 7. april 2016 2 timer siden, Knirke skrev: Hmmm... Det du sier er at du får masse oppmerksomhet. Og det får deg til å få.. dårlig selvtillit? Hva er disse fæle tankene du får om deg selv? Er det en slags skyldfølelse? Har ikke problemer med oppmerksomhet fra menn nei! Men er ikke der selvtilliten ligger.. Jeg har jo ikke sagt noe om utseende i det hele tatt! Er snakk om personlighet min og følelsen av at jeg ikke er bra nok..og ved å bli avvist i en datingsituasjon får jeg det "bekreftet".
Jegundres Skrevet 8. april 2016 Forfatter #18 Skrevet 8. april 2016 Det jeg håpte på var om noen andre har noen tips på hvordan klare å "bekrefte" seg selv som god og spennende nok uten at en mann gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå