Gå til innhold

Meldt 2-3 minus i natt og i morgen - sette poteter lel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er meldt litt frost i nattog i morgen, men det er den eneste dagen det passer for meg å sette poteter...gjør det noe med frosten?

Anonymkode: 32af5...64e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det avhenger selvfølgelig av hvor du holder til, men generelt vil jeg tro at det er for tidlig uansett. Vi tenkte også at vi kanskje skulle sette noen poteter og i dyrkningsveiledningen jeg fant står det at jordtemperaturen bør vær over 8 grader midt på dagen. Det er den i hvert fall ikke her på indre Østlandet ennå siden luften knapt når den temperaturen.

http://int.search.tb.ask.com/search/GGmain.jhtml?searchfor=sette+poteter&tpr=hpsb&p2=%5EBDG%5Exdm196%5EYYA%5Eno&n=781AA0C8&st=hp&ptb=79897CE2-FA3A-423D-82F8-DF87AD907F0F&qs=&si=pconverter&ts=1459944292737

Endret av Leo
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, okei. Da får jeg nesten vente til mai da vel...er på Vestlandet og på det meste har vi hele dager med 10-15 grader. Men det er ikke såpass med varme i bakken, og fremover er det meldt 0-10 grader ila et døgn.

Skrevet

Kan gå bra med å legge over en duk over plantene om en frykter frostskade, men enig i at det er lurt å avvente til det blir mer varme i bakken og det er fritt for frostrisiko.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er meldt litt frost i nattog i morgen, men det er den eneste dagen det passer for meg å sette poteter...gjør det noe med frosten?

Bor du Jæren eller imutlandet? Alle andre steder er det altfor tidlig å sette poteter nå. Rundt 1. Mai er vanlig. Frosne settepoteter er nettopp frosne og blir ikke noe ut av. 

Anonymkode: f4385...031

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var forbudt å gjørra det sjøl

Anonymkode: 87156...f26

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, jeg kjenner ingen hobbybrukere som benytter seg av settepoteter. Og her ser du hvorfor det er slik:

IMG_20160407_180736.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...