Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

stoler du på de rådene du får av banken din når det gjelder pengeplasseringer? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Sisti
Skrevet

Nei, ville ikke finne på å spørre dem en gang. De er selgere av egne produkter, og dermed ikke rådgivere.

AnonymBruker
Skrevet

Banken min er ikke akkurat frempå for å gi en stakkars uføretrygdet person råd og vink om pengeplasseringer :fnise: Har aldri hørt noe fra dem. Eller jo, en gang for noen år siden fikk jeg inn hundretusen på konto i forbindelse med en etterbetaling fra arbeidsgiver/livsforsikring. Da ringte banken meg og sa at "Vi ser du har så og så mye penger stående på konto" og så lurte de på om jeg hadde en plan med pengene. Det hadde jeg, alt sammen gikk til å betale gjeld, og det sa jeg til dem at de skulle, så da var det takk og farvel på telefonen.

Jeg har et par hundre tusen spart nå, men har ikke hørt fra banken. De pengene er uansett øremerket og jeg vet akkurat hva de skal brukes til senere, så jeg ville uansett takket nei til eventuelle råd fra banken angående disse kronene.

Anonymkode: 103bc...3b1

AnonymBruker
Skrevet

Nei, velger å bruke egen fornuft. 

Anonymkode: b9e9b...221

AnonymBruker
Skrevet

Bankene mine bestemmer ikke over meg eller pengene mine. 

Anonymkode: 7ec01...997

• Liker 1
Skrevet

Jeg anser det som totalt ufornuftig å stole på banken, da de som sagt av andre i praksis er selgere av egne tjenester.

Hvis man føler behov for finansiell rådgivning så mener jeg at man burde oppsøke en rådgiver man selv betaler av egen lomme som ikke selv selger produkter eller tjener noe på å henvise deg til andre. Jeg vet ikke hvor stort marked man har for slikt i Norge da, så det er kanskje ikke så greit å finne en slik person.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, kgus skrev:

Hvis man føler behov for finansiell rådgivning så mener jeg at man burde oppsøke en rådgiver man selv betaler av egen lomme som ikke selv selger produkter eller tjener noe på å henvise deg til andre. Jeg vet ikke hvor stort marked man har for slikt i Norge da, så det er kanskje ikke så greit å finne en slik person.

Det vil være veldig vanskelig å finne noen som anbefaler noe annet enn det de kan få provisjon for selv om man betaler.

Anonymkode: ecf51...02a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...