AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Det flyter hundebæsj over hele fellesarealet til borettslaget. Hvordan få en effektiv slutt på det? Anonymkode: b1354...997
Gjest CårderBålli Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Film hundeeierne i gjerningsøyeblikket og post det på sosiale medier. Hadde det bare vært lov
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Gå ut og drit selv så blir det nok reaksjoner. Anonymkode: df641...6ca 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Gå ut og drit selv så blir det nok reaksjoner. Anonymkode: df641...6ca Haha.. Bot og tenker jeg. Til meg. Anonymkode: b1354...997
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 Utvis alle hunder og katter fra brl. Dette er griseri. Nesten slik at kommunens helseavdeling (forebyggende arbeid) burde vurdert området om dumikke overdriver litt da? Anonymkode: 5b55d...5d0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utvis alle hunder og katter fra brl. Dette er griseri. Nesten slik at kommunens helseavdeling (forebyggende arbeid) burde vurdert området om dumikke overdriver litt da? Anonymkode: 5b55d...5d0 Nei, dessverre ikke. Og pga all bæsjen er andre hunder og katter begynt å renne her også. Da det var sol og fint ute var det uutholdelig å være utenfor grunnet lukta. Styret bryr seg ikke. Jeg vurderer å flytte, pga dritten og alle de narkomane her. Anonymkode: b1354...997
Gjest Skrevet 7. april 2016 #7 Skrevet 7. april 2016 Ta opp forslaget om økte fellesutgifter for opprydding etter dyra
EvaLena Skrevet 7. april 2016 #8 Skrevet 7. april 2016 Æsj, fy fader for noen griser. Glad jeg bor i eget hus og hage 😊 Ta det opp med hundeeiere når de er på plassen. Tar de det ikke opp, så gjør du det. Putt det deretter i postkassa deres med en lapp at de "glemte" å ta med dritten 😃 1
Gjest FarDareisMai Skrevet 7. april 2016 #9 Skrevet 7. april 2016 Noen av naboene mine har en lapp på søppelbøttene sine om at det er lov å legge hundeposer der. Er til hjelp i områder hvor det er langt mellom søppelbøtter (ikke at det er noen unnskyldning, har man hund, så må man og bære dritten dens, selv hvis det er milevis til nærmeste bøtte) Selv har jeg hatt en ekstra rull med hundeposer og uten et ord tilbudt folk pose hvis bikkja deres bæsjer og de ikke tar den opp. Et megetsigende blikk og et tilbud om pose har som regel vært nok. Men som lovlydig hundeeier er det like irriterende å vasse i hundedritt, og folk som drar alle hundeeiere under en kam.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #10 Skrevet 7. april 2016 Så lenge kjæledyrene gjør fra seg uti en grøft eller noe - så ser jeg egentlig ikke problemet med å bare la dritten bli liggende igjen der. Midt på en gang og sykkel-vei (eller lignende) er jo selvfølgelig ikke like hyggelig da.... Anonymkode: 0f028...87d
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. april 2016 #11 Skrevet 7. april 2016 Det er bare å ta på seg bekymret-nabo-blikket og spørre pent om de kan ta opp avføring, siden det er folk som går i det. Verre er det ikke
Cookiemonster Skrevet 7. april 2016 #12 Skrevet 7. april 2016 Bruk samme taktikk som du bruker på andre som kaster ifra seg søppel på fellesområdet? -Naboene mine hadde en heidundrenes fest for litt siden, og det var ølbokser spredd rundt omkring. Jeg samlet de jeg fant, og satte de på dørmatta deres (de åpnet ikke når jeg ringte på)
MarkusHoAr Skrevet 7. april 2016 #13 Skrevet 7. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge kjæledyrene gjør fra seg uti en grøft eller noe - så ser jeg egentlig ikke problemet med å bare la dritten bli liggende igjen der. Midt på en gang og sykkel-vei (eller lignende) er jo selvfølgelig ikke like hyggelig da.... Anonymkode: 0f028...87d Det ser jeg problemet i, hunden min tråkker i det og går inn i huset etterpå... Uansett ts, så tror jeg ikke det er mulig å forandre på de andre i nabolaget, det du kan gjøre er å plukke opp dritten selv, leve med dritten som ligger der, eller så kan du flytte. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #14 Skrevet 7. april 2016 Dette irriterer meg som hundeeier også! Her jeg bor kommer det mange for å lufte hundene sine og veldig mange plukker ikke opp. Vi går jo samme stedene som hundene gjør fra seg og vi drar det inn i leiligheten. Sykdommer sprer seg også i avføringen, kostet meg 10k når min måtte legges inn. Jeg ser spesielt en som ikke er flink til å plukke opp, neste gang jeg tar han på fersken skal jeg gi han en rull med poser og si at hvis han ikke har råd til poser skal jeg spandere det på han (koster max 10 kr) Håper det hjelper! Anonymkode: 87c41...209 1
Sugerøret Skrevet 7. april 2016 #15 Skrevet 7. april 2016 (endret) Folk som ikke plukker opp ,er irriterendes de luxe! Har selv hund og plukker opp.Eneste gangen er hvis han skiter på en plass det er håpløst å plukke opp.F.eks inne i en busk. Hater å tråkke i hundemøkk eller at min hund tråkker i det. Problemet her er ikke så aller værst stort.De som bor her plukker opp,mens de som lufter hundene sine fra andre steder gjør det IKKE Vet ikke hva som skal til,bortsett fra at Politiet tar dem og bøtelegger .. Lite annet som virker i alle fall Endret 7. april 2016 av Kårky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå