Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så utrolig snørrete når jeg er ute og jogger. Noen andre som blir det, og hvordan løser dere det? 

Anonymkode: b54b7...853

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snyter meg.

Anonymkode: 42097...23f

• Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snyter meg.

Anonymkode: 42097...23f

:fnise:

Skrevet

Jeg har sett menn snyte seg i veikanten mens de jogger. Jeg nærmest kaster opp bare av å se antydning til noen som gjør slikt, så vær så snill; ta med litt papir eller ei pakke kleenex! 

Jeg bruker i hvert fall det om jeg skulle bli snufsete på tur.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så utrolig snørrete når jeg er ute og jogger. Noen andre som blir det, og hvordan løser dere det? 

Hele året eller bare nå i pollensesongen? 

Anonymkode: 4fffd...6bc

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, lunamuna skrev:

Jeg har sett menn snyte seg i veikanten mens de jogger. Jeg nærmest kaster opp bare av å se antydning til noen som gjør slikt, så vær så snill; ta med litt papir eller ei pakke kleenex! 

Jeg bruker i hvert fall det om jeg skulle bli snufsete på tur.

Jeg har gjort det et par ganger i nødstilfelle, men synes det er så ekkelt, så vil helst ikke gjøre det. 

Kunne jo kanskje tatt med, men vil jo helst ikke jogge rundt med lommer fulle av snytepapir da.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir det også når jeg bare går turer med hunden min. Renner av nesen. Hvorfor er det slik? Det er ikke sånn på sommeren..

Anonymkode: de7d4...faa

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir det også når jeg bare går turer med hunden min. Renner av nesen. Hvorfor er det slik? Det er ikke sånn på sommeren..

Anonymkode: de7d4...faa

Det er nok kulden som påvirker det på en eller annen måte. 

Gjest Runforit
Skrevet

"Nesen renner fordi det dannes ekstra mye slim. Det kan for eksempel skje hvis man er forkjølet eller lider av allergi. Allikevel opplever mange mennesker at nesen renner så snart temperaturen nærmer seg frysepunktet.
Rennende nese skyldes antakelig ikke så mye kulden, men heller at vinterluften er svært tørr. I ørkenområder, der det også er svært tørt, vil det derfor ofte skje at nesen renner. Det har sannsynligvis en beskyttende funksjon at det dannes mye slim. For eksempel har man lettere for å blø neseblod i tørr luft, men det kan forebygges hvis slimhinnen er godt ”smurt”.

http://illvit.no/mennesket/kroppen/hvorfor-renner-det-fra-en-frisk-nese-nar-det-er-kaldt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...