AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #1 Skrevet 6. april 2016 Hei alle sammen! Kjenner meg nesten "nyfrelst" her jeg sitter. For å gjøre en lang historie kort; Jeg er en jente på 20 år som har gått ned 10 kg det siste halvåret. Jeg vil gi "innvandrerbutikken" mye av takken for dette! (Det er lov til å kalle det innvandrerbutikker forstatt?). Hvorfor? Etter å ha lest mange oppskrifter på nettet har jeg lært meg å lage sunn mat. Og denne sunne maten består av mye grønnsaker. I innvandrerbutikkene har jeg funnet mye av det jeg skal ha (er student på budskjett): -Bønner (kjøper store poser med tørkede bønner) - Linser (samme som ved bønner! Bruker mindre kjøtt nå enn før) - Tahini (for å lage hummus! Det bruker jeg til å dippe grønnsaker i for eksempel) - Quinoa - Red curry paste (bruker jeg å tilsette mange grønnsaker) - Kokosolje (mye billigere her, har en krukke for å fjerne sminke, en for å steke mat i!) And the list goes on! Har DU noen varer du handler fra slike innvandrerbutikker? Noen du vil tipse om?:) Er så mye spennende! Men det er veldig ekstotisk! VIl gjerne høre noen erfaringer:) Anonymkode: 11e7a...606 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #2 Skrevet 6. april 2016 Jeg er dessverre så lat at jeg kjøper de ovennevnte tingene i vanlige butikker. Anonymkode: 9b10c...c9e 1
Snadder Skrevet 6. april 2016 #3 Skrevet 6. april 2016 Jeg handler gjerne ting man trenger til vårruller. I det siste har jeg blitt frelst av bubble tea med tapioca pearls. Så Tapioca handler jeg også på slike butikker.
herremann Skrevet 6. april 2016 #4 Skrevet 6. april 2016 Grønlands Torg frukt & grønt er norges beste butikk når det kommer til utvalg og pris. Jeg handlet alltid der når jeg bodde i Oslo. Bananer til 9.90 pr kg, ja takk! (koster ca 19.90 i "norske" butikker.) 2
NumberSix Skrevet 6. april 2016 #5 Skrevet 6. april 2016 Bor i et område med veldig mange innvandrerbutikker, og det er helt supert! Handler nesten alt av grønnsaker på slike butikker, på grunn av godt utvalg, i tillegg til sauser til wok, og så hender det jeg kjøper krydderblandinger. Mye billigere enn på vanlige butikker er det også. Har også fått en mye sunnere livsstil etter at jeg flyttet hit faktisk!
Cleopatra. Skrevet 6. april 2016 #6 Skrevet 6. april 2016 Grønnsaker; de har eget kjølerom med mange forskjellige typer. Alt fra urter, poteter, tomater, purreløk og ting jeg ikke vet navnet på I tillegg til krydder og forskjellige typer pasta.
Kamelia83 Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Div.grønnsaker, f.eks sellerirot. Er jo så mye billigere der i tillegg til at de ser mye bedre ut. Sukkerfri sweet chili-saus Grønn te i store pakninger Krydderblandinger Kokosmelk, og kokoskrem-/fløte
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #8 Skrevet 6. april 2016 Grønnsaker og frukt oliven dadler brød (forskjellig typer) Anonymkode: e90f4...24e
Johnny the Mud Skrevet 6. april 2016 #9 Skrevet 6. april 2016 OT BOT TRUNG TOI BO VAO PHO. Eller Ground chilli & Garlic in Oil som det heter på engelsk. Vietnamesisk chiligreie til suppe. Jeg bruker den til alt. Brødskiver, curry, suppe, den funker på alt. Aner ikke om det er så sunt, men jeg svetter ned noen kiloer av den. Litt som Chili Forte!
Mis(s)Understood Skrevet 6. april 2016 #10 Skrevet 6. april 2016 Grønnsaker (ikke mange av kjedebutikkene som har okra i grønnsakdisken sin), friske urter (ikke i potte men i forseglede poser), krydder, oljer, basmathi ris, sauser (soya- og fiskesaus), chilipasta osv,
John_Felipe Skrevet 6. april 2016 #11 Skrevet 6. april 2016 All frukt og grønnsaker, bedre i pris og MYE bedre utvalg! Garantert en ukjent frukt el grønnsak du aldri har brukt/sett før om du ik handler på disse butikkene til vanlig! Krydder og urter Te Ost og oliven fra fersk disken Sucuk, tyrkiske pølser Oljer 20kg ris sekk som varer ca 1år 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #12 Skrevet 6. april 2016 Crispy seaweed og ulike typer snacks,risnudler, ulike typer dipsaus. Anonymkode: e1f0e...dc2
Puny Skrevet 6. april 2016 #13 Skrevet 6. april 2016 Hvor finner du Quinoa i innvandrerbutikker? Har funnet det noen få ganger, og da har det vært minst like dyrt som på Meny handler masse krydder, haboneros-chilli, grønnsaker, linser, sterk currypasta, edemame bønner, misosuppe, etc... Elsker det!
Wenda Skrevet 6. april 2016 #14 Skrevet 6. april 2016 Kokosmelk Krydder Urter Grønnsaker og salat Shiratakinudler Kokosolje Henna hårfarge
Tekopper Skrevet 6. april 2016 #15 Skrevet 6. april 2016 Tofu, ost, tahini, oliven, tørka soyafarse, krydder, bærekraftig, espressokaffe, soyasaus, pide brød, frukt og grønnsaker. Jeg handla 80%av all maten min på innvandrerbutikker når jeg bodde i Oslo, men den der jeg bor nå funker dessverre bare til krydder og Tahiti.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #16 Skrevet 6. april 2016 Bladpersille, oliven, sånne chilier som ligger i olivendisken og er fylt med fetaost, krydder, forskjellige paster og sauser, grønnsaker, børek og ris. Anonymkode: 941f5...85c
Outlander Skrevet 6. april 2016 #17 Skrevet 6. april 2016 Forskjellige tørket bønner, diverse krydder, diverse nudler og ofte ting de selv har laget (NAM!)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #18 Skrevet 6. april 2016 Bønner og linser, fersk ingefær, søtet kondensert melk, tapiokaperler, te, kaffe, hermetisert ung kokonsnøtt Anonymkode: 6a1bf...528
momo Skrevet 6. april 2016 #19 Skrevet 6. april 2016 Kjøper mye frukt og grønnsaker, så bønner og linser, popcorn, fetaost og ferske oliven. Risnudler og pasta.
Tibbie Skrevet 6. april 2016 #20 Skrevet 6. april 2016 Jeg kjøper godteri der Hender jeg prøver meg på noen av skjønnhetsgreiene der, men så langt har jeg ikke funnet noe jeg kommer til å kjøpe igjen Og jo, den ene i nærheten selger klistremerker som jeg bruker i dagboka mi. Det er så mye billigere der enn i bokhandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå