Gå til innhold

Hva er ditt beste sparetips til bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så nyttig med alle disse tipsene til oss bruder med glimrende måter vi kan spare penger på, ved å velge alternative løsninger.

Jeg tenkte kanskje vi kunne samle tipsene i en tråd jeg, hvor folk kan fortelle om sine beste sparetips i forbindelse med bryllupet. Så kom igjen jenter, del dine gode råd og ideer med oss andre!

Mine beste tips må være:

Dropp leie av bil, og finn heller en du kan låne. Dette har vi gjort og vi kommer ikke til å savne noen eldgammel bil, det er jeg sikker på.

Ikke kjøp dyre vaser, blomster eller pynt til bordene. Vi har brukt totalt 300 kroner på all bordpynten (utenom blomstene) og det blir garantert flott allikevel.

Undersøk priser på brudebukett og borddekorasjoner, her kan man spare mye ved å kanskje velge en annen butikk. Og pynt kirken selv, ikke bestill blomster.

Det var noen tips fra meg. Det aller beste sparetipset er vel forsåvidt å droppe å gifte seg, men det er overhodet ikke aktuelt. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest augustbrud 2003
Skrevet

Lei et sted hvor du kan stå for drikke selv. Best av alt: Bestill et sted der du ordner alt selv, for da kan man i større grad kontrollere priser (finne billigste catering osv). Få perifere venner, søstre/brødre til venner og kjente, kollegaer på jobben til å servere (som ikke er invitert uansett).

Lag kaker selv - eller få ulike folk til å bake en kake hver - GRATIS!

Print ut invitasjoner, bordkort osv. på PC (jobben?!) - billigere enn trykket/ferdiglagede

Er det lenge til du skal gifte deg, begynn å kjøpe drikke til baren når du er ute på tur! Ta evnt. en tur eller sju til Sverige - nå som krona er høy!

Fiks ting selv: Må du sminkes profesjonelt eller fikser du det selv? Kjenner du noen som har spesielle talenter som kan brukes? Fotograf? Sanger? En som er flink med blomster?

Kjole kjøper du brukt, eller du kjøper en ny en som du selger (da koster den halv pris).

Dropp leiebil - helt enig! Pynt den masse - så blir en helt vanlig bil en flott bryllupsbil!

Dropp dyre blomsteroppsatser til bordene, det er mange morsomme måter å pynte bord billig på, hvis man bare tenker farver og kombinasjoner. Har hørt at krystantemum kan 'strøs' utover bordet (klipp bort stilken), og de holder seg fine i et døgn!

Skrevet

Det er jo endel å spare på så her er noe som jeg har vært prøvd på:

Kjøpe alkoholen i Sverige og på taxfree (heldige vi som bor nærme grensa !!), samt litt snacks om man skal ha det

Kjøpe noen av "ikke så viktge ting" på ikea..les kaffe servietter f.eks og telys

Prøver nå å få bestille blomster til dekorering av bord på mester grønn f.eks istedet for på en blomsterhandler frittstående som gjerne er veeeeldig dyre.

Få noen venner til å avløse hverandre i baren

Bare noe av det vi har kommet på

Skrevet

Vi gjorde mye av det ovennevnte, men sparte også en del på bryllupsnatten.

Vi overnattet i en lekker sjøbu - gratis. Det er en leilighet i andre etasje, med en perfekt balkong hvor vi satt og kikket på stjernene og snakket om dagen.

Det passet bra for oss, vi hadde ikke fått så mange timene i en hotellseng (sent i seng, litt tidlig opp for å si farvel til gjestene). Var for trette til evt. boblebad.

Hm, hva mer? Fikk en venninne til å lage bukett og pynte, sparte MYE penger.

Pyntet med calla i høye vaser, sammen med grønne strå med perler. Brukte hønsenetting på andre dekorasjoner, stakk blomster inni, sparte på å ikke bruke så mange blomster.

Skrevet

Begynn planlegging i god tid hvis du har mulighet!

På denne måten kan man finne ting på tilbud, nedsatt pris eller brukt. :D

Skrevet

Det er også mulig å kjøpe brukt brudekjole - evt. kjøpe ny på ebay. Jeg kjøpte både brudepikekjole og slør på ebay. Mannen min kjøpte seg smoking på ebay. Vi har vært kjempefornøyde med alt vi har kjøpt. Dette har stort sett vært billigere enn å leie, og da er det i tillegg helt nytt. Kjøp sko på "vanlig" skobutikk. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...