Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil det alltid være slikt at man taper rundt 30.000kr i året om man blir samboer med noen, om man er uføretrygdet? Syns det er utrolig mye penger og miste.

Anonymkode: 207b2...da1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Hvilke 30.000 kroner er dette snakk om? Heter det noe spesielt? Jeg er uføretrygdet, men har aldri sett at det skal være noe tapsprosjekt å være gift med noen når man er uføretr.

Anonymkode: 1ebb1...705

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe tilleggsytelser eller barnetillegg det er snakk om da? Det blir jo gitt på grunnlag av samlet husstandsinntekt.  

Anonymkode: 4c184...277

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel nå, men flytter jeg sammen med kjæresten så mister jeg rundt 30.000kr i året. Fra ca 270.000kr til 240.000. Syns bare det er veldig kjedelig. Derfor lurte jeg på om det alltid vil være sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Mente ikke at jeg var singel, men dere skjønte. Hehe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som samboer har du lavere utgifter enn om du er enslig, derfor.

Anonymkode: fe0a7...dd3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hvilke 30.000 kroner er dette snakk om? Heter det noe spesielt? Jeg er uføretrygdet, men har aldri sett at det skal være noe tapsprosjekt å være gift med noen når man er uføretr.

Anonymkode: 1ebb1...705

Du hadde hatt 15% høyere utbetaling på trygden som singel enn gift eller samboer.

Jeg mistet 15% når jeg hadde bodd sammen med samboer i et år. Tror du mister fra dag 1 etter de nye reglene. Så jo det er et taps prosjekt å være gift eller samboer. Iallfall hvis man skal dele utgiftene 50/50. Noe jeg ikke synes blir riktig, Ektefelle, eller samboer bør vel også være med å dekke opp tapet.  

Anonymkode: a1ad8...ce9

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har link?

Anonymkode: bc247...349

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe tilleggsytelser eller barnetillegg det er snakk om da? Det blir jo gitt på grunnlag av samlet husstandsinntekt.  

Nei, Ektefelle eller samboere mister 15% av selve trygden.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Ektefelle eller samboere mister 15% av selve trygden.

Ok. Men det er jo i grunn helt ok?  Da er man to om utgiftene!  

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde hatt 15% høyere utbetaling på trygden som singel enn gift eller samboer.

Jeg mistet 15% når jeg hadde bodd sammen med samboer i et år. Tror du mister fra dag 1 etter de nye reglene. Så jo det er et taps prosjekt å være gift eller samboer. Iallfall hvis man skal dele utgiftene 50/50. Noe jeg ikke synes blir riktig, Ektefelle, eller samboer bør vel også være med å dekke opp tapet.  

Men som samboer deler man jo både bokostnad, strøm, nrk - lisens, møbler og husholdningsartikler m.m. Der sparer man fort inn de 15%. Utgjør de 30.000 blir der 2.500 per mnd.

Anonymkode: 8d231...a9a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

syns ikke jeg er rettferdig.

• Liker 3
Gjest Lunasama
Skrevet

Fra September i år skulle man få 8000 kr mer som gift/samboende i følge regjeringen, så vidt jeg skjønte :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lunasama skrev:

Fra September i år skulle man få 8000 kr mer som gift/samboende i følge regjeringen, så vidt jeg skjønte :)

Ble ikke det tatt bort igjen da. De fikk så mange utgifter på grunn av den økte tilstrømmingen av flyktninger at de gikk vekk i fra det. Tar jeg feil blir jeg veldig glad. :-) 

Skrevet
5 minutter siden, Lunasama skrev:

Dette gjelder vel bare pensjonister trodde jeg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, The Silence skrev:

Dette gjelder vel bare pensjonister trodde jeg? 

Nei, mener det gjaldt uføre også.

Skrevet

Takk for link. Husker tydeligvis feil :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...