Gå til innhold

Utvidet overgangsstønad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal starte på utdanning til høsten. Har tidligere mottatt overgangsstønad i 3 år. Men stemmer det at man kan få det forlenget hvis man er under nødvendig utdanning? Noen som har fått det? Jeg har ikke noen utdannelse fra før og er alene med 2 barn på 3 og 7 år.

Anonymkode: 8f168...35f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det en mulighet for utvidelse, men da skal det være nødvendig utdanning som får deg fort ut i jobb. Når du har hatt 3 år med os, så vil de jo spør hvorfor du ikke har gjort noe før?

Anonymkode: c7b11...eb4

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk innvilget utvidet os da jeg var alene med barnet mitt. Han er født sent på året og det la et hinder i veien for å raskt starte på utdanning/jobb etter endt permisjon. Så de innvilget det på grunnlag av nødvendig utdanning for å komme i arbeid. Men de er strenge på dette nå. Søk, prat med din saksbehandler og håp at de innvilger det. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det en mulighet for utvidelse, men da skal det være nødvendig utdanning som får deg fort ut i jobb. Når du har hatt 3 år med os, så vil de jo spør hvorfor du ikke har gjort noe før?

Anonymkode: c7b11...eb4

Det er jo nødvendig utdanning. Jeg har vært under NAV på AAP pga helse i 2 år nå og får videre AAP mot at jeg studerer så tror ikke de vil spørre om det :) Ts

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nødvendig utdanning. Jeg har vært under NAV på AAP pga helse i 2 år nå og får videre AAP mot at jeg studerer så tror ikke de vil spørre om det :) Ts

Nei, du har brukt opp muligheten for OS. Men du burde da klare deg greit på AAP og studielån.

Anonymkode: e8636...e47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan de nye reglene er. Men du kan få utvidet os i maks to år for å ta nødvendig utdanning. For å kunne få det i tre år, må du stoppe os i to mnd, slik at når du eventuelt starter på siste året får du innvilget ut skoleåret. Fikk du barn før du var 18 år får du innvilget tre år, men da på samme grunnlag av nødvendig utdanning.  Det var slike regler når jeg fikk det av den gamle ordningen fra 2008. 

ellers er stipend og lån, alt ettersom om det er videregående eller høyere utdanning. 

Anonymkode: 7b4fd...c6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...