Gå til innhold

Søke videre SFO? Får ikke til...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

her er linken https://www.alesund.kommune.no/tjenester/selvbetjening/skjema/skjemaer-skole-og-utdanning/3860-skolefritidsordning-sfo-diverse-skjemaer

Forstår ikke dette. Har en 2. klassing som skal begynne i 3. til høsten... men forstår ikke helt dette, om vi må søke videre plass, eller om man beholder plassen til man sier den opp? Får ikke til å komme videre i skjemaet annet enn tlf-nr, så stopper det opp...

Noen andre som skal ha videre plass til høsten? Måtte dere sende inn skjema elektronisk, eller slapp dere skjema?

Anonymkode: e947e...32d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har barnet plass helt til den sies opp, trenger ikke søke for hvert år. I Bergen.

Skrevet

I vår kommune trenger man ikke søke på nytt hvert år. Barnet beholder plassen til man sier opp (eller den slutter av seg selv etter fjerde klasse).

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ringe kommunens servicetelefon?

Anonymkode: 53233...e04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her beholder man plassen til fjerde klasse eller til man sier den opp. Man behøver altså ikke å søke på nytt hvert år. Det er kun når man ønsker å øke eller minske plass størrelsen, eller si den opp at man må sende inn elektronisk. 

Anonymkode: 54e50...26a

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at tidsfristen ikke er gått ut?  Her vi bor er man garantert plass om man søker før 1.mars.  Må søke hvert år. 

Anonymkode: 4057f...95e

AnonymBruker
Skrevet

Ser nå på linken din at dere har frist ut februar.  Kontakt skolen du  

Anonymkode: 4057f...95e

AnonymBruker
Skrevet

Fra vedtektene:

4. Søknadsfrist skal være 15. februar.

6. Når et barn er tildelt plass i skolefritidsordningen gjelder dette for ett skoleår om gangen. Videre tildeling etter søknad foretas i samsvar med prioriteringer som går frem av under punkt 2.

http://alesund.kommune.no/tjenester/skole-og-utdanning/skolefritidsordning/528-aalesund-kommune/om-kommunen/dokumenter/administrative-reglement/3283-vedtekter-for-kommunale-skolefritidsordninger-i-alesund-kommune

Jeg bor i Ulsteinvik og her får vi også plass for 1 år i gangen. Men her er ikke søknadsskjema lagt ut enda, i fjor tror jeg ikke vi søkte før i juni. Men er vel litt annet i Ålesund med litt større forhold.

Anonymkode: b670b...277

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp fått brev fra kommunen der det står om innloggingen, men forstod ikke helt om man må søke for hvert år eller hva.
Her i brevet står det Frist for registrering i oppvekstportalen er 15.04.2016. 
Skal på foreldremøte tidlig neste uke, så jeg kan kanskje høre med læreren da? 

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg fikk det til nå, logget ikke inn, skrev inn fødselsnr mitt og barnets og fikk sendt søknad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...